قهوه دات کام

فروش قهوه , اسپرسو ساز , خرید تجهیزات کافی شاپ , انواع بلندر , قهوه ساز , دانه قهوه , لوازم آشپزخانه فروشگاه قهوه دات کام

قهوه دات کام

فروش قهوه , اسپرسو ساز , خرید تجهیزات کافی شاپ , انواع بلندر , قهوه ساز , دانه قهوه , لوازم آشپزخانه فروشگاه قهوه دات کام

قهوه دات کام

فروش بهترین قهوه ها , فروش انواع اسپرسو ساز خانگی در قهوه دات کام , خرید ارزان تجهیزات کافی شاپ , فروش اینترنتی انواع بلندر , پر طرفدار ترین قهوه ساز ها , تجربه خوشمزه ترین دانه های قهوه در فروشگاه اینترنتی قهوه دات کام
بی نظیرترین قهوه ها با اسپرسو ساز های صنعتی در فروشگاه قهوه دات کام , خرید اینترنی متنوع ترین فرانسه ساز ها در فروشگاه ما , تجربه به یاد ماندنی مزه قهوه با خرید انلاین اسپرسو ساز های صنعتی قهوه دات کام , لوازم آشپرخانه فروشگاه قهوه دات کام شامل با کیفیت ترین وافل ساز ها، اسنک و ساندویچ ساز، کف زن و خامه سازه ها است , بهترین خرید اینترنتی لوازم باریستا
ارزان ترین قیمت انواع قهوه ساز فروشگاه , طعم خاص قهوه با انواع متفاوت قهوه ساز ها , نرم ترین دانه های قهوه با آسیاب قهوه های قهوه دات کام

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

طرز تهیه قهوه

لوازم مورد نیاز برای آماده کردن قهوه

آماده کردن قهوه در خانه یا در محل کار یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که می توانیم انجام دهیم. با خرید قهوه ساز به راحتی می توانیم قهوه مورد دلخواه مان را آماده کنیم. اما قبل از خرید دستگاه قهوه ساز و آماده کردن قهوه باید مشخص کنید، می خواهید چه نوع قهوه ای را تهیه کنید. قهوه دمی یا اسپرسو، قهوه ترک یا قهوه فرانسه،… . با ما همراه باشید که قصد داریم شما را راهنمایی کنیم.

انواع نوشیدنی قهوه

به دلیل محبوبیت بالای نوشیدنی قهوه، روز به روز به طعم های مختلف قهوه اضافه می شود. اما قهوه به طور کلی به ۳ دسته تقسیم می شود.

  • قهوه های دمی
  • قهوه اسپرسو
  • قهوه های فوری

قهوه های دمی، قهوه هایی هستند که دانه های قهوه در مجاورت آب جوش قرار می گیرند و به نسبت قهوه های دیگر دیرتر تهیه می شوند. اما در عوض مدت زمانی که طول می کشد تا قهوه دم بکشد، عطر خوش قهوه تمام فضا را پر می کند. قهوه ساز های مختلفی هم برای استفاده ساخته شده است، مانند کمکس، فرنچ پرس، ۶۰، ایروپرس، … .

آسیاب کردن قهوه

بعد از اینکه تصمیم گرفتید چه قهوه ای را می خواهید آماده کنید و متناسب با آن دستگاه قهوه ساز را خریداری کردید، نیاز به یک آسیاب قهوه داریم. هر قهوه و هر روش درست کردن قهوه نیاز به پودر قهوه مخصوص به خود را دارد. برای مثال برای آماده کردن اسپرسو با اسپرسو ساز باید دانه قهوه را با نرم ترین درجه آسیاب کرد، اما برای آماده کردن همان اسپرسو با موکاپات باید پودر قهوه از قهوه اسپرسوساز درشت تر باشد.

آسیاب های قهوه که به آنها گریندر قهوه هم می گویند در دو نوع دستی و برقی در بازار موجود هستند. آسیاب قهوه برقی درجه های مختلف آسیاب را دارند اما در مقابل سروصدای زیادی هم تولید می کنند.

دانه قهوه

با کیفیت ترین و پرفروش ترین نوع دانه قهوه در جهان، قهوه های عربیکا و روبستا هستند. با این دو نوع قهوه می توان تمام قهوه ها را آماده کرد، اما از آنجایی که قهوه روبستا تلخ تر و پر کافئین تر از قهوه عربیکا می باشد، معمولا دو قهوه را با هم ترکیب می کنند.

source: طرز تهیه قهوه

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

تفاوت اسپرسوساز با موکاپات

موکاپات یک دستگاه قهوه ساز است که در مدت زمان کوتاهی می توان قهوه ای قوی و خوشمزه را آماده کرد. قهوه ی حاصل از موکاپات، قهوه ای است شبیه به اسپرسو که از عصاره گیری قهوه تحت فشار آب جوش بدست می آید.

تفاوت قهوه جوش با اسپرسوساز

خرید دستگاه اسپرسو ساز هزینه بر است و اکثر دستگاه های اسپرسوساز را نمی توان با خود به گردش یا مسافرت برد. به همین دلیل استفاده از موکاپات به خصوص در چندین سال اخیر بسیار رایج شد.

قهوه تهیه شده با موکاپات با اسپرسو هم از لحاظ ظاهر و هم از لحاظ روند عصاره گیری با هم تفاوت های دارند. تفاوت ظاهری، بارزترین تفاوت این دو قهوه می باشد. اسپرسو دارای یک خامه تقریبا نارنجی رنگ خوشمزه ای است ولی قهوه موکاپات فاقد این کرم یا خامه می باشد.

از نظر ساختار هم، با اینکه اساس کار هر دو دستگاه به این صورت می باشد که آب جوش با فشار به پودر قهوه وارد می شود، اما در دستگاه اسپرسو ساز به دلیل صنعتی بودن آن، عملیات تهیه قهوه بهتر انجام می شود. همچنین دستگاه های اسپرسو ساز قابلیت های بیشتری نسبت به موکاپات ها دارند. از جمله ایجاد خامه اسپرسو، … .

درست است که موکاپات ها امکانات کمتری نسبت به اسپرسوساز ها دارند اما از نظر کیفیت و طعم قهوه، با اسپرسو برابری می کنند. به همین دلیل قهوه حاصل از موکاپات را اسپرسو می نامند.

موکاپات ها نوع برقی هم دارند که به طبع امکانات و کنترل بیشتری را در اختیار ما قرار می دهند و کار کردن با آنها راحت تر می باشد ولی نمی توان آنها را به گردش برد چون به برق نیاز دارند. برای داشتن قهوه در گدش میتوانید از اسپرسو ساز همراه استفاده کنید.

source: اسپرسو ساز بهتر است یا موکاپات؟

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

خرید قهوه

دانه های قهوه از تنوع زیادی برخوردار نیستند. معروف ترین و پرفروش ترین آنها قهوه های عربیکا و روبستا می باشند. اما با این حال اکثر آدم ها به جای خرید دانه قهوه، قهوه آسیاب شده را می خرند.این در حالی است که قهوه خور های حرفه ای و یا باریستا دانه قهوه را خریداری کرده و خودشان آسیاب می کنند.

قبل از اینکه تصمیم به خرید دانه قهوه بگیرید، باید از خودتان چند سال بپرسید. پاسخ به این سوالات علاوه بر اینکه شما را از سردرگمی رها می کنید، باعث می شود قهوه با کیفیت تری را خریداری کنید. این سوالات عبارتند از:

به چه نوشیدنی قهوه علاقه دارید

درست است که همه ی قهوه ها از دانه های عربیکا و روبستا تشکیل شده اند، ولی میزان ترکیب آنها با هم فرق می کند. حتی ممکن است یک نوع از نوشیدنی قهوه دارای ترکیبات متفاوتی باشد. قهوه اسپرسو در بازار هم با ترکیب ۵۰*۵۰ درصد موجود می باشد و هم با ترکیب ۳۰ درصد روبستا و ۷۰ درصد عربیکا. بنابراین اول مشخص کنید تصمیم دارید چه نوع نوشیدنی قهوه را آماده کنید.

نوع دستگاه قهوه ساز

اگر شما از دستگاه های قهوه ساز متفاوتی استفاده می کنید پس ۱۰۰ درصد باید دانه قهوه را خریداری کنید. زیرا میزان آسیاب قهوه در قهوه ساز ها متفاوت می باشد. اگر یک اسپرسو ساز در خانه دارید به پودر قهوه نرم، و به پودر قهوه درشت برای فرنچ پرس در زمان گردش نیاز دارید.

بعضی از اسپرسو ساز ها هم هستند که کلا به پودر قهوه نیاز نداشته و باید از کپسول قهوه استفاده کرد.

میزان کافئین قهوه

دانه قهوه روبستا کافئین بیشتری نسبت به دانه قهوه عربیکا دارد. درنتیجه اگر قهوه را برای کافئین موجود در آن می نوشید باید یا قهوه روبستا را تهیه کنید و یا قهوه ای که درصد بیشتر آن روبستا باشد.

source: خرید دانه قهوه برند

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

خرید اسپرسو ساز مباشی

اسپرسو یکی از محبوب ترین قهوه ها و اسپرسو ساز جز پرفروش ترین قهوه ساز ها در دنیا می باشد. این میزان محبوبت باعث شده است که اسپرسو به قهوه ی بی رقیب در بین دیگر نوشیدنی های قهوه تبدیل شود.

اسپرسو ساز مباشی و اسپرسو ساز جمیلای هر دو از قهوه ساز پرطرفدار می باشند با قابلیت های متفاوت که در این مقاله به بررسی و مقایسه این دو دستگاه پرداخته ایم.

اسپرسو ساز مباشی

اسپرسوساز مباشی یک اسپرسو ساز خانگی، نیمه صنعتی و کاملا استاندارد است که محصول کشور ژاپن می باشد. با اسپرسو ساز مباشی می توان در خانه، محل کار و یا هر مکان دلخواه دیگری، یک شات قهوه اسپرسوی حرفه ای را آماده کرد.

پمپ قوی، نداشتن لرزش، طراحی زیبا، بخار قوی، صدای کم دستگاه از نقاط قوت این اسپرسو ساز می باشند. علاوه بر این، قابلیت های فراوان دیگر اسپرسو ساز مباشی باعث گردیده که کار با این دستگاه بسیار راحت باشد.

اسپرسو ساز جمیلای

اسپرسو ساز جمیلای یکی از بهترین برند های دستگاه های اسپرسوساز است که در کشور ایتالیا ساخته می شود. این دستگاه یک قهوه ساز حرفه‌ای خانگی و نیمه اتوماتیک به حساب می آید و مانند اسپرسو ساز مباشی پمپ قوی، نداشتن لرزش، طراحی زیبا، بخار قوی، صدای کم از مزایای این دستگاه می باشند.

اسپرسوساز جیمیلای امکانات متنوع و بسیار کاربردی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و می‌ تواند گزینه ‌ای مناسب برای استفاده در خانه، محل کار، کافی‌شاپ‌ و رستوران‌ ها باشد.

source: اسپرسو ساز مباشی

  • کورش نیکزاد