قهوه دات کام

فروش قهوه , اسپرسو ساز , خرید تجهیزات کافی شاپ , انواع بلندر , قهوه ساز , دانه قهوه , لوازم آشپزخانه فروشگاه قهوه دات کام

قهوه دات کام

فروش قهوه , اسپرسو ساز , خرید تجهیزات کافی شاپ , انواع بلندر , قهوه ساز , دانه قهوه , لوازم آشپزخانه فروشگاه قهوه دات کام

قهوه دات کام

فروش بهترین قهوه ها , فروش انواع اسپرسو ساز خانگی در قهوه دات کام , خرید ارزان تجهیزات کافی شاپ , فروش اینترنتی انواع بلندر , پر طرفدار ترین قهوه ساز ها , تجربه خوشمزه ترین دانه های قهوه در فروشگاه اینترنتی قهوه دات کام
بی نظیرترین قهوه ها با اسپرسو ساز های صنعتی در فروشگاه قهوه دات کام , خرید اینترنی متنوع ترین فرانسه ساز ها در فروشگاه ما , تجربه به یاد ماندنی مزه قهوه با خرید انلاین اسپرسو ساز های صنعتی قهوه دات کام , لوازم آشپرخانه فروشگاه قهوه دات کام شامل با کیفیت ترین وافل ساز ها، اسنک و ساندویچ ساز، کف زن و خامه سازه ها است , بهترین خرید اینترنتی لوازم باریستا
ارزان ترین قیمت انواع قهوه ساز فروشگاه , طعم خاص قهوه با انواع متفاوت قهوه ساز ها , نرم ترین دانه های قهوه با آسیاب قهوه های قهوه دات کام

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

طرز تهیه کاپوچینو

کاپوچینو این نوشیدنی بسیار خوشمزه قهوه اسپرسو که با خرید اسپرسو ساز میتوان آن را به راحتی آماده کرد، چیست؟ مقاله خود را با این پرسش شروع می کنیم تا کاملا مشخص شود که قرار است به صورت مفصل درباره کاپوچینو صحبت کنیم.

کاپوچینو یکی از مشتقات نوشیدنی محبوب و پرطرفدار اسپرسو می باشد. یکی بودن زادگاه این دو قهوه، تایید می کند هردوی آنها مانند دو دوست جدانشدنی از هم هستند. همانطور که قهوه اسپرسو در کشور ایتالیا متولد شد، کاپوچینو هم برای اولین بار در این کشور تولید شد.

کاپوچینو همان اسپرسو است با مقداری شیر، تقریبا ۲ برابر اسپرسو. با همین یک جمله می توان فهمید که اگر اسپرسو نباشد، کاپوچینو هم نیست. هرچند که در بعضی از مکان ها به جای اسپرسو از قهوه های دمی استفاده می کنند، که این کاملا اشتباه می باشد.

برای آماده کرده کاپوچینو از سه روش می توان استفاده کرد. اولین و بهترین روش، آماده کردن کاپوچینو با استفاده از دستگاه اسپرسو ساز است. دومین روش، درست کردن آن با موکاپات می باشد. و سومین روش که راحت ترین روش هم هست، خرید کاپوچینو فوری می باشد.

همچنین علاوه بر داشتن دستگاه قهوه ساز مناسب، به دانه قهوه آسیاب شده با درجه بسیار نرم و شیر هم نیاز داریم.

برای درست کردن کاپوچینو با این روش کافی است یک شات اسپرسو از دستگاه بگیرید. سپس شیر را داخل پیچر می ریزیم (مقدار شیر باید تقریبا یک سوم حجم پیچر باشد)، و آن را در زیر نازل بخار آب جوش اسپرسو ساز قرار می دهیم.

بخار آب جوش باعث می شود، شیر حالت خامه طور شود و افزایش حجم پیدا کند. زمانی که حجم شیر به سر پیچر نزدیک شد، پیچر را پایین تر آورده تا سر نازل با بر روی طیح شیر قرار بگیرد. این کار باعث می شود بر روی سطح شیر کف شیر ایجاد می شود.

بعد از اینکه شیر به اندازه مورد نیاز کف کرد، دستگاه را خاموش کرده، شیر و کف آن را به فنجانی که از قبل اسپرسو را داخل آن ریخته بودیم، اضافه می کنیم. کاپوچینوی ما آماده است.

source: طرز تهیه کاپوچینو

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

خوشمزه ترین قهوه

http://qahveh.avablog.ir/post/11/The+most+delicious+coffee

فرقی نمی کند در چه مکانی و با چه افردی باشید، وقتی صحبت در مورد قهوه و خرید قهوه ساز به میان می آید، همیشه سه نوع نوشیدنی قهوه هستند که بیشترین صحبت ها درباره آنها انجام می شود.

قهوه ترک، قهوه اسپرسو و قهوه فرانسه، محبوب ترین و پر استفاده ترین نوشیدنی های قهوه در بین ایرانیان و جهانیان می باشند.

برای نوشیدن یک فنجان از این سه قهوه لازم نیست که حتما به قهوه فروشی و یا کافی شاپ مراجعه کنید. با خرید قهوه ساز مخصوصِ آن نوشیدنی قهوه، می توانید در هر مکانی قهوه مورد علاقه تان را آماده کنید.

این نوشیدنی های گرم با اینکه هر سه از دانه های قهوه آماده می شوند، ولی دستگاه قهوه ساز، روش تهیه، لوازم جانبی قهوه ساز، طعم و عطر مخصوص به خود را دارند و کاملا متفاوت از هم می باشند.

قبل از اینکه به بررسی هر یک بپردازیم و تفاوت های آنها را بیان کنیم، باید به این نکته اشاره کنیم که دانه قهوه همه ی نوشیدنی های قهوه یا روبستا هستند، یا عربیکا و یا ترکیبی از هر دو. این به این معناست که شما با خرید دان قهوه عربیکا و روبستا می توانید تمام قهوه را تهیه کنید.

لازم به ذکر است که تفاوت های قهوه ترک، اسپرسو و فرانسه را در انتهای متن در یک جدول برای مطالعه سریع قرار داده ایم.

قهوه ترک چیست

شاید با شنیدن نام قهوه ترک، فکر کنید که این قهوه مربوط می شود به نوع خاصی از دان قهوه که خواستگاه آن کشور ترکیه می باشد، اما اینطور نیست.

قهوه ترک یک روش دم کردن قهوه است با دستگاه قهوه سازی که مانند شیر جوش است ولی به آن جزوه یا ابریک می گویند.

روش دم کردن قهوه با جزوه به این صورت می باشد که، پودر قهوه را به همراه آب به داخل جزوه ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم، به محض اینکه قهوه از کنار ظرف شروع به جوشیدن کرد، قهوه جوش را از روی شعله برداشته و قهوه را داخل فنجان می ریزیم.

source: خوشمزه ترین قهوه

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

بهترین قهوه ساز خانگی

آماده کردن قهوه یا به صورت گذر آب جوش از پودر قهوه (عصاره گیری) انجام می شود، مانند دستگاه اسپرسو ساز، یا به صورت دم کردم قهوه. به منظور دم کردن قهوه دستگاه های قهوه ساز مختلفی تولید شده و در بازار موجور می باشد. اما انتخاب بهترین و کارآمد ترین قهوه ساز دمی از بین آنها کار نسبتا مشکلی است. در این مقاله قصد داریم شما را برای خرید بهتر راهنمایی کنیم.

به طور کلی به قهوه ساز های دمی، قهوه ساز های نسل سوم می گویند. ساز و کار این قهوه ساز ها به این گونه است که دانه قهوه در مدت زمان بیشتری در مجاورت با آب قرار می گیرند. برعکس قهوه جوش ها یا انواع موکاپات.

قهوه ساز های دمی، قهوه ساز های بسیار ساده ای هستند که هم ظاهر قشنگی دارند و هم آماده کردن قهوه با این دستگاه ها بسیار راحت می باشد. همچنین در زمان دم کردن قهوه عطر قهوه کل فضا را پر می کند.

دم کردن قهوه در این قهوه ساز ها با استفاده از فیلتر که اغلب هم فیلتر های کاغذی هستند، انجام می شود. استفاده از فیلتر باعث می شود، روغن قهوه گرفته شود. این یک مزیت بزرگی است برای کسانی که قهوه ای بدون روغن می نوشند. علاوه بر این سازوکار همه قهوه ساز های دمی به یک صورت می باشد.

بهترین قهوه ساز دمی

قهوه ساز های دمی انواع مختلفی دارند. هریک از آنها با اینکه در کلیت یکی هستند اما در جزئیات، متفاوت از هم می باشند، مانند مدت زمانی که طول می کشد تا قهوه آماده شود. اما بهترین قهوه ساز دمی کدام است؟ در زیر به تعدادی از بهترین این قهوه ساز اشاره می کنیم.

قهوه ساز دمی کمکس از دو مخزن تشکیل شده است. مخزن بالایی که مخصوص قهوه آسیاب شده و آب جوش است و مخرن پایینی که عصاره قهوه وارد آن می شود. فیلتر کاعذی مخصوص قهوه ساز کمکس هم در وسط این دو مخرن قرار می گیرد.

قهوه ساز v60، همانند قهوه ساز کمکس می باشد با این تفاوت که v60 یک دستگاه بسیار ساده شبیه به لیوانی با زاویه 60 درجه می باشد. برای دم کردن قهوه با 60، قهوه ساز را بر روی فنجان قهوه قرار داده و شروع میکنیم به دم کردن قهوه. فنجان قهوه در واقع همان مخزن پایینی قهوه ساز کمکس می باشد.

فرنچ پرس یک استوانه شیشه ای درب دار است که درب آن دارای یک اهرم می باشد. برای دم کردن دانه قهوه، اهرم در پایین ترین حالت خود قرار می گیرد و زمانی که قهوه آماده شد، اهرم را به سمت بالا می آوریم. همچنین فرنچ پرس برای تهیه قهوه فرانسه یکی از بهترین قهوه ساز ها می باشد.

قهوه ساز ایروپرس هم شبیه فرنچ پرس است اما به جای داشتن اهرم، دو استوانه یا سلندر به داخل یکدیگر می روند. زمانی که قهوه دم کشید و خواستیم آن را به داخل فنجان بریزیم، استوانه کوچکتر را به سمت بالا می آوریم. این قهوه ساز هم قابل حمل می باشد و فیلتر دستگاه بر روی خود آن قرار دارد.

source: قهوه ساز خوب چی بخرم؟

  • کورش نیکزاد