قهوه دات کام

فروش قهوه , اسپرسو ساز , خرید تجهیزات کافی شاپ , انواع بلندر , قهوه ساز , دانه قهوه , لوازم آشپزخانه فروشگاه قهوه دات کام

قهوه دات کام

فروش قهوه , اسپرسو ساز , خرید تجهیزات کافی شاپ , انواع بلندر , قهوه ساز , دانه قهوه , لوازم آشپزخانه فروشگاه قهوه دات کام

قهوه دات کام

فروش بهترین قهوه ها , فروش انواع اسپرسو ساز خانگی در قهوه دات کام , خرید ارزان تجهیزات کافی شاپ , فروش اینترنتی انواع بلندر , پر طرفدار ترین قهوه ساز ها , تجربه خوشمزه ترین دانه های قهوه در فروشگاه اینترنتی قهوه دات کام
بی نظیرترین قهوه ها با اسپرسو ساز های صنعتی در فروشگاه قهوه دات کام , خرید اینترنی متنوع ترین فرانسه ساز ها در فروشگاه ما , تجربه به یاد ماندنی مزه قهوه با خرید انلاین اسپرسو ساز های صنعتی قهوه دات کام , لوازم آشپرخانه فروشگاه قهوه دات کام شامل با کیفیت ترین وافل ساز ها، اسنک و ساندویچ ساز، کف زن و خامه سازه ها است , بهترین خرید اینترنتی لوازم باریستا
ارزان ترین قیمت انواع قهوه ساز فروشگاه , طعم خاص قهوه با انواع متفاوت قهوه ساز ها , نرم ترین دانه های قهوه با آسیاب قهوه های قهوه دات کام

۵ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

قهوه ترک چیست؟

قهوه ترک

اگر اطلاعاتی درمورد قهوه ها نداشته باشید، شاید در زمان خرید قهوه، بعد از شنیدن قهوه ترک (Turkish coffee)، این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که آیا قهوه ترک یک نوع از دان قهوه مانند عربیکا یا روبستا می باشد؟ و چه تفاوت هایی بین دو قهوه پرطرفدار ترک و اسپرسو وجود دارد که این قهوه ها را به قهوه های پر رقابت در دنیا تبدیل کرده است.

شاید عده ای فکر کنند که قهوه ترک یک نوع دانه ی قهوه مانند روبستا باشد، ولی این فکر اشتباه است! قهوه ترک یک نوع دانه قهوه نیست بلکه یک روش دم آوری قهوه است. دم کردن قهوه در زمان کوتاه و با ابزار خیلی کم. دو نظریه برای ورود قهوه به ترکیه یا قلمروی عثمانی وجود دارد. اولی مبنی بر این است که قهوه برای اولین بار توسط یمنی ها به ترکیه وارد شد، درحالی که نظریه دوم بیان می کند اولین افرادی که قهوه را به ترکیه وارد کردند یونانی ها بودند.

دم کردن قهوه به روش ترک از همان ابتدا تا به الان یک روش ثابت بوده است. برای تهیه قهوه ترک به تنها وسیله هایی که نیاز است، جذوه و یک قاشق چای خوری است. جذوه همان قهوه جوش ساده ای می باشد که دهانه ی آن از کف قهوه جوش کوچکترمی باشد. همچنین قیمت قهوه ساز جزوه در مقابل قیمت دیگر قهوه ساز ها بسیار مناسب می باشد.

نحوه ی آماده کردن قهوه با روش ترک بسیار راحت است. و به این صورت است که اول قهوه ی آسیاب شده بسیار نرم را به همراه آب سرد و در صورت تمایل با شکر در قهوه جوش یا جذوه ریخته، سپس قهوه جوش را روی شعله ملایم قرار داده و شروع به هم زدن قهوه می کنیم.

پس از اینکه مواد با هم خوب ترکیب شدند، منتظر می مانیم تا قهوه شروع به بالا آمدن کند. بلافاصله بعد از بالا آمدن خامه، قهوه جوش را از روی حرارت برداشته، خامه قهوه را درون فنجان می ریزیم و مجددا قهوه را روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش آید. در این زمان قهوه جوش را از روی حرارت برداشته و قهوه را به درون فنجان می ریزیم.

در مقاله دستگاه اسپرسو ساز چگونه کار میکند، درمورد سازوکار دستگاه اسپرسو ساز به صورت کامل صحبت کرده ایم، در اینجا به تفاوت های بین اسپرسو ساز و قهوه ترک می پردازیم. قهوه ترک به وسیله جوشیدن قهوه به دست می آید ولی اسپرسو از عصاره گیری قهوه تهیه می شود. در اسپرسو علاوه بر ایجاد خامه، فوم شیرِ دلنشینی هم، همراه آن ایجاد می شود.

source: قهوه ترک چیست؟

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

پیچر لاته آرت

پیچر

زمانی که سخن از درست کردن قهوه با دستگاه اسپرسو ساز باشد، محال است حرفی از لته آرت و پیچر مخصوص آن زده نشود. به خصوص اگر طرفدار قهوه لاته باشید. با این حال موضوعی نیست که همه افراد از آن اطلاع داشته باشند. حتی افرادی که هرروز قهوه می نوشند. پس بهتر است قبل از اینکه به معرفی پیچر بپردایم، تعریفی از لته آرت داشته باشیم تا با کاربرد این وسیله را بهتر آشنا شویم.

لاته آرت یعنی هنر ترکیب کردن شیر و قهوه که در این تکنیک باریستا با توجه به روش های مربوط به این هنر، طرح ها و اشکال مختلفی را توسط شیر بخار داده شده روی قهوه ایجاد می کند.

لته آرت یک موضوع بسیار مهمی در صنعت قهوه به شمار می آید. به اندازه ای که هرساله مسابقات جهانی لته آرت، در کنار سایر مسابقات دم آوری قهوه با انواع قهوه ساز ها، برگذار می شود. حتی یکی مهمترین مواردی که مهارت باریستا با آن مورد سنجش قرار می گیرد، توانایی باریستا در زدن لته آرت می باشد. اما پیچر در کدام قسمتِ این هنر قرار دارد؟

همانطور که در تعریف لته آرت اشاره کردیم برای ایجاد طرح های زیبا و متنوع نیاز به شیر بخار داده شده داریم. و قطعا برای فوم دار کردن شیر به وسیله ای نیاز داریم که مناسب این کار باشد. یعنی هم شیر را بخوبی فوم دار کند و هم بتوان به کمک آن به راحتی بر روی قهوه لاته، طرح های مورد نظر را ایجاد کرد.

پیچر دقیقا همین وسیله است. پیچر ظرفی شبیه به پارچ است با دهانه ای که مخصوصِ لته آرت طراحی و ساخته شده است. علاوه بر این در طول زمان بخار دهی دمای شیر نباید از ۷۰ درجه سانتیگراد بیشتر شود. به همین دلیل جنس استیل آن به باریستا کمک می کند که از حرارت دادن بیش از حد شیر پرهیز کند.

source: پیچر لاته آرت

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

تمپ کردن قهوه

تمپر قهوه

زمانی که درحال نوشیدن قهوه اسپرسو یا یکی از قهوه هایی که با دستگاه اسپرسو ساز آماده می شوند، هستید، شاید ندانید این قهوه طی چه مراحلی از دان قهوه ای رنگ و البته جامد تبدیل به قهوه مایع بسیار دلچسب شده است.

و اگر هم از این موضوع اطلاع داشته باشید، می دانید که درست کردن قهوه اسپرسو و مشتقات آن خیلی راحت هم، نیست. در واقع تهیه اسپرسو چندین مرحله دارد و کوچکترین تغییر در هر مرحله در طعم آن تاثیر بسزایی می‌گذارد.

هنگامی که دان قهوه آسیاب شده را درون بسکت پورتافیلتر میریزیم، باید شروع کنیم به انجام مرحله تمپ قهوه (tamping). که به آن مرحله فشرده سازی قهوه هم می گویند. در این فرآیند دانه های آسیاب قهوه را به هم فشرده میکنیم . با فشرده کردن پودر قهوه، آب جوش در بین ذرات ریز قهوه حبس شده و به راحتی از بین آنها عبور نمی کند. درنتیجه آب جوش با گذر از تمام ذرات قهوه، عصاره گیری را به طور کامل انجام می دهد.

ابزاری که برای تمپینگ قهوه باید از آنها استفاده کرد، تمپر و لولر هستند. با استفاده از لولر سطح پودر قهوه را درون پرتافیلتر صاف و یکدست می کنیم و سپس با تمپر به دان های قهوه آسیاب شده فشار وارد می کنیم و آنها را به قرص قهوه تبدیل می کنیم.

مشکل ترین بخش این مرحله این است که نیروی مناسبی را برای فشرده کردن ذرات قهوه به آنها اعمال کرد. زیرا اگر این نیرو کم باشد، ذرات قهوه به خوبی درکنار هم قرار نمی گیرند و اب جوش خیلی راحت و سریع از پودر قهوه عبور کرده و درنهایت قهوه ای رقیق یا آبکی خواهید داشت.

و اگر نیرو زیاد باشد، اب جوش به سختی می تواند مسیری برای خارج شدن پیدا کند و قهوه ما طعم سوختگی پیدا می کند. بنابراین بسته به میزان ریزی یا درشتی آسیاب و نوع دستگاه اسپرسو ساز باید به پودر قهوه فشار وارد کرد. نکته حائر اهمیت این است که انجام صحیح تمپینگ قهوه بر روی کرمای قهوه اسپرسو هم به شدت تاثیر می گذارد.

source: تمپ کردن قهوه

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

خرید اسپرسو ساز

کافه لاته یا قهوه لَته انتخاب اول بسیاری از افرادی است، بخصوص در وعده صبحانه. و یکی از دلایل خرید اسپرسو ساز هم برای درست کردن همین قهوه محبوب و خوشمزه است.

کافه لاته یک قهوه ایتالیایی Caffe latte است که از دو واژه قهوه (caffe) و شیر (latte) تشکیل شده است. قهوه لاته ترکیبی از اسپرسو و شیر فوم دار با مقدار زیادی کف شیر است. که می توانید آن را با شکل و طرحی فانتزی سرو کنید. به این طرح ‌های خاص، خلاقانه و هنری که بر روی فنجان لته ایجاد می شود، اصطلاحا لاته آرت گفته می شود.

قطعا می دانید برای درست کردن قهوه لاته به دستگاه اسپرسو ساز نیاز است. یکی از پر فروش ترین دستگاه های اسپرسو ساز، به خصوص برای مصرف خانگی، نوا ۱۴۹ می باشد. اسپرسو ساز نوا ۱۴۹ قهوه سازی است پر قدرت و کاملا کاربردی با قدرت بخار ۱۵ بار، قدرت موتور ۱۲۵۰وات با اجزا داخلی و لوله های بخارِ ضد زنگ.

درست کردن لته با اسپرسو ساز کار بسیار راحتی است اما به این شرط که به مهارت برسید. زیرا یک قهوه لته خوشمزه زمانی طعم بی نظیری خواهد داشت که بتوانید شیر را با کمک پیچر به خوبی فوم دار کرده و به قهوه اسپرسو اضافه کنید. پس اگر با انجام دادن مراحل زیر به طعم مورد نظر نرسیدید، نگران نباشید و تمرین کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

برای تهیه کردن کافه لاته ابتدا باید قهوه اسپرسو درست کنید. پس دستگاه را روشن کنید و مانند همیشه قهوه اسپرسو آماده کنید. سپس کلید سمت راست دستگاه را بر روی حالت بخار بزنید و زمانی که چراخ بخار دستگاه روشن شد، پیج دستگاه بچرخانید و روی حالت بخار قرار دهید.

اجازه دهید بخار اضافی از دستگاه خارج شود، سپس بعد از گذشت چند دقیقه، پیچ بخار را خاموش کنید. ۳/۱ حجم پیچر را شیر بریزید و پیچر را در زیر نازل بخار قرار دهید. پبچ بخار را مجددا باز کرده و شروع به فوم گیری می کنید. زمانی که شیر به قوام مناسب رسید، پیچ نازل را بسته و در نهایت شیر فوم دار شده را به قهوه اسپرسو اضافه کنید ... .

source: طرز تهیه لاته با اسپرسو ساز نوا ۱۴۹

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

خرید فرنچ پرس

در بین انواع قهوه ساز دمی، فرنچ پرس یکی از محبوب ترینِ این قهوه ساز ها می باشد. چراکه فرنچ پرس که یک وسیله ای است بسیار ساده برای دم کردن قهوه و چایی و انواع دمنوش ها. همچنین قهوه سازی است بسیار سبک و قابل حمل که می توان از آن در خانه، دفتر کار و شرکت، سفر، گردش، … از آن استفاده کرد.

علاوه بر این دو ویژگی عالی، فرنچ پرس یک مشخصه بسیار محبوب دیگر هم دارد و آن طرز کار بسیار راحت آن است. چه برای دم کردن قهوه و چه برای درست کردن چایی و دم نوش ها. فرقی نمیکند چه نوع نوشیدنی ای را می خواهید درست کنید، فقط کافی است مراحل زیر را طی کنید.

برای آماده کردن قهوه با قهوه ساز فرنچ پرس به ابزار اضافه ای نیاز ندارید، داشتن فرنچ پرس کافی است. در اولین قدم مقداری آب داغ را در مخزن دستگاه بریزید تا قهوه ساز گرم شود. بعد از گرم شدن مخزن، آب را دور ریخته؛ سپس دان قهوه را به میزان درشت با آسیاب قهوه پودر کنید.

یک قاشق از قهوه آسیاب شده را برای ۱۲۰ میلی ‌لیتر آب داخل قهوه ساز بریزید. آب جوش (تقریبا آب با دمای ۹۰ درجه) را آرام آرام به پودر قهوه ها اضافه کنید. درب فرنچ پرس را گذاشته (اهرم باید بالا باشد) به مدت ۳ تا ۴ دقیقه صبر کنید تا قهوه دم بکشد. بعد از گذشت این زمان اهرم را به سمت پایین بیاورید و قهوه آماده شده را داخل فنجان سرو بریزید.

دلایل زیادی است که قهوه ساز فرنچ را محبوب کردند اما کیفیت بالای قهوه دم شده و تازه نگه‌ داشتن عطر و طعم اصیل قهوه دو فاکتور بسیار مهم در این امر هستند. اما اگر در زمان درست کردن قهوه با این قهوه ساز دستی موارد زیر را رعایت نکنید، این عطر و طعم قهوه را نخواهید داشت.

source: ۵ اشتباه رایج در استفاده از فرنچ پرس

  • کورش نیکزاد