قهوه دات کام

فروش قهوه , اسپرسو ساز , خرید تجهیزات کافی شاپ , انواع بلندر , قهوه ساز , دانه قهوه , لوازم آشپزخانه فروشگاه قهوه دات کام

قهوه دات کام

فروش قهوه , اسپرسو ساز , خرید تجهیزات کافی شاپ , انواع بلندر , قهوه ساز , دانه قهوه , لوازم آشپزخانه فروشگاه قهوه دات کام

قهوه دات کام

فروش بهترین قهوه ها , فروش انواع اسپرسو ساز خانگی در قهوه دات کام , خرید ارزان تجهیزات کافی شاپ , فروش اینترنتی انواع بلندر , پر طرفدار ترین قهوه ساز ها , تجربه خوشمزه ترین دانه های قهوه در فروشگاه اینترنتی قهوه دات کام
بی نظیرترین قهوه ها با اسپرسو ساز های صنعتی در فروشگاه قهوه دات کام , خرید اینترنی متنوع ترین فرانسه ساز ها در فروشگاه ما , تجربه به یاد ماندنی مزه قهوه با خرید انلاین اسپرسو ساز های صنعتی قهوه دات کام , لوازم آشپرخانه فروشگاه قهوه دات کام شامل با کیفیت ترین وافل ساز ها، اسنک و ساندویچ ساز، کف زن و خامه سازه ها است , بهترین خرید اینترنتی لوازم باریستا
ارزان ترین قیمت انواع قهوه ساز فروشگاه , طعم خاص قهوه با انواع متفاوت قهوه ساز ها , نرم ترین دانه های قهوه با آسیاب قهوه های قهوه دات کام

۵ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

خرید قهوه ساز

اگر قصد خرید قهوه ساز دارید حتما می دانید دستگاه های قهوه ساز به طور کلی به دو دسته برقی و دستی تقسیم می شوند. در نوع برقی این دستگاه ها وظیفه عصاره گیری به عهده دستگاه است اما در انواع دستی آنها، عصاره گیری باید توسط خودِ ما انجام شود.

اما نکته مهم در این تفکیک دستگاه ها این است که برخلاف قهوه ساز های برقی که تقریبا ساز و کاری مشابهی دارند، قهوه ساز های دستی هرکار دستور العمل خاص خود را دارند. به همین دلیل ما در این مقاله طرز استفاده از پرمصرف ترین قهوه ساز های دستی را توضیح می دهیم؛ تا در زمان خرید این قهوه ساز ها بتوانید راحت تر خرید کنید.

مزیت بسیار مهم قهوه ساز های دستی این است که تجربه دم کردن قهوه از صفر تا صد را خواهیم داشت. و این مزیت لذت نوشیدن قهوه را بیشتر میکند. و این تجربه توسط محبوب ترین و پرفروش ترین قهوه ساز های دستی مانند موکاپات، فرنچ پرس، کمکس، ایروپرس، سایفون، V60، موکاکرم … هستند. بنابراین ما هم به طرز تهیه قهوه با این دستگاه ها می پردازیم.

طرز استفاده از فرنچ پرس:

فرنچ پرس هم یکی دیگر از قهوه  ساز های جذاب و قابل حمل می باشد. اما از آنجایی که برخی از مدل های آن از جنس شیشه هستند، نمی توان آنها را به هر مکانی برد. دم کردم قهوه با فرنچ پرس راحت تر از موکاپات است و مراحل زیر را انجام دهید.

  1. آسیاب کردن قهوه با اندازه متوسط-درشت
  2. ریختن قهوه داخل فرنچ پرس
  3. اضافه کردن آب جوش ۹۷-۹۳ درجه بر روی قهوه ها (میزان آب و قهوه سلیقه ای است اما معمولا  به ازای هر ۲۲۰-۱۴۰ میلی لیتر آب، یک قاشق غذاخوری قهوه)
  4. سپس درب فرنچ پرس را گذاشته و اهرم آن را به سمت بالا می آورید.
  5. بعد از گذشت ۵-۴ دقیقه قهوه دم کشیده و باید اهرم را به سمت پایین آورد
  6. درنهایت قهوه را فنجان بریزد و میل کنید.

از فرنچ پرس برای فوم دار کردن شیر و درست کردن دم نوش هم میتوان استفاده کرد.

source: طرز استفاده از قهوه ساز دستی (1)

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

قهوه موکا

موکا قهوه ای است بسیار خوشمزه که می توان آن را هم با خرید اسپرسو ساز درست کرد و هم بدون دستگاه. و اگر فکر می کنید که آماده کردن این قهوه در خانه زمان بر است، باید بگوییم که اینطور نیست و برعکس این موضوع است.

همچنین اگر طرفدار قهوه و شکلات هستید، امتحان کردن این قهوه را حتما پیشنهاد می دهیم. زیرا ترکیب اصلی موکا از قهوه و شکلات است و در کمتر از 5 دقیقه تهیه می شود. اما برای درست کردن این قهوه به مواد دیگری مانند شیر، خامه زده شده و شکر نیاز دارید.

درست کردن این قهوه بدون اسپرسو ساز کمی بیشتر از 5 دقیقه زمان می برد. و این افزایش زمان هم به این دلیل است که باید از 2 قهوه ساز استفاده کرد. برای تهیه موکا بدون دستگاه اسپرسو ساز مراحل زیر را طی کنید.

  1. درست کردن قهوه با موکاپات ( با خرید موکاپات برقی و روگازی میتوان قهوه اسپرسو آماده کرد)
  2. فوم دار کردن شیر با فرنچ پرس ( درصورت نداشتن فرنچ پرس می توان از همزن استفاده کرد).
  3. شکلات آب شده یا شکلات صبحانه را داخل لیوان بزرگ یا ماگ بریزید
  4. سپس قهوه را به آن اضافه کرده و روی قهوه شیر فوم دار را بریزید.
  5. درنهایت روی قهوه موکا را با خامه زده شده تزیین کنید.

لازم به ذکر است که بعضی از افراد یا کافی شاپ ها مواد دیگری به قهوه موکا اضافه می کنند. مانند شکر، عصاره وانیل، کاکائو که استفاده از آنها سلیقه ای است.

source: طرز تهیه قهوه موکا

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

قیمت پیچر

خرید پیچر

برای درست کردن انواع قهوه ها باید قهوه اسپرسو را با شیر فوم دار و گاها کف شیر ترکیب کرد. بهترین و ایده آل ترین راه، خرید دستگاه اسپرسو ساز برای رسیدن به این منظور است.

و پیچر وسیله ای بسیار سبک، راحت، کاربردی و ضروری برای باریستا است که با استفاده از آن می تواند به آسانی شیر را فوم دار کند. چرا باید شیر را فوم دار کرد؟ به این دلیل که برای درست کردن بخش بزرگی از قهوه ها مانند قهوه لاته، کاپوچینو، فلت وایت، موکاچینو، … باید شیر را فوم دار (شبیه به خامه طور) کرد .

در بالا به صورت کلی کاربرد پیچر را بیان کردم اما نحوه استفاده از آن هم نیز مهم است. این وسیله دارای یک دهانه بزرگ و یک دسته است که علاوه بر کافه ‌ها، در خانه هم می توان از آن استفاده کرد. بعد از خرید پیچر باید شیر را داخل پیچر ریخته، آن را زیر نازل بخار دستگاه اسپرسو ساز قرار داده و نازل را روشن کنید. این کار را تا زمانی باید ادامه داد که شیر افزایش حجم پیدا کند و به حالت چرخشی در درون پیچر حرکت کند.

اگرچه فوم گیری از شیر به نظر راحت میرسد اما نیاز به تمرین و ممارست دارد. زیرا میزان شیر، نوع شیر، نحوه قرار گرفتن نازل در درون شیر، … فاکتورهای مهمی هستند که در میزان کیفیت فوم گیری شیر تاثیر بسزایی دارند.

پیچر ها بیشتر از نظر ظاهر با هم متفاوت هستند. اما از آنجایی که دمای شیر در حین فوم گیری نباید از یک درجه ای بیشتر شود، پیچر هایی به بازار آمده اند که دارای دماسنج بوده و برای افراد مبتدی عالی هستند.

source: قیمت پیچر

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

خرید نانو پرسو

قهوه اسپرسو به چنان محبوبیتی رسیده است که بیشتر افراد روی آورده اند به خرید اسپرسو ساز های خانگی؛ تا دیگر مجبور نباشند برای نوشیدن یک فنجان قهوه اسپرسو به کافی  اما پیشرفت علم و تکنولوژی باز هم دست به کار شده و برای طرفداران این قهوه خوشمزه اسپرسو ساز تقریبا جدیدی را ساخته که بسیار کاربردی تر است. این اسپرسو ساز، نانوپرسو است.

در حقیقت شرکت واکاکو از پیشرفت تکنولوژی استفاده کرد و قهوه سازی را طراحی و ساخت که بسیار شگفت انگیز بود. شگفت انگیز چون دیگر نیاز به برق نداشته و با ابعادی که دارد، فوق العاده سبک است و قابل حمل.

مشخصات نانو پرسو:

این ویژگی ها، مواردی هستند که برای هر فردی که عاشق قهوه است از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زیرا به این ترتیب می تواند در هر کجا و در حال انجام هرکاری که باشد، اسپرسوی مورد علاقه خود را آماده کرده و از نوشیدنش لذت ببرد.

از ویژگی های جذاب دیگر برای خرید نانو پرسو این است که به گونه ای طراحی شده که خود، دارای فنجان قهوه و پیمانه می باشد. مشکلی که افرادی که قهوه می نوشند، با آن دست و پنجه نرم می کنند. زیرا باید علاوه بر داشتن یا خرید قهوه ساز، باید لوازم جانبی آن مانند فنجان را که جاگیر هم هست و … را به همراه خود داشته باشند.

  • فشار بار ۱۸
  • طول: ۱۵/۶ سانتیمتر
  • عرض: ۷/۱ سانتیمتر دارد
  • وزن: ۳۳۶ گرم
  • مناسب برای سفر، گردش، حتی محل کار، …
  • استفاده همزمان از پودر قهوه و کپسول قهوه

این موارد از دیگر ویژگی های این اسپرسو ساز جمع و جور هستند. همچنین با خرید اسپرسو ساز نانوپرسو دیگر نیاز به خرید لوازم جانبی نیست. علاوه بر فنجان و پیمانه یک عدد فیلتر، براش، کیسه، کارت گارانتی، از اقلام همراه این قهوه ساز هستند.

source: قیمت نانو پرسو

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

خرید تمپر

اگر علاقه مند به قهوه اسپرسو باشید حتما می دانید که این قهوه خوشمزه تنها با خرید اسپرسو ساز و روشن کردن دکمه power آن درست نمی شود. هرچند که اسپرسو طی مراحلی که در دستگاه اسپرسوساز اتفاق می افتد، آماده می شود؛ اما برای درست کردن این قهوه خوشمزه نیاز به وسایل و مراحل دیگری هم نیز می باشد.

ابزاری مانند تمپر و مرحله ای به نام تمپینیگ قهوه از جمله کارهایی می باشد که باید حتما انجام شود. تمپر قهوه (coffee tamper) وسیله‌ ای کار‌آمد و مهم برای باریستا و به جهت آماده کردن یک فنجان قهوه اسپرسو با کرمای مناسب و خوش طعم است. در حقیقت بدون تمپر، قهوه ای بسیار بی کیفیت خواهید داشت. چرا؟

زیرا باید پودر قهوه داخل پرتافیلتر فشرده شده و به قرص قهوه تبدیل شود. از آن جایی که قهوه اسپرسو در این دستگاه قهوه ساز برقی با عبور پرفشار آبِ تقریبا جوش به دست می آید، اگر پودر قهوه به قرص قهوه تبدیل نشود، به محض ورود آب با فشار زیاد به داخل پرتافیلتر، پودر قهوه به خارج از پرتافیلتر پرتاب می شود.

که علاوه بر درست نشدن قهوه، محیط اطراف پرتافیلتر بسیار کثیف می شود. از این گذشته و دلیل مهم بعدی، این است که بدون تمپ کردن قهوه، اسپرسویی خواهید داشت بسیار بی کیفیت.

زیرا زمانی که پودر قهوه داخل پرتافیلتر فشرده نشود، آب از قسمتی که فشرده نشده به راحتی عبور می کند و تمام عصاره ی قهوه از آن خارج نمی شود، درنتیجه قهوه ای رقیق و آبکی خواهید داشت.

source: تمپر قهوه چیست؟

  • کورش نیکزاد