قهوه دات کام

فروش قهوه , اسپرسو ساز , خرید تجهیزات کافی شاپ , انواع بلندر , قهوه ساز , دانه قهوه , لوازم آشپزخانه فروشگاه قهوه دات کام

قهوه دات کام

فروش قهوه , اسپرسو ساز , خرید تجهیزات کافی شاپ , انواع بلندر , قهوه ساز , دانه قهوه , لوازم آشپزخانه فروشگاه قهوه دات کام

قهوه دات کام

فروش بهترین قهوه ها , فروش انواع اسپرسو ساز خانگی در قهوه دات کام , خرید ارزان تجهیزات کافی شاپ , فروش اینترنتی انواع بلندر , پر طرفدار ترین قهوه ساز ها , تجربه خوشمزه ترین دانه های قهوه در فروشگاه اینترنتی قهوه دات کام
بی نظیرترین قهوه ها با اسپرسو ساز های صنعتی در فروشگاه قهوه دات کام , خرید اینترنی متنوع ترین فرانسه ساز ها در فروشگاه ما , تجربه به یاد ماندنی مزه قهوه با خرید انلاین اسپرسو ساز های صنعتی قهوه دات کام , لوازم آشپرخانه فروشگاه قهوه دات کام شامل با کیفیت ترین وافل ساز ها، اسنک و ساندویچ ساز، کف زن و خامه سازه ها است , بهترین خرید اینترنتی لوازم باریستا
ارزان ترین قیمت انواع قهوه ساز فروشگاه , طعم خاص قهوه با انواع متفاوت قهوه ساز ها , نرم ترین دانه های قهوه با آسیاب قهوه های قهوه دات کام

۶ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

قهوه ساز دمی

با اینکه دستگاه های اسپرسو ساز محبوبیت بیشتری در بین مردم دارند، اما متخصصان قهوه بیشتر تمایل دارند قهوه خود را با قهوه ساز های دمی آماده کنند نه با قهوه ساز های برقی. به این دلیل که میزان همینشینی آب با قهوه های آسیاب شده به شدت بر روی طعم، عطر و کیفیت نهایی نوشیدنی قهوه تاثیر گذار است.

درصورتی که در انواع دستگاه های قهوه ساز برقی از جمله اسپرسو ساز ها، باریستا فقط دکمه‌ی عصاره گیری را روشن می کند و آنگاه این دستگاه است که می‌تواند آب را با شدت یا آرامی به روی قهوه بریزد. هرچند که کار با دستگاه اسپرسو ساز و درست کردن قهوه اسپرسو به مهارت زیادی نیاز دارد، اما در این موردِ بخصوص باریستا کنترل لازم را روی توزیع آب ندارد.

حال بعضی از باریستا ها آب جوش را به یکباره بر روی قهوه های آسیاب شده می ریزند و تعدادی دیگر به صورت پالسی. ولیکن کدام روش درست است؟ به صورت کلی ۲ روش برای توزیع آب روی قهوه در دم ‌آوری قهوه با قهوه ساز دمی وجود دارد. ساده‌ ترین آنها این است که همه ی آب جوش یکباره بر روی قهوه ها ریخته شود. و روش دوم اضافه کردن آب به صورت پالسی یا مرحله ای است.

source: نحوه ریختن آب در قهوه ساز های دمی

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

اسیاب قهوه

دومین قدم برای درست کردن قهوه ایده ال هم از لحاظ رایحه و هم از لحاظ طعم، خرید آسیاب قهوه است. قطعا همه می دانند اولین قدم، جدا از اینکه چه نوع دستگاه قهوه سازی دارید، استفاده کردن از قهوه تازه رست است. قهوه ای که حداکثر ۳ ماه از رُست آن گذشته باشد.

ولیکن نکته مهم اینجاست که همه افراد براین باورند که دومین قدم، خرید دستگاه قهوه ساز باکیفیت است. به این دلیل که قهوه آسیاب شده در مقایسه با دستگاه قهوه ساز در دسترس تر است و راحت تر می توان آن را تهیه کرد.

هرچند که نوع و کیفیت قهوه ساز هم بسیار مهم می باشد اما زمان و میزان آسیا کردن دانه های قهوه تاثیر مستقیم و فراوانی برروی فنجان قهوه نهایی دارند. پس قبل از تهیه کردن قهوه ساز به فکر خرید آسیاب قهوه باشید. 

هریک از این آسیاب ها برای نیاز خاصی تولید شده اند. بنابراین نمی توان گفت که یکی بر دیگری برتری دارد محض دارد. با این حال امروزه در صنعت قهوه گرایندرهای آندیمند بیشتر مورد تقاضا و توجه هستند. دلیل این محبوبیت گرایند کردن قهوه ی تازه در هربار استفاده است.

به این صورت که بسته به نوع قهوه ساز (برای ریزی و درشتی آسیا کردن دان قهوه) برای هربار استفاده، مقدار قهوه مورد نیاز را در مخزن قهوه ریخته و شروع به آسیاب می کنید. اینگونه همیشه قهوه ای تازه و مناسب با نیازتان خواهید داشت. علاوه براین در اینگونه گرایندرها، می توان میقدار قهوه خروجی را تنظیم کرد که همیشه مقدار مشخصی قهوه آسیا شود. حتی درصورتی که دان قهوه زیادی در مخزن قهوه وجود دارد.

اما در مقابل آسیاب های دیمَند یا دوزدار هستند که برای کار کردن در محیط های بسیار شلوغ مناسب می باشند. نحوه ی کار آن ها به این صورت است که حجم فراوانی از قهوه را آسیاب کرده و در یک مخزن دخیره می کنند. سپس باریستا به راحتی از قهوه ی آسیاب شده داخل مخزن برای شات گرفتن استفاده می کند. این دو مدل از گرایندرها تفاوت های دیگری هم با یکدیگر دارند اما تفاوت عمده آنها در مقدار قهوه آسیا شده نهایی است. 

suorce: تفاوت آسیاب قهوه آندیمند و دیمند

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

ترازوی دیجیتالی

برای تهیه کردن یک فنجان قهوه مثل قهوه ای که باریستا آماده می کند، بهتر است از یک ترازوی دیجیتال دقیق و مناسب استفاده کرد تا نتیجه‌ی کار مطلوب باشد. فرقی هم نمی کند میخواهید قهوه دمی آماده کنید یا قهوه اسپرسو و یا حتی قهوه ترک.

بسیاری از افراد برای درست کردن قهوه از پیمانه خودِ قهوه ساز بهره می برند. به طور مثال بر روی تمام دستگاه های اسپرسو ساز پیمانه هست. یا اینکه به طور چشمی از پودر قهوه استفاده می کنند، به خصوص برای قهوه ساز های دمی مانند کمکس، جزوه، … .

اما این کار توصیه نمی شود، حتی در صورت استفاده از پیمانه موجود بر روی دستگاه قهوه ساز. اولین سوالی که ممکن است در این زمان بپرسید، این است که چرا من اصلا باید از مقیاس استفاده کنم؟ آیا نمی توانم فقط با استفاده از پیمانه یا چشمی مقدار مناسبی از قهوه را بردارم؟

دا از اینکه دستگاه قهوه ساز شما چیست، اهمیت این مورد بسیار زیاد است چرا که اگر مقدار آب بیشتر از میزان قهوه مورد استفاده باشد، قهوه‌ای رقیق خواهید داشت و اگر از حجم آب کمتری استفاده کنید، قهوه ‌ای غلیظ و بسیار تلخ آماده می کنید.

اینجا است که ترازوی دیجیتالی قهوه به کمک ما خواهد کرد. به وسیله‌ی یک ترازوی دیجیتال می‌توان میزان قهوه مورد استفاده و حتی آب را اندازه گیری کنید و آنها را با نسبت کاملا دقیق با یکدیگر ترکیب کنید.

علاوه بر این میزان قهوه مورد نیاز برای هر دستگاه قهوه ساز متفاوت است. به طور مثال مقدار قهوه ای که برای دستگاه های اسپرسو ساز استفاده می کنید کاملا با مقدار قهوه ی مورد نیاز برای قهوه ترک یکسان نیست. یا حتی در بین دستگاه های اسپرسو ساز هم به دلیل داشتن ۲ بسکت قهوه و همچنین متفاوت بودن حجم بسکت هر دستگاه، باید از ترازوی دیجیتالی استفاده کرد.

source: چرا باید از ترازوی دیجیتالی استفاده کرد در زمان درست کردن قهوه؟

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

پرتافیلتر

پرتافیلتر (portafilter) که به دسته گروپ هم شناخته می شود یک قطعه از دستگاه های اسپرسوساز است که قهوه آسیاب شده برای عصاره گیری در آن قرار می گیرد. به نوعی می توان گفت پرتافیلتر، مخزن پودر قهوه در دستگاه های اسپرسو ساز می باشد.

نحوه کاربرد این وسیله به این گونه است که دسته گروپ به قسمت هدگروپ دستگاه های اسپرسوساز بسته و قفل می شود تا آب با فشار زیاد بتواند از میان قهوه آسیاب شده عبور کرده و عصاره گیری قهوه انجام پذیرد. و همانطور که متوجه شدید پرتافیلتر یک قطعه از دستگاه های اسپرسو ساز است که کاملا از دستگاه جدا بوده و اجزای مخصوص به خود را دارد.

قبل از اینکه به معرفی اجزای پرتافیلتر بپردازیم لازم است این موضوع را عنوان کنیم که پرتافیلترها انواع مختلفی دارند که در مقالات قبلی می توانید با انواع آن آشنا شوید. در این مقاله صرفا به معرفی اجزای پرتافیلتر پرداخته ایم، خارج از نوع پرتافیلتر. چراکه این اجزا در تمام دسته گروپ ها یکسان می باشد.

حال با این توضیح به معرفی قسمت های مختلف دسته گروپ می پردازیم. پرتافیلتر ها به گونه ای طراحی شده اند تا باریستا بتواند براحتی با آن کار کرده و درنهایت عصاره گیری عالی ای از قهوه داشته باشد. به همین دلیل این وسیله خیلی ساده است و تنها از ۲ بخش دسته یا بدنه و سبد تشکیل شده است.

دسته یا بدنه: بخشی از دسته گروپ است که در دست باریستا قرار می گیرد و از دو قسمت تشکیل می شود. خودِ دسته و انتهای دسته که محل قرار گیری سبد پرتافیلتر می باشد. جنس دسته معمولا از پلاستیک، چوب و فلز ساخته می شوند و انتهای آن همیشه دارای جنسِ فلزی است.

انتهای دسته که محل خروج عصاره قهوه هم می باشد دارای ظاهر متفاوتی بوده اما به طور کلی به ۳ حالت ساخته می شود. عریان، تک نازل و دبل نازل. منظور از نازل خروجی های پرتافیلتر است.

سبد: قسمتی از دسته گروپ است که دانه های آسیاب شده قهوه در آن ریخته می شود. این قسمت هم مانند خودِ پرتافیلتر، قطعه ای منفصل از آن می باشد که به دسته جدا و متصل می شود.

source: اجزای پرتافیلتر

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

آسیاب قهوه

یکی از رایج ترین و پرتکرار ترین سوالاتی که در زمان خرید اسپرسو ساز از ما می شود این است که کیفیت و نوع دستگاه اسپرسو ساز مهمتر است یا آسیاب قهوه؟ یا حتما باید به همراه دستگاه اسپرسو ساز، آسیاب قهوه هم خرید؟ اگر این سوالات برای شما هم پیش آمده پس با ما بمانید.

همانطور که همه می دانیم دستگاه اسپرسو ساز، قهوه سازی است برای درست کردن قهوه بسیار محبوب اسپرسو. اسپرسو ساز ها انواع مختلفی دارند، از ظاهر گرفته تا کارایی، نوع موتور، توان، … . و با اینکه برای درست کردن قهوه اسپرسو باید دان قهوه را بسیار ریز آسیاب کرد، اما میزان آسیاب کردن دان قهوه برای همه دستگاه های اسپرسو ساز یکسان نیست.

با این حال هر فردی یا هر صاحب کافه، رستوران، هتل، فروشگاه، … فقط یک دستگاه اسپرسو ساز خریداری می کند. و با توجه به اینکه می تواند مناسب با دستگاه خودش، قهوه آسیاب شده از بیرون خریداری کند؛ پس به این نتیجه میرسیم که کیفیت دستگاه اسپرسو ساز مهمتر است.

مهمترین نکته درمورد ارتباط مستقیم نوع دستگاه آسیاب قهوه و کیفیت قهوه اسپرسو، مربوط می شود به مرحله عصاره گیری از پودر قهوه. برای تهیه کردن قهوه اسپرسو باید آب جوش با فشار زیاد از میان پودر قهوه عبور کند. حال اگر ذرات قهوه بصورت نایکنواخت آسیاب شده باشند، آب جوش بصورت یکسان از تمام ذرات قهوه عبور نمی کند.

به طور مثال ذرات درشت تر قهوه کامل در همنشینی با آب قرار نمی گیرند، یا از ذرات ریزتر بیش از حد عصاره گیری می شود. در زمان خرید گرایندر قهوه حتما باید دقت کنید که قهوه را یکسان و یکنواخت آسیاب کند.

مورد بعدی، نوع تیغه های گرایندر است که اهمیت دارد. تیغه های آسیاب ها معمولا به ۳ دسته تیغه ‌های دندانه دار، تخت و مخروطی تقسیم می شوند. همچنین دارای جنس سرامیک، آلیاژ های فلزی، استیل می باشند. اینکه کدان تیغه ها با چه جنسی بهتر هستند، بستگی به میزان استفاده و نوع اسپرسو ساز دارد. اما با توجه به این دو مورد، گرایندری را خریداری کنید که در زمان آسیا کردن باعث حرارت دیدن دوباره ذرات قهوه نشود. 

source: اسپرسو ساز یا آسیاب قهوه؟

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

 اسپرسو ساز

چه چیزی از این بهتر که روزمان را با یک فنجان لته عالی شروع کنیم. آن هم لته ای که خودمان با دستگاه اسپرسو ساز مان تهیه اش کرده باشیم. کافه لاته بی شک یکی از خوش طعم ترین نوشیدنی ها گرم و  محبوب دنیا می باشد که اولین بار در ایتالیا کشف شد.

واژه لاته یا لته در زبان ایتالیایی به معنای شیر است و از ترکیب قهوه اسپرسو و شیر بدست می آید. و به دلیل داشتن این دو ماده، از بهترین قهوه ها برای نوشیدن به همراه صبحانه است. در تایید این نکته باید بگوییم که در کشور زادگاه این قهوه یعنی ایتالیا، مردم قهوه لاته را فقط برای صبحانه میل می کنند و از خوردن آن در ادامه روز خودداری می کنند.

قهوه لته را به راحتی می توان در خانه درست کرد. فقط کافی است که دستگاه اسپرسو ساز در خانه داشته باشید. زیرا تنها قهوه سازی که می توان از آن برای درست کردن لاته استفاده کرد، دستگاه های اسپرسو ساز هستند. اسپرسو ساز های خانگی تا صنعتی.

درست کردن قهوه لاته بسیار راحت است اما قطعا مانند هرکاری، نیاز به تمرین و ممارست دارد تا در این کار به مهارت برسید. به خصوص در مرحله فوم گیری که بهتر است فوم گیری را با پیچر انجام دهید تا ظرف دیگری. با ما همراه باشید که طرز تهیه لته را گام به گام توضیح داده ایم.

قبل از درست کردن لته حتما از قهوه تازه رست شده و شیر تازه استفاده تهیه کنید. بهتر است از شیر پرچرب لبنی استفاده کنید تا فوم گیری بهتری داشته باشید. سپس مراحل زیر را طی کنید.

  1. دانه های قهوه را مناسب با دستگاه اسپرسو ساز تان آسیاب کنید.
  2. قهوه آسیاب شده را با ترازو دیجیتال وزن کرده و مقدار دقیق قهوه را داخل پرتافیلتر بریزید.
  3. قهوه را تمپ کرده و پرتافیلتر را به دستگاه وصل کنید و دستگاه را روشن کنید.
  4. ...

سعی کنید برای وزن کردن شیر و قهوه از ترازوی دیجیتال استفاده کنید. زیرا میزان دقیق این مواد در طعم نهایی موثر است. نحوه قرار دادن نازل بخار در درون پیچر و نحوه چرخش شیر در میزان کیفیت فوم گیری به شدت تاثیر دارد. فراموش نکنید که فوم گیری راحت نبوده و نیازبه تمرین و ناامید نشدن دارد.

به طرح هایی که بر روی لته می زنند، لته آرت می گویند که برای طرح زدن به تمرین بیشتری نیاز دارید. زیرا نحوه اضافه کردن شیر و کیفیت فوم گیری برای لته آرت زدن به شدت مهم می باشد.

source: نحوه درست کردن قهوه لاته با دستگاه

  • کورش نیکزاد