قهوه دات کام

فروش قهوه , اسپرسو ساز , خرید تجهیزات کافی شاپ , انواع بلندر , قهوه ساز , دانه قهوه , لوازم آشپزخانه فروشگاه قهوه دات کام

قهوه دات کام

فروش قهوه , اسپرسو ساز , خرید تجهیزات کافی شاپ , انواع بلندر , قهوه ساز , دانه قهوه , لوازم آشپزخانه فروشگاه قهوه دات کام

قهوه دات کام

فروش بهترین قهوه ها , فروش انواع اسپرسو ساز خانگی در قهوه دات کام , خرید ارزان تجهیزات کافی شاپ , فروش اینترنتی انواع بلندر , پر طرفدار ترین قهوه ساز ها , تجربه خوشمزه ترین دانه های قهوه در فروشگاه اینترنتی قهوه دات کام
بی نظیرترین قهوه ها با اسپرسو ساز های صنعتی در فروشگاه قهوه دات کام , خرید اینترنی متنوع ترین فرانسه ساز ها در فروشگاه ما , تجربه به یاد ماندنی مزه قهوه با خرید انلاین اسپرسو ساز های صنعتی قهوه دات کام , لوازم آشپرخانه فروشگاه قهوه دات کام شامل با کیفیت ترین وافل ساز ها، اسنک و ساندویچ ساز، کف زن و خامه سازه ها است , بهترین خرید اینترنتی لوازم باریستا
ارزان ترین قیمت انواع قهوه ساز فروشگاه , طعم خاص قهوه با انواع متفاوت قهوه ساز ها , نرم ترین دانه های قهوه با آسیاب قهوه های قهوه دات کام

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تفاوت کاپوچینو و لاته

تفاوت قهوه کاپوچینو و لاته

اسپرسو پرطرفدارترین نوشیدنی در بین نوشیدنی های قهوه می باشد. به دلیل همین محبوبیت، نوشیدنی های جدیدی وارد دنیای قهوه می شوند که بر پایه اسپرسو هستند. سه قهوه محبوب کاپوچینو، لاته و … از این دست می باشند. یعنی شما با خرید دستگاه اسپرسو ساز می توانید تمام این قهوه را آماده کنید.

با ما همراه باشید تا تفاوت دو قهوه لته و کاپوچینو را بیان کرده و با طرز تهیه آنها در خانه آشنا شوید. در اینجا لازم است یک نکته را بیان کنم و آن این است که بهتر است قبل از آماده کردن هر نوع قهوه، دانه قهوه را به جای اینکه آسیاب شده بخرید، خودتان آن را آسیاب کنید.

طرز تهیه کاپوچینو

در اولین قدم دانه قهوه را با درجه نرم آسیاب می کنیم و سپس با دستگاه اسپرسو ساز، قهوه اسپرسو را آماده می کنیم. بعد از درست کردن اسپرسو، شیر کمی را به داخل پیچر ریخته و پیچر را زیر نازل بخار اسپرسو ساز قرار می دهیم. زیرا شیری که برای کاپوچینو و لاته استفاده می کنیم، شیر معمولی نیست، بلکه شیری است که یک حالتی از خامه یا کرم دارد.

برای رسیدن به این حالت از شیر، نازل بخار اسپرسوساز را تا حد ممکن به داخل پیچر شیر میبریم تا شیر به حالتی مانند جوشیدن تبدیل شود و شروع به بالا آمدن کند.

بعد از اینکه شیر تقریبا به نصف یا نصف بیشتری از پیچر رسید، پیچر را پایین آورده تا به سر نازل بخار نزدیک شود. در این زمان میبینید که بر روی شیر، کف تولید می شود. پیچر را تا زمانی زیر نازل بخار می گیریم که کف شیر به سر پیچر برسد. اگر زمان زیادی پیچر را زیر نازل بگیریم، شیر از آن سر ریز می شود.

بعد از اینکه پیچر را به طور کامل از زیر نازل بخار خارج کردیم، فنجان اسپرسو را به صورت کج در دست می گیریم و شروع می کنیم به اضافه کردن شیر به داخل آن. وقتی شیر، کامل به اسپرسو اضافه شد، فنجان را صاف در دست می گیریم و کف شیر را بر روی قهوه می ریزیم.

طرز تهیه لاته

برای تهیه ی لاته هم، دانه قهوه را با درجه نرم آسیاب کرده و شروع می کنیم به درست کردن اسپرسو. تفاوت آماده کردن لاته با کاپوچینو از زمانی شروع می شود که می خواهیم پیچر را زیر نازل بخار آب اسپرسوساز قرار دهیم.

source: تفاوت کاپوچینو و لاته

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

خرید دانه قهوه

خرید دانه قهوه

اگر بخواهیم طعم قهوه را به طور کلی توصیف کنیم، آن را نوشیدنی ای با طعم تلخ بیان می کنیم. بر اساس همین طعم تلخ قهوه شاید بسیاری از افراد فکر کنند تمام قهوه های دنیا از یک نوع هستند در حالی که این موضوع کاملا اشتباه است. دانه های قهوه در این حد متفاوت هستند که افرادی که در صنعت قهوه فعالیت دارند یا قهوه خور های حرفه ای، می توانند از روی طعم قهوه، نوع دانه قهوه ی مصرف شده را تشخیص دهند.

دانه های قهوه از نظر طعم، عطر، ظاهر و شرایط کشت با هم تفاوت های زیادی دارند و به ۴ دسته عربیکا، روبستا، لیبریکا و اکسلسا دسته بندی می شوند.

دانه قهوه عربیکا

عربیکا پر مصرف ترین نوع دان قهوه در دنیا می باشد و چون برای اولین بار در کشور های یمن یا اتیوپی کشت شده، قهوه عربیکا نامیده می شود. قهوه عربیکا یک نوع درخت بسیار حساس می باشد که اگر در شرایط آب و هوایی نامناسب کشت شود و یا در کنار گیاهی رشد کند که دچار آفت شده باشد، درخت قهوه به سرعت واکنش نشان داده و از بین می رود.

دانه قهوه روبستا

دومین نوع دان قهوه ی پرمصرف دنیا روبستا می باشد. درخت قهوه روبستا برعکس درخت قهوه عربیکا بسیار سازگار پذیر است و در برابر افت ها مقاوم می باشد. در ارتفاعات مختلف اما گرم کشت می شود، در کشورهایی مانند ویتنام، برزیل، اندونزی، هند، …

میزان کافئین دانه قهوه

هرچقدر، هم نشینی قهوه با آب بیشتر باشد، میزان کافئینی که از قهوه خارج می شود، بیشتر است. پس برای داشتن قهوه با کافئین بیشتر بهتر است قهوه ساز های دمی را خریداری کنید.

البته شاید از نظر بعضی افراد اسپرسو بیشتر میزان کافئین را در بین قهوه ها داشته باشد. این موضوع درست است ولی باید به این نکته هم توجه کرد که معمولا در یک بار، ۱۲ اونس اسپرسو را مصرف نمی کنیم. یعنی در هر بار سرو کردن، در مقایسه با یک شات اسپرسو، در یک فنجان دم کشیده ی قهوه کافئین بیشتری را دریافت خواهید کرد.

source: خرید دانه قهوه

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

خرید تمپر قهوه استیل

لولر قهوه

عوامل زیادی در تهیه ی یک شات اسپرسوی با کیفیت تاثیر گذار است. نوع دستگاه اسپرسو ساز، نوع قهوه، میزان گرایندر قهوه، میزان هم نشینی قهوه و آب جوش،… . اما یک وسیله که تاثیر بسزایی در طعم و عطر قهوه ایجاد می کند، لولر یا تمپر قهوه است که در ادامه به طور کامل در مورد آن توضیح می دهیم.

لولر یا تمپر یک وسیله برای تهیه اسپرسو می باشد که با اینکه برای کار بهتر باریستا لازم و ضروری است اما کمتر به آن توجه می شود. لولر یک وسیله ی بسیار ساده و کوچک می باشد که در خانواده تمپر قهوه قرار می گیرد به همین دلیل به آن تمپر گردون هم گفته می شود.

چرا باید از لولر استفاده کنیم؟

در تهیه کردن قهوه، میزان مجاورت قهوه با آب در طعم و عطر نهایی قهوه خیلی موثر است. زمانی که پرتافیلتر را به دستگاه اسپرسو ساز متصل می کنیم اگر قهوه آسیاب شده، فشرده نشده باشد، آب جوش به راحتی راه خروج خود را از پرتافیلتر پیدا می کند، در حالی که کمترین هم نشینی را با پودر قهوه داشته است.

همین تماس کم آب جوش و قهوه باعث می شود اسپرسوی نهایی بسیار رقیق شود، که قطعا کسی هم خواهان این اسپرسو نمی باشد. پس لولر برای فشرده کرده قهوه گرایندر لازم است.

علت دیگر استفاده از لولر قهوه هم این است که زمانی که قهوه خیس می شود، افزایش حجم پیدا می کند. بنابراین اگر در درون پرتافیلتر، فضای کافی برای ورود آب جوش وجود نداشته باشد، به محض اینکه آب جوش با فشار وارد پرتا فیلتر شد، پودر قهوه افزایش حجم پیدا کرده و از پرتافیلتر خارج می شود.

لولر ها از تنوع طرح و رنگ خوبی برخوردار هستند. لولر ها به صورت دو، سه و چهار پر و در سایز های ۵۱ و ۵۸ به بازار عرضه می شوند. در زمان خرید لولر به سایز آن توجه کنید و لولر مناسب با پرتافیلتر خود را خریداری کنید.

source: خرید تمپر قهوه استیل

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

خرید آسیاب قهوه

خرید آسیاب قهوه

چه اهل قهوه های دمی باشید، چه اهل قهوه جوش ها، چه طرفدار قهوه ترک باشید، چه طرفدار اسپرسو یا طرفدار هر نوع قهوه ی دیگر، شما برای داشتن یک فنجان قهوه خوش طعم و خوش عطر نیاز دارید که یک دستگاه آسیاب قهوه داشته باشید. آسیاب کردن دان قهوه به صورت تازه و قبل از دم کردن قهوه، تاثیر فوق العاده ای بر روی مزه و عطر قهوه دارد.

آسیاب قهوه برقی

از آسیاب قهوه برقی برای کافی شاپ ها و برای مکان هایی که افرادی که در طول روز قهوه می خورند، زیاد هستند مانند هتل، استفاده می شود. آسیاب قهوه برقی از نظر نوع تیغه به دو دسته ی اسیاب قهوه تیغه ای و آسیاب قهوه دندانه‌ای تقسیم می شود، که آسیاب قهوه دندانه‌ای، خود، به دو دسته ی دندانه ای صفحه ‌ای و دندانه ای قیفی تقسیم بندی می شود.

عملکرد همه ی آسیاب های برقی قهوه یکی است، و تفاوت آن ها فقط در شکل تیغه می باشد. نحوه ی کار این دستگاه ها هم به این صورت می باشد که ابتدا میزان ریزی یا درشتی قهوه را تنظیم میکنید، سپس با روشن کردن دستگاه، دان های قهوه به سمت تیغه ها حرکت کرده و آسیاب می شوند. درنهایت اهرم های هدایت کننده، قهوه ی آسیاب شده را به مخرن می ریزند.

میزان آسیاب کردن قهوه

عواملی هستند که در میزان اسیاب شدن قهوه تاثیر دارند. در اینجا به بررسی مهمترین عوامل می پردازیم.

نوع قهوه

دان قهوه باید متناسب با نوع قهوه آسیاب شود. برای تهیه اسپرسو باید قهوه ی اسیاب شده در نرم ترین حالت ممکن باشد، برای تهیه قهوه ترک، قهوه ی آسیاب شده باید نمیه درشت باشد و برای تهیه قهوه فرانسه باید قهوه به صورت درشت آسیاب شود.

نوع دستگاه قهوه ساز

علاوه بر نوع قهوه، قهوه سازی هم که مورد استفاده قرار می گیرد مهم است. مثلا اگر قهوه ساز، فرنچ پرس باشد، باید از قهوه اسیاب شده درشت استفاده کنید. اگر قهوه ساز شما کمکس یا سایفون هست، به آسیاب قهوه متوسط نیاز دارید، و برای اسپرسو ساز هم به قهوه ی آسیاب شده ی بسیار نرم.

source: خرید آسیاب قهوه

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

اسپرسوساز نیمه صنعتی نوا

برای تهیه اسپرسو، این نوشیدنی بسیار محبوب و دلنشین قهوه، انواع دستگاه اسپرسو ساز تولید و به بازار عرضه شده است. اما در زمان خرید اسپرسو ساز باید به این نکته توجه کرد که همه ی اسپرسو ساز ها از کیفیت خوبی برخوردار نیستند.

اگر هریک از موارد مورد نیاز برای آماده کردن اسپرسو مانند میزان همنشینی قهوه با آب جوش، میزان دمای آب جوش، میزان فشار آبی که به قهوه های آسیاب شده وارد می شود، … مطابق با اندازه های استاندارد نباشند، طعم اسپرسوی آماده شده هیچ شباهتی با اسپرسو ندارد.

اسپرسو ساز نوا

اگر قصد خرید اسپرسوساز را دارید، حتما به کررات به نام نوا برخورد کرده اید. اسپرسوساز نوا به دلیل قابلیت های فراوان و کارایی راحت و آسانی که دارد از اولین انتخاب ها برای خریداران اسپرسوساز می باشد.

چهار مدل اصلی اسپرسو ساز نوا عبارت اند از: نوا ۱۳۹، نوا ۱۴۰، نوا ۱۴۸ و نوا ۱۴۹٫ این چهار مدل اسپرسو ساز نوا تفاوت های زیادی با یکدیگر ندارند، بلکه دستگاه جدید کامل کننده مدل قبلی می باشد.

اسپرسو ساز بارنی

اسپرسو ساز بارنی جز برترین برندهای قهوه ساز اسپرسو می باشد که متاسفانه هنوز در ایران جایگاه خود را بدست نیاورده است. اسپرسو ساز بارنی یک دستگاه حرفه ای است که به دلیل قابلیت های فراوانی که دارد، استفاده از این دستگاه بسیار راحت می باشد.

source:بهترین مارک دستگاه اسپرسو ساز صنعتی

  • کورش نیکزاد