قهوه دات کام

فروش قهوه , اسپرسو ساز , خرید تجهیزات کافی شاپ , انواع بلندر , قهوه ساز , دانه قهوه , لوازم آشپزخانه فروشگاه قهوه دات کام

قهوه دات کام

فروش قهوه , اسپرسو ساز , خرید تجهیزات کافی شاپ , انواع بلندر , قهوه ساز , دانه قهوه , لوازم آشپزخانه فروشگاه قهوه دات کام

قهوه دات کام

فروش بهترین قهوه ها , فروش انواع اسپرسو ساز خانگی در قهوه دات کام , خرید ارزان تجهیزات کافی شاپ , فروش اینترنتی انواع بلندر , پر طرفدار ترین قهوه ساز ها , تجربه خوشمزه ترین دانه های قهوه در فروشگاه اینترنتی قهوه دات کام
بی نظیرترین قهوه ها با اسپرسو ساز های صنعتی در فروشگاه قهوه دات کام , خرید اینترنی متنوع ترین فرانسه ساز ها در فروشگاه ما , تجربه به یاد ماندنی مزه قهوه با خرید انلاین اسپرسو ساز های صنعتی قهوه دات کام , لوازم آشپرخانه فروشگاه قهوه دات کام شامل با کیفیت ترین وافل ساز ها، اسنک و ساندویچ ساز، کف زن و خامه سازه ها است , بهترین خرید اینترنتی لوازم باریستا
ارزان ترین قیمت انواع قهوه ساز فروشگاه , طعم خاص قهوه با انواع متفاوت قهوه ساز ها , نرم ترین دانه های قهوه با آسیاب قهوه های قهوه دات کام

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آسیاب قهوه برقی

در تهیه یک فنجان قهوه خوشمزه و دلنشین فاکتور های متعددی موثر هستند. مهمترین فاکتور ها شامل نوع دستگاه قهوه ساز، نوع دانه قهوه، میزان رست دانه قهوه و میزان آسیاب کردن دانه قهوه می باشند.

هریک از این عوامل اگر به درستی انجام نگیرند، تاثیر منفی در طعم قهوه خواهند گذاشت. در بین این عوامل دو مورد ارتباط بیشتری با هم داشته و طبیعتا تاثیر بیشتری هم بر کیفیت قهوه دارند.

  • نوع دستگاه قهوه ساز
  • میزان آسیاب کردن دانه های قهوه

اگر دانه های قهوه را متناسب با نوع قهوه ساز آسیاب نکنید، قهوه یا بسیار غلیظ می شود یا رقیق. به طور مثال برای درست کردن قهوه با فرنج پرس باید قهوه را با درجه متوسط تا درشت آسیاب کرد.

یا برای قهوه ترک، باید دانه های قهوه را بسیار ریز کرد. یا برای کار با دستگاه اسپرسو ساز، نیاز به قهوه آسیاب شده با ریزترین درجه می باشد.

آسیاب قهوه آندیمند

آسیاب قهوه برقی آندیمند، آسیاب های قهوه نیمه صعتی و اتوماتیک به حساب می آیند و می توان از آن در خانه، محل کار و کافی شاپ ها استفاده کرد.

ویژگی منحصر به فرد این آسیاب های قهوه در مخزن آنها است. در حقیقت آسیاب قهوه آندیمند مخزن قهوه ای ندارد. بلکه پودر قهوه مستقیما به پرتافیلتر یا دسته گروپ ریخته می شود.

به این گونه که دانه های قهوه را در مخزن قهوه ریخته و پرتافیلتر را در زیر خروجی دستگاه آسیاب قرار می دهیم. این سبک طراحی برای باریستا ها یک مزیت به حساب می آید. زیرا که دانه های قهوه را به میزان مورد نیاز برای تهیه یک یا چند شات قهوه، آسیاب می کنند.

آسیاب های قهوه پاکت دار به آسیاب های قهوه ای گفته می شوند که دارای مخزن مخصوص پودر قهوه هستند.گریندر های مخزن دار هم جز خانواده آسیاب های برقی نیمه صنعتی و اتوماتیک هستند.

تفاوت اصلی این اسیاب های قهوه با دستگاه های آندیمند در این است که پودر قهوه پس از آسیاب شدن، به مخزن مخصوص ریخته می شود. و سپس باریستا میزان پودر قهوه مورد نیاز را از مخزن قهوه آسیاب شده بر میدارد.

source: خرید آسیاب قهوه آندیمند

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

قیمت قهوه کلمبیا

خرید قهوه کلمبیا

در مقالات قبل حتما به عبارت قهوه عربیکا یا روبستا برخورد کرده اید. یا هنگام خرید قهوه از شما پرسیده می شود چه نوع قهوه ای دوست دارید.. یا شما به دلیل ظاهر یکسان قهوه، فکر کنید دانه های قهوه همگی از یک نوع هستند؛ و طعم های متفاوت قهوه به دلیل نوع روش دم آوری قهوه است.

باید بگوییم با اینکه روش دم آوری قهوه مهم است ولی دانه قهوه به صورت کلی به دو دسته عربیکا و روبستا تقسیم می شود. دانه های قهوه ی خوشمزه با ویژگی های کاملا متفاوت. اما قهوه عربیکا به دلیل داشتن طعم ملایم تر از قهوه روبستا طرفداران بیشتری دارد.

یکی از مهترین کشورهایی هم که این نوع قهوه را تولید می کند، کشور کلمیبا می باشد. قهوه عربیکای کلمبیا محبوب ترین قهوه عربیکا می باشد.

قهوه کلمبیا چیست

کشور کلمبیا یکی از کشورهای مهم قاره آمریکای جنوبی می باشد. شرایط آب و هوایی این کشور باعث شده بستر فوق العاده خوبی برای کشت درخت قهوه به وجود آید. به حدی که ۱۲% از قهوه تولید شده در جهان متعلق به کشور کلمبیا می باشد. همچنین این کشور بعد از برزیل و ویتنام در رده سوم تولید قهوه در جهان قرار گرفته است.

نکته: برای درست کردن قهوه با انواع قهوه ساز، میتوان قهوه کلمبیا را به صورت تنها استفاده کرد. یا ترکیب با قهوه کافئین بالا مانند روبستا.

تقریبا در سرتاسر کلمبیا قهوه کشت می شود، به همین دلیل مناطق کشت قهوه در کلمبیا به سه دسته اصلیه منطقه شمالی، منطقه مرکزی و منطقه جنوبی تقسیم می شود. در همه این مناطق قهوه عربیکا کشت می شود که مهمترین و مرغوب ترین آنها عبارتند از:

  • مدلین (medellin)
  • آرمنیا (Armenia)
  • منیزالس (Manizales)

source: قیمت قهوه کلمبیا

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

خرید قهوه فوری

خرید قهوه فوری

همانطور که می دانید و به کررات هم شنیده اید، قهوه اولین نوشیدنی پرفروش و پرطرفدار در دنیا می باشد. همچنین خرید قهوه ساز به خریدهای لازم و ضروری برای هر خانه و محل کار تبدیل شده است.

اما افرادی هستند که زمانِ کافی برای دم کردن قهوه ندارند یا افراد بی شماری هستندکه به دلیل علاقه زیاد به قهوه، تمایل دارند در هر کجا که باشند، لیوان قهوه آنها هم همراهشان باشد. به همین دلیل در سراسر دنیا کارخانه هایی تاسیس شد که مشغول به تولید نوعی قهوه مخصوص برای این دسته از افراد شدند. و اسم این قهوه را هم، قهوه فوری گذاشتند.

بهترین روش آماده کردن قهوه فوری استفاده از دانه های قهوه می باشد. زیرا در این روش از قهوه هایی استفاده می کنید که از لحاظ بهداشتی و استاندارد بودنِ قهوه ها مطمئن هستید و هم قهوه همیشه طعم و عطر تازگی دارد. بنابراین در ابتدا اقدام به خرید دانه قهوه کنید.

سپس دان قهوه را با ریزترین درجه آسیاب قهوه، آسیاب کنید. باید دانه های قهوه بسیار نرم باشند. بعد از این کار به موادی که نیاز دارید عبارتند از:

  • آب تقریبا جوش
  • شیر
  • پودر کاکائو، شکلات، قهوه یا هر افزودنی دلخواه دیگر.

برای درست کردن قهوه فوری، قهوه های آسیاب شده را داخل فنجان قهوه ریخته و به آن آب اضافه می کنید. دمای آب مناسب، آبی است که از جوشیدن آن 1 دقیقه گذشته باشد. بعد از اضافه کردن آب، قهوه و آب را هم زده تا به خوبی با هم ترکیب شوند.

در قدم بعدی باید شیر داغ را به فنجان قهوه اضافه کنید و آن را هم زد تا قهوه، آب و شیر با هم ترکیب شوند. پس از آن می توانید بر روی فنجان قهوه پودر شکلات، کاکائو یا هر افزودنی دیگری را به آن اضافه کنید. حال قهوه فوری خوشمزه شما آماده است.

در زمان خرید قهوه فوری باید به یکسری نکات که در زیر آمده است توجه کنید.

  • به تاریخ بسته حتما توجه کنید.
  • میزان کافئین پودر قهوه
  • نحوه آماده کردن قهوه فوری.
  • مواد افزودنی و طعم‌دهنده‌ها.
  • مدل بسته‌بندی را در نظر بگیرید.

source: خرید قهوه فوری

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

قهوه ساز سایفون

قهوه ساز سایفون از پرطرفدارترین و زیباترین قهوه ساز های نسل سوم است. زیرا علاوه بر اینکه می توان با آن قهوه تهیه کرد، می توان به عنوان وسیله ای تزیینی برای آشپزخانه مورد استفاده قرار گیرد.

قهوه ساز سایفون که به آن قهوه ساز وکیوم پات (Vacuum Coffee Maker) هم گفته می شود از اولین قهوه ساز هایی است که با شروع موج سوم قهوه، وارد صنعت قهوه شد.

تاریخچه قهوه ساز سایفون

درمورد اینکه قهوه ساز سایفون در چه سالی و در کجا برای اولین بار ساخته شد، دو نظریه وجود دارد. این دو نظریه به قرار زیر هستند.

  • در دهه ۱۸۳۰ توسط فردی آلمانی به نام لوف در آلمان برای اولین بار ساخته شد.
  • در سال ۱۸۴۰ فردی به نام مادام وسیو در فرانسه این دستگاه را ثبت اختراع کرد.
  • طرز تهیه قهوه با سایفون

آماده کردن قهوه با قهوه ساز سایفون بسیار راحت می باشد. اما نباید انتظار داشت که در همان دفعات اول به طعم و مزه ایده آل رسید. قطعا با تمرین و تکرار به طعم دوست داشتنی خود می رسید.

برای درست کردن قهوه با این قهوه ساز مراحل زیر را انجام دهید.

در اولین قدم باید دان قهوه را آسیاب کرد. برای دم کردن قهوه با سایفون باید دانه های قهوه را در اندازه متوسط آسیاب کرد. اندازه دانه های قهوه باید کمی از اسپرسو درشت تر باشد.

بعد از آُسیاب کردن قهوه، آب را در درون قوری قهوه زیرین می ریزیم. سپس فیلتر مخصوص این قهوه ساز را درون قوری قهوه بالایی قرار داده و فنر آن را از درون لوله ای که این دو قوری را به هم متصل می کند، عبور می دهیم.

سایفون را بر روی حرارت قرار می دهیم. حرارتی که برای این قهوه ساز مناسب است، وارمر و برنر می باشد. زمانی که آب به جوش آمد از لوله اتصال دهنده دو قوری بالا رفته و وارد مخزن قهوه می شود.

در این زمان پودر قهوه را به آب اضافه می کنیم و با یک قاشق یا یک ابزار دیگر آن را هم می زنیم تا آب و پودر قهوه به خوبی با هم ترکیب شوند.

بعد از گذشت چند دقیقه قهوه ساز سایفون را از روی حرارت برمیداریم. با کم شدن حرارت خلا موجود در قوری زیرین باعث می شود عصاره قهوه از قوری بالایی به قوری پایینی ریخته شود.

بعد از اینکه کاملا عصاره قهوه به مخزن پایینی وارد شد، مخزن بالایی را برداشته و قهوه ای که آماده شده است را در درون فنجان می ریزیم.

source: طرز تهیه قهوه با سایفون

  • کورش نیکزاد