قهوه دات کام

فروش قهوه , اسپرسو ساز , خرید تجهیزات کافی شاپ , انواع بلندر , قهوه ساز , دانه قهوه , لوازم آشپزخانه فروشگاه قهوه دات کام

قهوه دات کام

فروش قهوه , اسپرسو ساز , خرید تجهیزات کافی شاپ , انواع بلندر , قهوه ساز , دانه قهوه , لوازم آشپزخانه فروشگاه قهوه دات کام

قهوه دات کام

فروش بهترین قهوه ها , فروش انواع اسپرسو ساز خانگی در قهوه دات کام , خرید ارزان تجهیزات کافی شاپ , فروش اینترنتی انواع بلندر , پر طرفدار ترین قهوه ساز ها , تجربه خوشمزه ترین دانه های قهوه در فروشگاه اینترنتی قهوه دات کام
بی نظیرترین قهوه ها با اسپرسو ساز های صنعتی در فروشگاه قهوه دات کام , خرید اینترنی متنوع ترین فرانسه ساز ها در فروشگاه ما , تجربه به یاد ماندنی مزه قهوه با خرید انلاین اسپرسو ساز های صنعتی قهوه دات کام , لوازم آشپرخانه فروشگاه قهوه دات کام شامل با کیفیت ترین وافل ساز ها، اسنک و ساندویچ ساز، کف زن و خامه سازه ها است , بهترین خرید اینترنتی لوازم باریستا
ارزان ترین قیمت انواع قهوه ساز فروشگاه , طعم خاص قهوه با انواع متفاوت قهوه ساز ها , نرم ترین دانه های قهوه با آسیاب قهوه های قهوه دات کام

۴ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

خرید قهوه ساز

دستگاه های قهوه ساز انواع مختلفی دارند که به صورت کلی به دو دسته برقی و دستی تقسیم می شوند. اما عاملی که ما را به خرید قهوه ساز های دستی ترغیب می کند، کنترل بیشتر بر روند دم کردن قهوه با آنهاست.

کنترل و نظارت بر مراحل درست کردن قهوه یکی از مهمترین فاکتورها برای داشتن قهوه ای عالی است. زیرا با کنترل کردن و انجام آزمون و خطا است که می توان متوجه شده چه عواملی باعث خوب یا بد شدن طعم و عطر قهوه می شوند. که درنهایت همه این موارد از ما یک باریستای حرفه ای می سازد.

قهوه ساز کمکس:

کمکس (Chemex) قهوه سازی است که به دو دلیل توانسته است از رقیبان خود پیشی بگیرد. ظاهر جذاب و نحوه دم آوری شگفت انگیز آن این دو عامل مهم هستند. کمکس ظاهری شبیه به ارلن مایر دارد که پیتر شلمبوم با الهام از همین دستگاه آزمایشگاهی، این دستگاه را طراحی و تولید کرد.

کمکس تنها قهوه سازی است که در سال ۱۹۵۸ توسط طراحان مؤسسه فناوری ایلینوی آمریکا به عنوان یکی از بهترین اختراع های دنیای مدرن معرفی شد و یک نمونه از آن در موزه هنر مدرن نیویورک قرار دارد.

خرید کمکس و نحوه دم آوری قهوه با آن به روش چکه ای یا خیساندن است که به یک فیلتر مخصوص انجام می شود. دیگر مشخصات این دستگاه عبارت است از:

  • روش دم آوری قهوه: با استفاده از فیلتر
  • دم کردن قهوه: پیچیده
  • میزان آسیاب قهوه: متوسط تا درشت
  • زمان دم آوری: تقریبا ۴ دقیقه
  • کنترل بر روند تهیه قهوه: دارد

این قهوه ساز دارای وزن کمی بوده و قابل حمل می باشد. اما از آنجایی که از شیشه ساخته شده نمی توان آن را به هر مکانی برد.

موکاپات قهوه سازی است که شبیه ترین عملکرد را به دستگاه های اسپرسوساز دارد. به همین دلیل قهوه ای که با موکاپات تهیه می شود به قهوه اسپرسو شناخته می شود. بنابراین قهوه موکاپات با عبور فشار آب جوش از پودر قهوه درست می شود. در زمان خرید موکاپات اطمینان حاصل کنید که سوپاپ آن به درستی کار کند.

موکاپات برای اولین بار در سال ۱۹۳۳ توسط لوییجی د پونتی برای آقای آلفونسو بیالتی به ثبت رسید. ویژگی های قهوه ای که با این قوه ساز آماده می شود عبارتند از:

  • روش دم آوری قهوه: با فشار بخار آب
  • دم کردن قهوه: راحت تا متوسط
  • میزان آسیاب قهوه: ریز (کمی از اسپرسو ساز درشت تر)

موکاپات هم دارای وزن کمی بوده و می توان آن را از سرکار گرفته تا تفریح و گردش با خود به همراه برد. اما نوع روگازی آن را.

source: قهوه ساز موکاپات یا کمکس

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

خرید قهوه ساز

حتما دیده اید ورزشکارانی را که اول اقدام به خرید قهوه کرده و بعد فعالیت های بدنی خود را شروع می کنند. اما چرا این کار را انجام می دهند؟ نوشیدن قهوه به تنهایی باعث کاهش وزن نمی شود. بهترین راه برای رسیدن به این امر، نوشیدن قهوه ۴۵-۳۰ دقیقه قبل از شروع ورزش کردن می باشد. زیرا با نوشیدن قهوه می توان به نتایج زیر دست پیدا کرد.

افزایش توانایی عضلانی، استقامت و قدرت، افزایش استقامت در ورزش های هوازی، بهبود، پرش و پرتاب، ذخیره گلیکوژن و استفاده از چربی به عنوان منبع اصلی سوخت، افزایش تمرکز و هوشیاری. و این نتایج زمانی رخ می دهند که کافئین به میزان قابل توجهی وارد بدن شود. کافئین ماده ای است که سطح آدرنالین را افزایش می دهد. (آدرنالین به عنوان یک محرک شناخته می شود).

کافئین این کار را با مسدود کردن آدنوزین آن انجام می دهد. آدنوزین هم ماده ای است که احساس خستگی یا خواب را در بدن ایجاد می کند. درنتیجه با مسدود شدن آدنوزین، دیرتر احساس خستگی کرده و می توان مدت زمان بیشتری ورزش کرد.

حال اگر تصمیم به خرید قهوه ساز گرفتید، باید بگوییم که همه قهوه ساز ها برای شما مناسب نیستند. قبل از خرید قهوه ساز باید نوع ورزشی که انجام می دهید، مشخص باشد. زیرا تقریبا انتخاب دستگاه قهوه ساز به نوع فعالیت بدنی بستگی دارد.حال اگر بخواهیم قهوه ساز هایی را برشماریم که دارای این مشخصات باشند، باید از این قهوه ساز ها نام ببریم. مینی پرسو، نانو پرسو، موکاپات روگازی، فرنچ پرس، قهوه ساز های پودری، و در شریطی قهوه ساز ایروپرس و V60 .

source: بهترین قهوه ساز برای ورزشکاران

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

خرید اسپرسو ساز

براساس آمار های منتشر شده، قهوه دومین نوشیدنی پرطرفدار در دنیا است. که در بین نوشیدنی های قهوه و خرید قهوه ساز های آن، اسپرسو و اسپرسوساز ها محبوب ترین آنها هستند.

زیرا علاقه مندان به قهوه اسپرسو را باید به دو دسته تقسیم کرد. افرادی که تنها پایبند به قهوه اسپرسو هستند و تمایلی به قهوه های دیگر ندارند و افرادی هم عاشق قهوه اسپرسو هستند، اما نمی توانند از مشتقات اسپرسو مانند کاپوچینو، لته، … هم بگذرند.

دستگاه اسپرسو ساز توسط لوئیجی بتزرا (Luigi Bezzera) در سال ۱۹۰۳ در مقیاس کوچک طراحی و اجرا شد. آن هم در کشوری که همه انتظارش را داشتند یعنی در ایتالیا و شهر میلان.

اما بتزرا اولین نفری نبود که موفق به ساخت چنین دستگاهی شد. در حقیقت اولین دستگاه اسپرسو در سال ۱۹۸۴ به وسیله آنجلو موریندو (angelo moriondo) در تورین ایتالیا اختراع شد. و بعد ها یعنی در سال ۱۹۰۳ بتزرا نوع پیشرفته تر این دستگاه را طراحی کرد.

هرچند افراد و شرکت های زیادی در سال های بعد، دستگاه های جدیدی را برای خرید اسپرسوساز به بازار عرضه کردند اما همه این قهوه ساز ها تفاوت شایانی با نمونه اولیه آن ندارند.

نسپرسو ساز، اسپرسو سازی است که برای اولین بار شرکت سوئیسی نستله (Nestlé) آن را در سال ۱۹۷۶ ابداع و به دنیا معرفی کرد. این قهوه ساز دستگاهی واقعا شگفت انگیز بود اما در ابتدا نتواست این ویژگی ها را به نمایش بگذارد و شکست خورد.

اما شرکت نستله نا امید نشد و با رفع مشکلات به وجود آمده، بازگشت بسیار جلب توجه کننده داشت. به حدی که نسپرسو در مدت زمان نسبتا کوتاهی محبوب شد.

source: تفاوت اسپرسوساز و نسپرسو ساز

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

خرید قهوه

اگر عاشق قهوه باشید، کیفیت نوع دان قهوه میکس یا سینگل در زمان خرید قهوه یا کیفیت قهوه ی آماده ای که در کافی شاپ سفارش می دهید برایتان اهمیت دارد. زیرا طعمی که از قهوه دریافت می کنید و خواصی که قهوه عالی به بدنتان می رساند از اهمیت بیشتری برخوردار باشد.

چرا که قهوه از دانه قهوه گرفته تا روش دم آوری، نوع قهوه ساز، … تنوع بسیار زیادی دارد. و همه این موارد بر خوب و عالی بودن قهوه ای که در انتها می نوشیم تاثیر بسزایی دارد.

حال اینجا است که صحبت از قهوه بِلند یا میکس و یا ترکیبی به میان می آید. زیرا اولین نکته ای که در زمان خرید قهوه باید به آن توجه کنید این مساله است.

هرچند که بعضی از افراد بر این باورند که قهوه تک خواستگاه از کیفیت بیشتری برخوردار است اما این اشتباه می باشد. زیرا قهوه بلند هم از کیفیتِ هم تراز با قهوه سینگل اورجینال بهرمند است.

قهوه بلند روش خاصی از دم آوری قهوه نبوده و حتی برای امتحان کردن آن نیازی به خرید قهوه ساز خاصی هم نیست. بلکه قهوه بلند یا ترکیبی قهوه ‌ای است که از دانه‌ های مختلف قهوه تشکیل شده است. که این دان های قهوه از بیشتر از یک منطقه، کشور، مزرعه، … تولید و ترکیب می شوند.

قهوه بلند هم می تواند کیفیت عالی داشته باشد و هم می تواند از ارزش غذایی زیادی برخوردار نباشد. کیفیت قهوه بلند مستقیما تحت تاثیر عواملی مانند خاک مزرعه‌ها، آب و هوا، شرایط اقلیمی، روش خشک کردن، نحوه تولید اعم از کاشت، داشت، برداشت، … می باشد.

source: بهترین ترکیب قهوه

  • کورش نیکزاد