قهوه دات کام

فروش قهوه , اسپرسو ساز , خرید تجهیزات کافی شاپ , انواع بلندر , قهوه ساز , دانه قهوه , لوازم آشپزخانه فروشگاه قهوه دات کام

قهوه دات کام

فروش قهوه , اسپرسو ساز , خرید تجهیزات کافی شاپ , انواع بلندر , قهوه ساز , دانه قهوه , لوازم آشپزخانه فروشگاه قهوه دات کام

قهوه دات کام

فروش بهترین قهوه ها , فروش انواع اسپرسو ساز خانگی در قهوه دات کام , خرید ارزان تجهیزات کافی شاپ , فروش اینترنتی انواع بلندر , پر طرفدار ترین قهوه ساز ها , تجربه خوشمزه ترین دانه های قهوه در فروشگاه اینترنتی قهوه دات کام
بی نظیرترین قهوه ها با اسپرسو ساز های صنعتی در فروشگاه قهوه دات کام , خرید اینترنی متنوع ترین فرانسه ساز ها در فروشگاه ما , تجربه به یاد ماندنی مزه قهوه با خرید انلاین اسپرسو ساز های صنعتی قهوه دات کام , لوازم آشپرخانه فروشگاه قهوه دات کام شامل با کیفیت ترین وافل ساز ها، اسنک و ساندویچ ساز، کف زن و خامه سازه ها است , بهترین خرید اینترنتی لوازم باریستا
ارزان ترین قیمت انواع قهوه ساز فروشگاه , طعم خاص قهوه با انواع متفاوت قهوه ساز ها , نرم ترین دانه های قهوه با آسیاب قهوه های قهوه دات کام

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

شیکر بار سرد

قیمت شیکر

در کافی شاپ ها نوشیدنی های گرم عبارتند از انواع قهوه هایی که با دستگاه اسپرسو ساز آماده می شوند، قهوه های دمی، چایی، دم نوش، … و نوشیدنی های سرد و خنک عبارتند از انواع اسموتی، موهیتو، دتاکس واتر،  شربت‌های سنتی ایرانی، … . اما برای درست کردن هرکدام از این نوشیدنی ها نیاز به ابزار و وسایلی است.

بارتندر یا باریستا برای درست کردن انواع نوشیدنی های خنک و تابستانی علاوه بر اینکه به ابزاری مناسب نیاز دارند، به مهارت ها و اطلاعاتی هم نیازمند. این افراد باید بصورت حرفه ای و تخصصی درباره شناخت و میکس همه نوشیدنی های سرد آگاهی کامل داشته باشند.

و سپس با اطلاع از رسپی و نحوه درست کردن هر نوشیدنی از ابزاری استفاده می کنند. اما در این میان وسیله ای هست به نام شیکر که تقریبا برای آماده کردن همه نوشیدنی های سرد ضروری است.

درحقیقت شیکر ابزاری است بسیار ساده اما کاربردی برای ترکیب، مخلوط کردن و سرد کردن این نوشیدنی ها. این وسیله معمولا از ۳ قسمت تشکیل شده اند. مخزن، صافی و سری.

کاربرد شیکر بدین صورت است که ترکیبات نوشیدنی مورد نظر را به همراه تکه‌های یخ داخل این ظرف استیل ریخته و آن را ۱۰ الی ۱۵ ثانیه تکان می دهند. در نتیجه محتویات نوشیدنی در مجاورت یخ کاملا خنک و عطر و طعم مواد به خوبی با هم ترکیب می‌شوند.

شیکرها در ابعاد و اندازه های مختلفی ساخته و طراحی شده اند. اما به طور کلی به ۳ دسته تقسیم می شوند.

شیکر بوستون: این شیکرها از دو بخش تشکیل شده اند و صافی در آنها حذف شده است. که برای استفاده از آن باید از صافی کیت بار سرد استفاده کرد.

شیکر کوبلر: کوبلر ساده‌ترین نوع شیکر است که استفاده از آن بسیار ساده بوده و مخصوصا برای کاربرد‌ها خانگی مناسب است.

شیکر رسپی دار: این شیکر همان شیکر کوبلر است، با این تفاوت که رسپی برخی از نوشیدنی ها بر روی آن درج شده است.

source: شیکر بار سرد

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

فوم گیری شیر

قیمت پیچر

یکی از دلایل اصلی برای خرید اسپرسو ساز، آماده کردن شیر فوم دار است. شیر فوم دار یک ماده بسیار مهم در دنیای نوشیدنی های قهوه است. چراکه بسیاری از نوشیدنی های قهوه با شیر فوم دار تهیه می شوند. مانند: کاپوچینو، لته، ماکیاتو، موکا، … .

علاوه بر این بعضی از افراد ممکن است به کافئین حساسیت داشته باشند، به همین دلیل فارق از نوع قهوه شان، به آن شیر فوم دار اضافه می کنند. چرا شیر حتما باید فوم دار باشد؟

فوم‌ گیری‌ شیر در واقع فرآیند نفوذ هوا به داخل شیر است. با ورود هوا به داخل شیر، هوا توسط ذرات پروتئین شیر محاصره شده و نمی‌ تواند خارج شود. در نتیجه شیر قوام گرفته و طعم شیرینی آن را بیشتر احساس می‌ کنیم. درصورتی که شیر معمولی خامه طور نبوده و طبیعتا با اضافه کردن این شیر به قهوه، ممکن است قهوه طعم دلچسب و خوشایندی نداشته باشد.

اما از آنجایی که اسپرسو ساز ها معمولا قیمت بالایی دارند، برخی از افراد تمایل به خرید این دستگاه ها ندارند. به همین دلیل ما ۳ وسیله کاربری دیگر را معرفی کنیم که برای فوم دار کردن شیر عالی هستند.

کف ساز شیر وسیله ای است بسیار ساده که مخصوصا برای این کار طراحی شده است. با کمک این کفساز به راحتی می توانید انواع قهوه ها در ترکیب با شیر را در ۶۰ ثانیه یا کمتر، بدون نیاز به اتصال آن به برق یا باتری.

کافیست شیر داغ و ترجیحا پر چرب را به مقدار لازم داخل کف ساز بریزید و دسته یا اهرم تعبیه شده بر روی آن را چندین بار پمپ کنید (به سمت بالا و پایین حرکت دهید، البته به تندی نه آرام). سپس زمانی که شیر به قوام مورد نظر رسید، آن را به قهوه اضافه کنید.

ابزار بعدیِ مناسب این کار، همزن های دستیِ خانگی هستند. در این روش باید شیر سرد را درون ظرفی ریخته و آن را روی شعله گاز قرار دهید. سپس در حین حرارت دیدن شیر باید با استفاده از همزن شروع به هم زدن کنید. ی است یکبار شیر فوم دار را به قهوه تان اضافه کنید تا از طعم بسیار خوشمزه آن لذت ببرید و طرفدار آن شوید.

source: فوم گیری شیر

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

قیمت موکاپات

از اولین قهوه ساز هایی که ساخته شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت، موکاپات بود. موکاپات ها قهوه ساز های دستی کوچک و بسیار راحتی هستند که میتوان در زمانی کوتاه با آن قهوه ای قوی و خوش طعم آماده کرد.

هرچند که برخی از افراد قهوه آماده شده با موکاپات را یک نوع قهوه اسپرسو و این قهوه ساز را یک اسپرسوساز دستی می شناسند، اما در حقیقت اینگونه نیست. در واقع موکاپات سازوکاری شبیه، به دستگاه های اسپرسو ساز دارد، همچنین قهوه ای که درست می کند فاقد کرما است.

البته ناگفته نماند که با موکاپات های برقی می توان از قهوه کرما گرفت. اما با این حال قهوه موکاپات از لحاظ طعمی با قهوه اسپرسو متفاوت است. با این حال موکاپات قهوه سازی است که از داشتن آن اصلا پشیمان نمی شوید، به خصوص وقتی با طرز استفاده ساده و راحت آن آشنا شوید.

طبیعتا قهوه سازی که ساختاری به این سبک دارد، طرز استفاده از آن هم راحت می باشد. قهوه ساز دستی موکاپات هم از این قاعده مستثنی نیست. مراحل زیر را انجام دهید تا متوجه شوید. به همین راحتی می توانید در هرکجا و هر زمان که بخواهید قهوه آماده کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید. اما یادتان باشد که بعد از هربار استفاده موکاپات خود را تمیز کنید.

در غیر این صورت تفاله های قهوه به جا مانده باعث بد طعم شدن قهوه می شوند. و برای دم کردن قهوه با انواع موکاپات می توانید از آسیاب های خانگی یا دستی هم استفاده کنید. موکاپات ها دارای طرح ها، رنگ ها و ظرفیت های مختلفی هستند که باید آن را بر اساس میران استفاده و سلیقه خود خریداری کنید.

source: طرز استفاده از موکاپات

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

قهوه اسپرسو

اگر در خانه یا محل کارتان دستگاه اسپرسو ساز دارید، دست به کار شوید و یک قهوه جدید از یه کشور دیگر را تهیه کنید. و مهارت خودتان را در فوم گیری شیر محک بزنید. این قهوه جدید فلت وایت کافی نام دارد.

قهوه فلت وایت حدودا از دهه ۸۰ میلادی در کشورهای استرالیا و نیوزلند متولد شد. و به خاطر طعم خوشمزه ای که داشت به سرعت در منو کافی شاپ های کشور های آمریکا هم جای خود را باز کرد. فلت وایت از یک قسمت اسپرسو و یک قسمت میکروفوم شیر تشکیل می شود. کلمه فلت یا همان سطح ه به دلیل عدم وجود لایه ضخیم از کف شیر بر روی قهوه، استفاده می شود.

هرچند که به نظر میرسد که درست کردن این قهوه به راحتی امکان پذیر است اما باید در فوم گیری از شیر مهارت داشته باشید، تا در انتها فقط شیر را فوم دار کنید بدون ایجاد کف شیر. برای درست کردن این قهوه مراحل زیر را انجام دهید.

اگر قبلا قهوه های کاپوچینو و لته درست کرده اید، می دانید که به چه ابزاری نیاز دارید، اما اگر جز این دسته از افراد نیستید، فقط به پیچر نیاز دارید. بهتر است برای این کار از پیچر ترمودار (دماسنج دار) استفاده کنید، تا برای رسیدن به دمای مناسب شیر، کمک کننده باشد. سپس شروع کنید به انجام دادن مراحل زیر.

  1. از ۴۵-۳۰ دقیقه قبل دستگاه اسپرسو ساز را روشن کنید تا دستگاه گرم شود و فنجان قهوه را هم گرم کنید.
  2. قهوه اسپرسو درست کنید. (تک شات یا دبل شات به سلیقه خودتان بستگی دارد).
  3. حدود ۳/۱ پیچر را شیر پرچرب و ترجیحا تازه بریزید و زیر نازل بخار اسپرسو ساز قرار دهید.
  4. نازل بخار را درون شیر قرار دهید. به طوری که سر نازل ۲،۵ سانتی متر زیر سطح شیر باشد تا حباب های بزرگ ایجاد نشود. زاویه نازل را ۱۵ درجه نسبت به پارچ بگذارید.
  5. ...

اگر جزو کسانی هستید که طعم قهوه با شیر را دوست دارید، حتما قهوه فلت وایت را امتحان کنید که پشیمان نمی شوید.

source: طرز تهیه فلت وایت با دستگاه اسپرسو ساز

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

قهوه ساز دمی

بدون شک می توان گفت دم کردن قهوه با انواع قهوه ساز دمی، یکی از لذت بخش ترین و جالب ترین تجربه های نوشیدن قهوه است. به خصوص اگر جز آن دسته از افرادی باشید که هر روز قهوه می نوشید. و قطعا قهوه ساز سایفون متفاوت ترین قهوه ساز دمی است که می توانید این تجربه را خاص تر کنید.

با اینکه امروزه دستگاه های اسپرسو ساز و قهوه اسپرسو از دیگر دستگاه های قهوه ساز و نوشیدنی های قهوه شناخته تر شده هستند، اما ابزار های عصاره گیری قهوه بسیار مدرن، جدید و عالی ای طراحی و ساخته شده اند. ابزارهایی که به قهوه ساز های نسل سوم معروف هستند.

قهوه ساز دمی سایفون یا وکیوم پات قهوه ساز است که قهوه را به روش غوطه وری (فیلتری) آماده میکند؛ بر اساس قانون انبساط و انقباض گازها و با استفاده از فشار بخار آب و خلاء موجود درون ظرف ‌ها.  برای درک بهتر به مقالات قبلی مراجعه کنید. هرچند که با اطلاع از سازکار این قهوه ساز هم می توانید دقیق تر با قهوه ساز سایفون آشنا شوید.

قبل از انجام هرکاری باید دان قهوه را با آسیاب قهوه با درجه متوسط تا متوسط-ریز آسیاب کنید. همچنین فیلتر قهوه ساز را قبل از استفاده، حتما با آب گرم یا جوش شست و شو  دهید تا آلودگی ها از فیلتر خارج شود. سپس مراحل زیر را انجام دهید.

  1. محفظه زیرین را بر روی پایه نگهدارنده نصب کنید و آب را به میزانِ دقیق درون آن بریزید.
  2. فیلتر را در مخزن بالایی و محفظه بالایی را روی محفظه پایینی نصب کنید.
  3. منبع حرارت یا شعله را روشن کنید.

با خارج شدن منبع حرارتی، کم کم عصاره قهوه به مخزن زیرین ریخته می شود. و با تمام شدن عصاره گیری می توانید قهوه را داخل فنجان سرو بریزید و میل کنید. درست کردن قهوه با قهوه ساز دمی سایفون به همین راحتی است با این تفاوت که روش دم آوری قهوه با آن کاملا خاص و منحصر به فرد است. کافی است یکبار آن را امتحان کنید.

source: طرز استفاده از قهوه ساز سایفون

  • کورش نیکزاد