قهوه دات کام

فروش قهوه , اسپرسو ساز , خرید تجهیزات کافی شاپ , انواع بلندر , قهوه ساز , دانه قهوه , لوازم آشپزخانه فروشگاه قهوه دات کام

قهوه دات کام

فروش قهوه , اسپرسو ساز , خرید تجهیزات کافی شاپ , انواع بلندر , قهوه ساز , دانه قهوه , لوازم آشپزخانه فروشگاه قهوه دات کام

قهوه دات کام

فروش بهترین قهوه ها , فروش انواع اسپرسو ساز خانگی در قهوه دات کام , خرید ارزان تجهیزات کافی شاپ , فروش اینترنتی انواع بلندر , پر طرفدار ترین قهوه ساز ها , تجربه خوشمزه ترین دانه های قهوه در فروشگاه اینترنتی قهوه دات کام
بی نظیرترین قهوه ها با اسپرسو ساز های صنعتی در فروشگاه قهوه دات کام , خرید اینترنی متنوع ترین فرانسه ساز ها در فروشگاه ما , تجربه به یاد ماندنی مزه قهوه با خرید انلاین اسپرسو ساز های صنعتی قهوه دات کام , لوازم آشپرخانه فروشگاه قهوه دات کام شامل با کیفیت ترین وافل ساز ها، اسنک و ساندویچ ساز، کف زن و خامه سازه ها است , بهترین خرید اینترنتی لوازم باریستا
ارزان ترین قیمت انواع قهوه ساز فروشگاه , طعم خاص قهوه با انواع متفاوت قهوه ساز ها , نرم ترین دانه های قهوه با آسیاب قهوه های قهوه دات کام

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نوشیدنی با قهوه و شیر

خرید قهوه

چه طرفدار قهوه با شیر باشید چه نباشید، در زمان خرید قهوه، حتما یک نکته توجه تان را جلب کرده است. و آن این است که در بین انواع قهوه هایی که در دنیا هستند، قهوه هایی که در ترکیب با شیر آماده می شوند، نسبتا زیادند.

این حقیقتی است غیر قابل انکار که در دنیای بسیار بزرگ قهوه، شیر ماده ای همیشگی و جدا نشدنی است. حال در برخی از قهوه ها به عنوان ماده ای فرعی به حساب می آید. و در قهوه های دیگر ماده ای ضروری است که قهوه بدون اضافه کردن شیر آماده نمی شود.

در این مقاله قصد داریم به قهوه های دسته دوم بپردازیم و قهوه هایی را معرفی کنیم که برای درست کردن آنها حتما به شیر نیاز داریم. این نوشیدنی های بسیار خوشمزه قهوه عبارتند از:

انواع قهوه با شیر

لازم است در ابتدای صحبت به ۲ نکته اشاره کنیم. اول اینکه در ترکیب برخی از این قهوه ها، شیر به تنهایی اضافه می شود و در برخی دیگر شیر به همراه فوم شیر اضافه می شود.

و دوم اینکه هرچند می توان شیر را بصورت عادی به قهوه ها اضافه کرد، ام روش صحیح آن به این صورت است که شیر بخار داده شده را به قهوه اضافه کرد. برا داشتن شیر بخار داده شده بهترین کار، خرید اسپرسو ساز است. با این کار هم شیر بخار داده شده دارید و هم اسپرسو.

کافه لته: اگر یک فجان قهوه لاته را از کنار ببینید، محتویات داخل آن شامل ۳/۱ قهوه اسپرسو و ۳/۲ شیر بخار داده شده است.

فلت وایت: فلت وایت همان قهوه لته است که در استرالیا به فلت وایت شناخته می شود.

کاپوچینو: کاپوچینو یک نوشیدنی ایتالیایی است که عموما برای صبحانه سِرو می شود. اما یک فنجان کاپوچینو شامل ۳/۱ قهوه اسپرسو، ۳/۱ شر بخار داده شده و ۳/۱ فوم شیر است. که روی فوم شیر را با پودر قهوه یا کاکائو تزیین می کنند.

source: نوشیدنی با قهوه و شیر

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

خرید قهوه ساز

اگر از دوست داران نوشیدن و خرید قهوه و سفر هستید، این مقاله برای شماست. زیرا قصد داریم در این مقاله بهترین قهوه ساز های مسافرتی را معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

مینی پرسو: مینی پرسو درحقیقت اسپرسو ساز های کوچک شده هستند. به همین دلیل با نام اسپرسو ساز های همراه هم شناخته می شوند. از آنجایی که اسپرسو به نوشیدنی محبوب تبدیل شد، کمپانی واکاکو مینی پرسو را ساخته و وارد بازار کرد تا بتوان اسپرسو را در همه جا همراه مان داشته باشیم.

این دستگاه مانند دستگاه های اسپرسو ساز، با فشار ۸ بار، یک شات اسپرسو آماده می کند. و از آنجایی که به برق وصل نیست باید این میزان فشار را با دست ایجاد کرد که بسیار راحت می باشد.

ایروپرس: ایروپرس یکی از جذاب ترین و بهترین قهوه ساز های دمی است. زیرا نیاز به برق و حرارت ندارد و بسیار هم سبک است. کافی است هرجا که هستید ایروپرس را از جعبه بیرون آورده، بر روی فنجان قهوه گذاشته و شروع به آماده کردن قهوه کنید.

قهوه ساز v60: شاید بتوان گفت سبک ترین و کوچک ترین قهوه ساز، قهوه ساز v60 است. v60 در حقیقت مانند یک فنجان است که انتهای آن زاویه ۶۰ درجه دارد و بر روی فنجان قهوه قرار می گیرد. با خرید قهوه ساز v60 نگرانی از نبود قهوه در مسافرت از بین میره.

موکاپات روگازی: موکاپات روگازی یکی از قدیمی ترین قهوه ساز ها است که نیاز به حرارت دارد. حال این حرارت میتواند شعله اجاق گاز باشد یا شعله آتش. اما قهوه ای که آماده میکند، از لحاظ طعم دست کمی از قهوه اسپرسو ندارد.

موکاپات ها اندازه های مختلفی دارند مانند یک کاپ، دو کاپ، سه کاپ، … . موکاپات وزن خیلی کمی دارد و در هر کیف و سبدی جا می شود. علاوه بر این به راحتی هم تمیز می شود. جنس موکاپات های روگازی از آلومینیوم و استیل است و نوع آلومینیومی قیمت ارزان تری دارد.

source: قهوه ساز مسافرتی ارزان

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

خرید اسپرسو ساز

به دلیل پر طرفدار بودن اسپرسو، و نیاز به خرید اسپرسو ساز دستگاه هایی با کارایی و قابلیت های گوناگون ساخت شد. مانند اسپرسو ساز خانگی، اسپرسو ساز صنعتی، اسپرسو ساز همراه، … . زیرا قهوه اسپرسو به اندازه ای محبوب است که هر کجا که باشیم، چه در خانه، چه در محل کار یا حتی در تفریح و گردش همیشه نیاز به نوشیدن این قهوه خوشمزه احساس می شود.

اسپرسو ساز های نیمه صنعتی زیادی با نام های متفاوت در بازار موجود می باشد اما معتبر ترین دستگاه های اسپرسو ساز در ایران عبارت اند از نوا، مباشی، جمیلای، بارنی، دلونگی، … که در بین این برند ها، اسپرسو ساز نوا بیشترین مدل و محبوبت را دارا می باشند.

لوازم مورد نیاز: علاوه بر داشتن دستگاه اسپرسو ساز، لوازم جانبی ای هستند که برای داشتن اسپرسوی خوشمزه، مورد نیاز اند مانند آسیاب قهوه، تمپر یا لولر، مت تمپر، ناک باکس، پرتافیلتر، … که به مرور کارایی هریک را توضیح می دهیم.

طرز تهیه اسپرسو

بهترین نوع دان قهوه برای خرید قهوه اسپرسو، دان قهوه با رست تیره می باشد با ترکیبی از قهوه عربیکا و روبستا. برای آماده کردن اسپرسو به قهوه ی آسیاب شده با درجه بسیار نرم نیاز داریم، که هرچقدر قهوه را نزدیک به زمان تهیه اسپرسو، آسیاب کنیم، اسپرسوی ما طعم و عطر بهتری دارد.

آسیاب های قهوه هم به صورت برقی و هم به صورت دستی موجود می باشند که طبیعتا کار با اسیاب قهوه برقی راحت تر است. این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که قهوه باید با درجه نرم آسیاب قهوه، اسیاب شود.

بعد از آسیاب کردن قهوه به وسیله ای نیاز داریم که به آن پرتافیلتر می گویند. پرتافیلتر یک قطعه ی ضروری و جدا از دستگاه اسپرسو ساز می باشد که باید به صورت جداگانه آن را خریداری کرد. در واقع پرتافیلتر مخزن قهوه آسیاب شده در اسپرسو ساز ها می باشد که به هد گروپ دستگاه متصل می شود.

بعد از آسیاب کردن قهوه آن را در پرتافیلتر می ریزیم. اگر پودر قهوه را فشرده نکنیم، آب جوش که با فشار وارد پرتافیلتر می شود به راحتی و بدون اینکه تماسی با تمام پودر قهوه داشته باشد از پرتافیلتر خارج می شود و همین امر باعث رقیق شدن اسپرسو می شود.

source: نحوه کار با دستگاه اسپرسو ساز

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

فرنچ پرس

علاقه برخی از افراد به قهوه به حدی است که روزانه بیشتر از یکبار اقدام به خرید قهوه می کنند. بنابراین اگر بخواهند برای نوشیدن یک فنجان قهوه به کافی شاپ مراجعه کنند، علاوه بر اینکه زمان زیادی را تلف می کند، مقرون به صرف هم نیست.

فرنچ پرس که خیلی قبل تر از اینکه ما به دنیا بیایم به صنعت قهوه وارد شده بود، برای اولین بار در سال ۱۹۲۹ در ایتالیا و توسط آتیو کالیمانی اختراع شد.

قهوه ساز فرنچ پرس یک دستگاه ساده ای است که علاوه بر ظاهرش قهوه ای ملایم، خوش بو، خوش عطر و به طور کلی یک قهوه ی تمام عیار را آماده می کند. این قهوه ساز از یک استند یا پایه ی نگهدارنده قوری، مخزن استوانه ای قهوه و آب، فیلتر فلزی و یک اهرم پرس که متصل به درب قهوه ساز است، تشکیل شده است.

قهوه ساز های خانگی انواع مختلفی دارند که ما در اینجا به بررسی یکی از محبوب ترین قهوه ساز ها یعنی فرنچ پرس می پردازیم.

دم کردن قهوه با فرنچ پرس به راحتی خوردن یک لیوان آب می باشد. بعد از خرید قهوه ساز فرنچ پرس برای آماده کردن قهوه با آن باید ابتدا قهوه ی آسیاب شده را در مخزن بریزم. سپس آب جوش را به صورت دورانی و به آرامی به قهوه ها اضافه می کنیم. بعد از گذشت چند ثانیه درب قهوه ساز را بر روی دستگاه قرار میدهیم.

در این زمان اهرم پرس باید در بالاترین حالت خود باشد. بعد از تقریبا ۵ دقیقه، اهرم فشار را به سمت پایین به حرکت در می آوریم و قهوه ی آماده شده را به داخل فنجان می ریزیم.

اینجا لازم به ذکر است که برای داشتن قهوه ای بهتر باید چند نکته را رعایت کرد:

  • درجه آسیاب قهوه باید درشت باشد.
  • آب مورد استفاده باید جوش و تقریبا ۹۳ درجه سانتی گراد باشد.
  • قهوه نهایی فرنچ پرس را قهوه ی فیلتری می گویند، اما چون فیلتر مورد استفاده فلزی می باشد، روغن قهوه از بین نمی رود و همچنین کافئین زیادی هم دارد.
  • میزان برشتگی یا رستاین قهوه معمولا ملایم ( مدیوم رست ) می باشد.
  • قهوه ی حاصل از فرنچ پرس قهوه ی دارای کرما یا خامه ی زیادی نیست.

source: نحوه استفاده از فرنچ پرس

  • کورش نیکزاد