قهوه دات کام

فروش قهوه , اسپرسو ساز , خرید تجهیزات کافی شاپ , انواع بلندر , قهوه ساز , دانه قهوه , لوازم آشپزخانه فروشگاه قهوه دات کام

قهوه دات کام

فروش قهوه , اسپرسو ساز , خرید تجهیزات کافی شاپ , انواع بلندر , قهوه ساز , دانه قهوه , لوازم آشپزخانه فروشگاه قهوه دات کام

قهوه دات کام

فروش بهترین قهوه ها , فروش انواع اسپرسو ساز خانگی در قهوه دات کام , خرید ارزان تجهیزات کافی شاپ , فروش اینترنتی انواع بلندر , پر طرفدار ترین قهوه ساز ها , تجربه خوشمزه ترین دانه های قهوه در فروشگاه اینترنتی قهوه دات کام
بی نظیرترین قهوه ها با اسپرسو ساز های صنعتی در فروشگاه قهوه دات کام , خرید اینترنی متنوع ترین فرانسه ساز ها در فروشگاه ما , تجربه به یاد ماندنی مزه قهوه با خرید انلاین اسپرسو ساز های صنعتی قهوه دات کام , لوازم آشپرخانه فروشگاه قهوه دات کام شامل با کیفیت ترین وافل ساز ها، اسنک و ساندویچ ساز، کف زن و خامه سازه ها است , بهترین خرید اینترنتی لوازم باریستا
ارزان ترین قیمت انواع قهوه ساز فروشگاه , طعم خاص قهوه با انواع متفاوت قهوه ساز ها , نرم ترین دانه های قهوه با آسیاب قهوه های قهوه دات کام

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

فیلتر قهوه

در زمان خرید قهوه ساز های دمی و قهوه ساز های نسل سوم متوجه می شوید که اکثر آنها دارای فیلتر هستند. و یا بسیاری از افراد براین باورند که فیلترهای این قهوه ساز ها بر روی طعم قهوه تاثیر می گذارند. به همین دلیل از خرید آنها صرف نظر می کنند.

انواع فیلترهای قهوه ساز

از آنجایی که قهوه ساز های دمی و نسل سومی از تنوع زیادی برخوردار هستند، درنتیجه فیلترهای آنها هم متنوع می باشند. اما به طور کلی فیلتر های قهوه ساز به سه دسته زیر دسته بندی می شوند:

  • فیلترهای کاغذی
  • فیلترهای پارچه ای
  • فیلترهای فلزی

هرکدام از این فیلتر ها مخصوص یک نوع از قهوه ساز می باشند.

همانطور که از نام این فیلترها پیدا است، فیلتر قهوه کاغذی از جنس کاغذ بوده و اکثرا با چوب درختان ساخته می شوند. درختانی مانند: بامبو، کاج، صنوبر، موز، … .

البته هستند فیلترهای کاغذی که از بازیافت کاغذی های باطله درست می شوند، اما کیفیت فیلترهایی که از جنس چوب درختان می باشند، بسیار بهتر است.

نوع دیگر فیلترهای قهوه ساز، فیلترهای پارچه ای می باشند. این فیلترها یک مزیت فوق العاده خوب درمقایسه با فیلتر های کاغذی دارند. و آن این است که دوست دار محیط زیست هستند.

یعنی یکبار مصرف نبوده و می توان آنها را شست و دوباره استفاده کرد. با این کار هم در هزینه خود صرفه جویی کردید و هم به طبیعت کمک کرده اید.

فیلترهای فلزی نمونه ای دیگر از فیلترهای قهوه ساز هستند که کاملا متفاوت از دو نوع قبلی می باشند. فیلترهای فلزی نه در طعم قهوه تاثیر می گذارند و نه روغن قهوه را می گیرند.

بلکه تنها کاری که می کنند این است که اجازه نمی دهند پودر قهوه در قهوه نهایی باقی بمانند. از این لحاظ شبیه با قهوه هایی هستند که به وسیله قهوه سازهای برقی آماده می شوند.

source: خرید فیلتر قهوه

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

قهوه سرد

شاید اگر تا چندین سال اخیر از ورود و خرید قهوه سرد به بازار صحبت می کردیم، همه افراد به یاد یک نوشیدنی بدون مزه که هیچ شباهتی با قهوه ندارد می افتادند. اما امروزه این موضوع کاملا برعکس شده است.

زیرا علاوه بر رشد صنعت قهوه که نوشیدنی های جدید قهوه را به همراه داشت، قهوه دوستان نمی توانستند در روزهای گرم از نوشیدن، نوشیدنی محبوبشان دست بکشند.

پس تصمیم گرفتند به جای استفاده از قهوه گرم از قهوه سرد استفاده کنند. اما همچنان هستند افرادی که تا به حال قهوه سرد را امتحان نکردند و فکر میکنند قهوه سرد دارای طعم آب سرد است و از امتحان کردنش امتناع می کنند.

نکته ای که لازم به ذکر است برای درست کردن قهوه سرد هم، نیازی به قهوه ساز مخصوص نداریم و به راحتی با قهوه سازهایی که داریم می توانیم قهوه سرد را آماده کنیم.

قهوه سرد از لحاظ طعم بسیار شفاف و شیرین و از نظر عطر و بو بسیار خوش عطر است.

اما الی ترین تفاوت قهوه گرم و قهوه سرد در مدت زمان عصاره گیری قهوه می باشد. برای درست کردن قهوه گرم از آب داغ استفاده می کنیم، درنتیجه در کمتر از چند دقیقه قهوه ما آماده می شود.

اما برای درست کردن قهوه سرد به زمانی بین ۲۴-۱۲ ساعت نیاز داریم. که همین مورد باعث می شود قهوه دارای طعم قوی تری داشته باشد. نکته جالبی که وجود دارد قهوه سرد تلخی کمتری دارد. به همین دلیل طعم واقعی قهوه بهتر احساس می شود.

همچنین قهوه سرد در مقایسه با قهوه گرم دارای کافئین بیشتری می باشد. زیرا قهوه در مدت زمان بسیار بیشتری در مجاورت با آب قرار دارد.

source: قهوه سرد بهتر است یا گرم

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

خرید ایروپرس

خرید ایروپرس

با گسترش موج سوم قهوه در دنیا، بلافاصله خرید قهوه ساز متفاوت و جدید نسل سوم هم افزایش یافت. یکی از پرطرفدار ترین و جدید ترینِ این قهوه ساز ها، قهوه ساز ایروپرس (Aeropress) است.

زیرا هم کار کردن با آن بسیار راحت است و هم به لوازم جانبی قهوه، نیازی ندارد.

ایروپرس از دو سیلندر یا پیستون با ابعاد کوچک و بزرگ تر تشکیل شده است. سیلندر کوچکتر در درون سیلندر بزرگتر قرار می گیرد. همچنین درانتهای سیلندر بزرگ تر، فیلتر مخصوص قهوه ساز ایروپرس قرار دارد. به همراه این قهوه ساز یک قاشق هم هست که برای ترکیب کردن بهتر قهوه با آب استفاده می شود.

برای دم کردن قهوه با ایروپرس در اولین قدم دانه قهوه مورد دلخواه خود را با آسیاب قهوه، آسیاب کنید. آسیاب کردن قهوه قبل از درست کردن قهوه، طعم قهوه را خیلی تازه نگه می دارد، و عطر بی نظیری در فضا پخش می کند. درضمن قهوه را با درجه متوسط رو به نرمی آسیاب کنید.

در قدم بعدی ایروپرس را بر روی فنجان مورد نظر گذاشته و فیلتر قهوه ساز ایروپرس را در انتهای پیستون بزرگتر قرار دهید. سپس قهوه آسیاب شده را بر روی آن بریزید. بعد از اضافه کردن پودر قهوه، آب جوشی که از جوشیدن آن ۱ دقیقه گذشته و دمای آن کمی کاهش پیدا کرده است را به قهوه ها اضافه کنید.

آب را تا انتهای پیستون ریخته و با قاشق همراهِ قهوه ساز، قهوه های آسیاب شده را که در آب غوطه ور شده اند را هم زده تا خوب ترکیب شوند.

در قدم آخر، پیستون کوچکتر را بر روی پیستون بزرگتر قرار داده و به سمت پایین فشار می دهید. با این کار قهوه ای بسیار خوشمزه به درون فنجان ریخته می شود. حالا شما می توانید قهوه خود را نوش جان کنید.

source: خرید ایروپرس

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

قهوه اندونزی

اگر به لیست برترین خرید دانه قهوه نگاه کنید، حتما با نام قهوه اندونزی برخورد میکنید. اندونزی چهارمین کشور صادر کننده قهوه در جهان می باشد.

کشور اندونزی چندین نوع دانه قهوه پرورش می دهد که مهمترین قهوه های آن شامل: عربیکا 25%، روبستا 75% و کافی لواک (kopi luwak) هستند.

کافی لوک نوع قهوه ای است که میوه آن توسط حیوانی به نام palm civit خورده می شود و هسته آن را دفع می کند. و هسته دفع شده میوه قهوه را برشته کرده و به بازار عرضه می کنند.

نکته جالب دیگر در مورد قهوه اندونزی این است که هر منطقه یا جزیره، قهوه ای با عطم متفاوت تولید می کند. این بدین معنا است که اگر چه نوع قهوه ای که تولید می شود، روبستا یا عربیکا است اما هر جزیره از لحاظ طعمی با جزیره دیگر متفاوت می باشد.

همین موضوع باعث شده کیفیت قهوه اندونزی با قهوه های دیگر به خصوص قهوه ویتنام پایین تر باشد. زیرا تولید کنندگان قهوه اندونزی، در مزارع کوچک، قهوه پرورش می دهند. این کار باعث شده اندونزی متنوع ترین دانه های قهوه را تولید کند.

خرید قهوه ساز

نبود مزارع بزرگ و یکپارچه باعث به وجود آمدن مشکلاتی درباره نگهداری، تولید، ظرفیت، … می شود. خوش بختانه این مشکل درحال برطرف شدن می باشد.

ولیکن به صورت کلی قهوه اندونزی دارای اسیدیته کم، بادی زیاد و عطری تقریبا شیرین با رایحه های متفاوت است. قهوه اندونزی را می توان هم به صورت ترکیبی و هم به صورت جداگانه استفاده کرد.

بهترین جزایر کشت قهوه در اندونزی عبارتند از: سوماترا، جاوا،ولاوسی، پاپوآ

source: قیمت قهوه اندونزی دارک

  • کورش نیکزاد