قهوه دات کام

فروش قهوه , اسپرسو ساز , خرید تجهیزات کافی شاپ , انواع بلندر , قهوه ساز , دانه قهوه , لوازم آشپزخانه فروشگاه قهوه دات کام

قهوه دات کام

فروش قهوه , اسپرسو ساز , خرید تجهیزات کافی شاپ , انواع بلندر , قهوه ساز , دانه قهوه , لوازم آشپزخانه فروشگاه قهوه دات کام

قهوه دات کام

فروش بهترین قهوه ها , فروش انواع اسپرسو ساز خانگی در قهوه دات کام , خرید ارزان تجهیزات کافی شاپ , فروش اینترنتی انواع بلندر , پر طرفدار ترین قهوه ساز ها , تجربه خوشمزه ترین دانه های قهوه در فروشگاه اینترنتی قهوه دات کام
بی نظیرترین قهوه ها با اسپرسو ساز های صنعتی در فروشگاه قهوه دات کام , خرید اینترنی متنوع ترین فرانسه ساز ها در فروشگاه ما , تجربه به یاد ماندنی مزه قهوه با خرید انلاین اسپرسو ساز های صنعتی قهوه دات کام , لوازم آشپرخانه فروشگاه قهوه دات کام شامل با کیفیت ترین وافل ساز ها، اسنک و ساندویچ ساز، کف زن و خامه سازه ها است , بهترین خرید اینترنتی لوازم باریستا
ارزان ترین قیمت انواع قهوه ساز فروشگاه , طعم خاص قهوه با انواع متفاوت قهوه ساز ها , نرم ترین دانه های قهوه با آسیاب قهوه های قهوه دات کام

۴ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

خرید قهوه

چه اقدام به خرید قهوه آماده کنید، چو خودتان بخواهید آم را آماده کنید، برای درست کردن قهوه دو روش وجود دارد. که این دو روش بیشتر از سایر روش ها مورد استفاده قرار می گیرند. عبور آب جوش از قهوه آسیاب شده یک روش؛ و روش دیگر دم کردن قهوه با آب تقریبا جوش است.

هر دوی این روش ها قهوه های مخصوص به خود را دارند که به قهوه اسپرسو و قهوه فیلتری شناخته می شوند. این قهوه ها طرفداران بسیار زیادی دارند و با اینکه در ظاهر مشابه یکدیگر هستند، اما بسیار متفاوت اند.

قهوه اسپرسو رایج ترین و محبوب ترین نوع قهوه در تمام دنیاست. زیرا علاوه بر اینکه خودش به تنهایی یک قهوه است، بلکه پایه بسیار دیگری از قهوه ها هم می باشد. قهوه هایی مانند: قهوه لاته، کاپوچینو، آمریکانو، فلت وایت، … . در واقع اسپرسو تنها قهوه ای است که این ویژگی را دارد.

اسپرسو از گذر آب جوش از قهوه های آسیاب شده در مدت زمان بسیار کوتاهی آماده می شود. (زمان تقریبی آماده شدن قهوه اسپرسو ۳۰ ثانیه است). به همین دلیل قهوه ای قوی، غلیظ و متراکم با طعم جذاب درست می شود.

همچنین بر روی اسپرسو، لایه ای کرمی تا قهوه ای رنگ ایجاد می شود که به این لایه کرما گفته می شود. هرچقدر رنگ کرما بازتر باشد و دیرتر از بین برود، قهوه اسپرسو باکیفیت تر است.

با خرید اسپرسو ساز می توانید این قهوه خوشمزه را به راحتی درست کنیم. اسپرسو ساز ها انواع مختلفی دارند که باید دقت کنید کدام یک برای شما مناسب تر است.

و اما روش دوم درست کردن قهوه، یعنی روش فیلتری یا روش پور اور (pour over and drip). در این روش هم، قهوه از عبور آب تقریبا جوش از قهوه آسیاب شده عبور میکند؛ اما با این تفاوت که آب به اندازه ای که برای اسپرسو جوش است، در این روش نیست.

آب مناسب برای قهوه های فیلتری آب با درجه ۹۳-۹۶ درجه سانتی گراد است. یعنی آب جوشی که حدود ۱ دقیقه از روی حرارت برداشته شده است. همچنین برعکس قهوه اسپرسو که آب خیلی سریع از پودر قهوه عبور میکند، آب به آرامی به قهوه ها اضافه می شود.

برای درست کردن قهوه فیلتری باید آب را به آرامی و به صورت چند مرحله ای به قهوه ها اضافه کرد. همین کار باعث می شود عصاره قهوه بیشتر از آن خارج شود. درنتیجه قهوه ای خواهید داشت با طعم های پیچیده. و در مقابل مدت زمان آماده شدن قهوه فیلتری بیشتر از اسپرسو است.

علاوه بر آب، عصاره قهوه از فیلتری عبور میکند که روغن قهوه را گرفته و قهوه ای شفاف و یکدست درست میکند. با خرید قهوه ساز های کمکس، V60، ایروپرس، … می توانید این قهوه خوشمزه را آماده کنید. این قهوه ساز ها در مقایسه با اسپرسو ساز قیمت کمتری دارند اما باید فیلتر های آنها را هم خریداری کنید. که این فیلتر ها قیمت زیادی ندارند.

source: تفاوت قهوه دمی و اسپرسو

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

قهوه چری

خرید قهوه

در مقالات قبلی و راهنمایی خرید قهوه، به صورت مفصل درمورد انواع دانه های قهوه صحبت کردیم. با این حال قهوه چری، قهوه ای است که درمورد آن صحبت نکردیم. به همین دلیل این مقاله را اختصاص دادیم به این نوع از قهوه خوشمزه.

کشور هند از جمله کشورهایی است که قهوه روبوستا را تولید و به بازار عرضه می کند. در این بین نوع خاصی از قهوه را تولید می کند که کمی با قهوه روبستا متفاوت است. قهوه ای به نام قهوه چری.

این قهوه مانند تمام قهوه ها از دارای گیلاس قهوه است که از ۲ لوبیای قهوه تشکیل شده است. اما ویژگی هایی که باعث شده این قهوه متفاوت از سایر دانه های قهوه باشد، ویژگی های آن است. ویژگی هایی مانند:

  • کافئین بسیار زیاد
  • عطر و بوی متوسط
  • خامه زیاد
  • اسیدیته پایین
  • بادی بسیار بالا
  • تلخی متوسط

ویژگی اصلی دانه های روبستا طعم تلخ زیاد به همراه کافئین بالا است. درحالی که دانه های چری دارای کافئین بالا به همراه طعم تلخ ملایم و ماندگار هستند. به همین دلیل است که این قهوه ها از محبوبت زیادی برخودارند.

source: قهوه چری

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

قهوه یمن

خرید قهوه

اگر به خرید قهوه علاقمند هستید و خودتان همیشه اقدام به خرید دانه قهوه کرده و آن را آسیاب می کنید، حتما با قهوه یمن آشنا هستید. یا حتی اگر با دنیای قهوه کمی آشنایی داشته باشد، نام کشور یمن را حتما شنیده اید.

زیرا براساس داستان های موجود، قهوه برای اولین بار در کشور یمن کشف شده است یا کشور اتیوپی. اما مساله ای که ثابت شده و حقیقت دارد این است که یمن اولین کشور در دنیا می باشد که دست به تولید قهوه تجاری زد.

هرچند که در حال حاضر در بازار قهوه، قهوه کشور یمن حضور کمرنگی دارد؛ اما در ابتدا و به مدت ۲۰۰ سال این قهوه، تنها قهوه ای بوده است که تولید و به سراسر دنیا ارسال می شده است.

تا اینکه بازرگانان هلندی گیاه قهوه را به صورت پنهانی به کشور اندونزی برده و آن را در آنجا پرورش دادند. قهوه یمن به قهوه موکا هم شناخته می شود. و به این دلیل به قهوه یمن، موکا گفته می شود که که دانه قهوه از بندر المخا جابه جا میشده است. و کلمه المخا به مرور زمان به موکا تبدیل شده است.

قهوه یمن یکی از خوشمزه ترین و دلنشین ترین قهوه نوع عربیکا در دنیا است (و برای درست کردن آن نیاز به خرید قهوه ساز مخصوصی نیست). زیرا همچنان و با گذشت سالها این قهوه هنوز به روش سنتی تولید و فراوری می شود.

قهوه مطری، قهوه صنعانی، قهوه اسماعیلی، قهوه حرازی، قهوه ذماری انواع قهوه یمن هستند.

source: قهوه یمن

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

خرید قهوه ساز

قهوه این نوشیدنی محبوب و دوست داشتنی جز یکی از روتین های روزانه بسیاری از افراد تبدیل شده است. در حدی که این افراد به جای داشتن یک قهوه ساز، اقدام به خرید قهوه ساز های متفاوت می کنند.

زیرا قهوه این ویژگی را دارد که کافی است فقط یکبار آن را امتحان کرد. بعد از آن چنان شیفته آن می شوید که دوست دارید همیشه قهوه همراتان باشد، و قهوه های متفاوتی را بنوشند. به همین دلیل تلاش میکنید راه های متفاوت درست کردن قهوه را امتحان کنید. این روش ها عبارتند از:

انواع روش دم کردن قهوه و قهوه ساز هایشان

اسپرسوساز: اسپرسو پرمصرف ترین نوع نوشیدنی قهوه است. زیرا علاوه بر اینکه طعم بسیار جذابی دارد، پایه بسیاری از قهوه های دیگر هم می باشد. روش درست شدن قهوه اسپرسو به صورت عبور آب جوش از قهوه آسیاب شده است. این کار به وسیله خرید اسپرسوساز انجام می شود.

قهوه ترک: قهوه ترک سنتی ترین روش تهیه قهوه به حساب می آید. دقیقا تاریخ پیدایش قهوه ترک مشخص نیست اما بسیاری شرروع آن را از دربار عثمانی (ترکیه امروزی) می دانند.

قهوه فرانسه: درنهایت می رسیم به آخرین و جدید ترین روش درست قهوه که به آن قهوه فرانسه می گویند. قهوه فرانسه در مقایسه با قهوه های دیگر سبک تر و رقیق تر می باشد.

قهوه دمی: قهوه های دمی مخصوص نسل سوم هستند. صنعت قهوه دارای سه نسل یا سه موج می باشد که موج سوم آن تحول اساسی در صنعت قهوه و قهوه ساز ها ایجاد کرد.

source: انواع قهوه ساز

  • کورش نیکزاد