قهوه دات کام

فروش قهوه , اسپرسو ساز , خرید تجهیزات کافی شاپ , انواع بلندر , قهوه ساز , دانه قهوه , لوازم آشپزخانه فروشگاه قهوه دات کام

قهوه دات کام

فروش قهوه , اسپرسو ساز , خرید تجهیزات کافی شاپ , انواع بلندر , قهوه ساز , دانه قهوه , لوازم آشپزخانه فروشگاه قهوه دات کام

قهوه دات کام

فروش بهترین قهوه ها , فروش انواع اسپرسو ساز خانگی در قهوه دات کام , خرید ارزان تجهیزات کافی شاپ , فروش اینترنتی انواع بلندر , پر طرفدار ترین قهوه ساز ها , تجربه خوشمزه ترین دانه های قهوه در فروشگاه اینترنتی قهوه دات کام
بی نظیرترین قهوه ها با اسپرسو ساز های صنعتی در فروشگاه قهوه دات کام , خرید اینترنی متنوع ترین فرانسه ساز ها در فروشگاه ما , تجربه به یاد ماندنی مزه قهوه با خرید انلاین اسپرسو ساز های صنعتی قهوه دات کام , لوازم آشپرخانه فروشگاه قهوه دات کام شامل با کیفیت ترین وافل ساز ها، اسنک و ساندویچ ساز، کف زن و خامه سازه ها است , بهترین خرید اینترنتی لوازم باریستا
ارزان ترین قیمت انواع قهوه ساز فروشگاه , طعم خاص قهوه با انواع متفاوت قهوه ساز ها , نرم ترین دانه های قهوه با آسیاب قهوه های قهوه دات کام

۵ مطلب در فروردين ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

قهوه اسپرسو

روش آماده کردن اسپرسو به راحتی و با خرید اسپرسو ساز میسر می شود. در واقع اسپرسو با عبورِ آب نزدیک به نقطه جوش و با فشار زیاد، از میان دانه ‌های آسیاب شده قهوه تهیه می‌ شود. و به همین دلیلِ روش درست کردن قهوه است که در فنجان قهوه، لایه ای به نام کرما تشکیل می شود. تنوع دستگاه های اسپرسو ساز بسیار برای درست کردن این قهوه زیاد است و براساس معیارهای مختلفی دسته بندی می شوند. 
اما یکی از رایج ترین تقیسم بندی ها مربوط به نوع کاربری آنها می باشد. و به صورت خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی دسته بندی می شوند. دستگاه های خانگی برای مصرف کننده های خانگی و اسپرسو ساز های صنعتی برای کافه داری ساخته شده اند. اما آیا نوع قهوه ای که برای درست کردن اسپرسو کافی، استفاده می شود مانند دستگاه قهوه سازش متفاوت است؟ اگر اینطور نیست بهترین قهوه برای درست کردن espresso چیست؟
قهوه عربیکا اولین گونه کشت شده از درخت قهوه است و هنوز هم بیشترین رشد و کشت را در سراسر جهان دارد. از ویژگی های این قهوه می توان به این موارد اشاره کرد. طعم و عطر عالی، ترشی به نسبت بیشتر، کافئین پایین‌تر نسبت به ربوستا، در برابر آفات مقاومت کمتری دارد. همچنین قهوه گران تری هم می باشد. قهوه روبستا در ارتفاعات کمتری در مقایسه با درختان عربیکا کاشته می شود و این درختان مقاوت بیشتری درمقایسه با نوع عربیکا دارد. 
بارزه طعمی شاخص دانه روبوستا تلخی، ترشی و اسیدیته کمتر، عطری تلخ و ملایم از ویژگی های قهوه روبوستا می باشند. رایج ترین نوع قهوه که برای اسپرسو استفاده می شود ترکیبی است از قهوه روبستا و عربیکا که معمولا نوع عربیکا بیشتر می باشد. افراد متخصص در صنعت قهوه، دانه های قهوه را طوری با هم میکس می کنند که درنهایت یک طعم عالی و یکدست به وجود می آید.
source: انواع میکس قهوه اسپرسو

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

قهوه ساز

قبل از خرید قهوه ساز، توجه به یک سری نکات برای خریدِ بهتر و مفید تر قهوه ساز بسیار کمک کننده است. همانند سایر لوازمی که برای هر مکانی خریداری می کنیم مانند خانه و آشپزخانه، محل کار، کافی شاپ، رستوران، … . اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که مکان مورد استفاده از قهوه ساز کجا هست.
مسلما قهوه سازی که برای استفاده در خانه خریداری می شود، با قهوه سازی که در یک شرکت یا اداره مورد استفاده قرار می گیرید با هم فرق می کنند. نکته بعدی این است که شما قصد دارید کدام نوع از نوشیدنی های قهوه را آماده کنید. قهوه دمی، اسپرسو، کاپوچینو، قهوه ترک، قهوه فرانسه … . زیرا همه این قهوه ها، دستگاه قهوه ساز مخصوص به خود را دارند.
سوال بعدی که باید به آن پاسخ بدهید این است که در روز چه تعداد فنجان قهوه آماده می کنید. اگر روزی یک فنجان قهوه می نوشید باید از قهوه ساز های تک کاپ یا یک نفره، یا قهوه ساز هایی با توان موتور کمتر استفاده کنید. ولی اگر تعداد بیشتری قهوه تهیه می کنید باید قهوه سازی را خریداری کنید که ظرفیت آماده کردن قهوه ی آن بیشتر از یک فنجان می باشد. این موضوع برای اسپرسو ساز ها بیشتر اهمیت پیدا میکند.
مدت زمان آماده شدن قهوه مساله بعدی است که باید به آن توجه کنید. به خصوص اگر قصد دارید قهوه ساز های دمی خریداری کنید. بعضی از قهوه ساز ها در مدت زمان چند دقیقه قهوه شما را آماده می کنند، مانند انواع موکاپات، دستگاه اسپرسو ساز، نانو پرسو ها، …. . یکی از بهترین قهوه ساز های دمی برای استفاده در خانه، قهوه ساز کمکس می باشد. کار کردن با این قهوه ساز بسیار راحت است و تنها لوازم جانبی که احتیاج دارد، فیلتر کاغذی کمکس است که در بسته های چندتایی در بازار موجود می باشد.
در بین دستگاه های اسپرسو ساز، اسپرسو ساز های نوا، جمیلای، مباشی، دلونگی از بهترین برند های این قهوه ساز ها می باشند (البته نه همه مدل های این برند ها). با این اسپرسو ساز ها، قهوه اسپرسو در مدت زمان کمتر از ۴ دقیقه، آماده می شود. همچنین قابلیت های فراوانی هم دارند، مانند ایجاد کرما بر روی اسپرسو، تهیه کاپوچینو، لاته، فوم گیری خودکار، نازل بخار و آب جوش جداگانه، عصاره گیری تک شات و دبل شات بصورت جداگانه، … .
برای تهیه قهوه فرانسه در خانه، بهترین قهوه سازی که می توان خرید، فرنچ پرس است. قهوه ساز فرنچ پرس کارایی بسیار راحتی دارد و با آن حتی می توان انواع چایی و دم نوش هم آماده کرد. آماده کردن قهوه ترک هم به تنها قهوه سازی که احتیاج دارد، جذوه یا همان قهوه جوش می باشد. در بازار قهوه جوش های مختلفی هستند که تنها در طرح و رنگ با هم تفاوت دارند.
source: قیمت قهوه ساز کوچک خانگی

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

تمپر

برای یک باریستای خانگی انتخاب تمپر قهوه و مناسب با پرتافیلتر سخت خواهد بود. به طور مثال نمی داند سطح صاف بهتر است یا محدب؟ تمپر دو منظوره کارایی بهتری دارد یا مدل های دسته دار؟ خرید کدام یک به صرفه تر است؟
تمپر ها از لحاظ جنس، ظاهر، نوع دسته، شکل انتهایی، سایز مدل های متنوعی دارند. زمانی که انتخاب از روی ظاهر Tamper باشد، خرید کاملا براساس سلیقه خریدار می باشد. درمورد مدل دسته هم انتخاب به همین صورت است. هرچند که جنس دسته ها از چوب، فلز و پلاستیک می باشد، اما در حالت کلی به کیفیت متریال و سلیقه باریستا بستگی دارد.
ولی در بقیه موارد، انتخاب براساس سلیقه باریستا کمتر می شود و بیشتر مهارت باریستا و نوع کارایی تمپر، اهمیت پیدا میکند. اولین نکته ای که در زمان خرید تمپر باید به آن توجه کنید، سایز آن می باشد. تامپر ها دارای سه سایز ۵۱، ۵۳ و ۵۸ هستند و تمپری که انتخاب می کنید حتما باید هم سایز پرتافیلتر دستگاه اسپرسو ساز باشد.
اما مهمترین مساله برای خرید تمپر اسپرسو، مدل و نوع انتهای تامپر است. انواع این مدل ها عبارتند از: تمپر محدب یا مخروطی شکل، تمپر کالیبره شده، تمپر فلت، تمپر دو سر.همانطور که گفتیم انتخاب هریک از این مدل ها به میزان مهارت شما بستگی دارد. اما اگر اولین تجربه خود را دارید یا مهارت کمی دارید، بهتر است از تمپرهای فلت یا صاف استفاده کنید.
source: قیمت تمپر قهوه برای باریستا

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

اسیاب قهوه

گرایندرهای بسیار متنوعی در بازار می باشد از نوع دستی تا برقی. انواع آسیاب قهوه دستی درمقایسه با نوع برقی، فقط یک درجه آسیاب دارند و ممکن است قهوه را یکنواخت آسیا نکنند (البته در برخی از مدل ها). اما قابل حمل هستند و قیمت بسیار مناسبی دارند. گرایندرهای دستی نیز انواع گوناگونی دارند. بسته به کیفیت آنها برای درست کردن انواع قهوه مناسبند. 
اما از آنجایی که گرایندرهای برقی امکانات بیشتری دارند در زمان خرید آنها باید به نکات بیشتری توجه کرد. قبل از بیان توضیحات بیشتر باید به این نکته اشاره کنیم که گرایندهای برقی به دو دسته صنعتی و نیمه صنعتی تقسیم می شوند. انواع صنعتی برای کافه، هتل، رستوران داری و کلا مکان هایی مناسبند که روزانه برای افراد بیشماری باید قهوه آماده کرد. پس برای استفاده در خانه یا کافه های کوچک اصلا مناسب نیستند.
اکنون اگر قصد خرید گرایندرهای برقی را دارید باید بدانید این دستگاه ها هم امکانات جالبی دارند. به طور مثال اگر برای درست کردن قهوه اسپرسو از گرایندر استفاده می کنید باید برخی از آنها نگهدارنده پرتافیلتر دارند و می توانید مستقیما پرتافیلتر را زیر مخزن خروجی قرار دهید. همچنین برخی از مدل های این دستگاه ها این امکان را به شما می دهند که مقدار قهوه خروجی را برای قهوه سینگل یا دبل تنظیم کنید. 
درست کردن قهوه با هر دستگاه قهوه ساز، اصول خاصی دارد. پس اگر می خواهید قهوه ای عالی و بی نظیر داشته باشید باید این اصول را رعایت کنید. اصولی که در هر روشی متفاوت است اما از الزامات درست کردن قهوه می باشد. یکی از این موارد مهم داشتن آسیاب قهوه است. بدون شک برای درست کردن انواع قهوه ها باید دانه قهوه را پودر یا خرد کنید. چراکه هیچ قهوه ای از دانه قهوه سالم، آماده نمی شود. زیرا وقتی قهوه را آسیاب می کنیم سطح بیشتری از دانه قهوه در تماس با آب قرار می گیرد. درنتیجه بهتر و بیشتر از قهوه عصاره گیری می شود.
پس نکته ثابت شده این است که برای استفاده از هر دستگاه قهوه سازی باید قهوه را آسیاب کرد. اما سایز آسیا کردن قهوه برای هر دستگاه قهوه ساز و هر نوع قهوه ای متفاوت می باشد. به طور مثال درجه آسیا برای قهوه ترک بسیار ریز و بلعکس برای قهوه فرانسه درشت است. یا سایز آسیا شدن قهوه برای قهوه های دمی بسیار متفاوت است.
بنابراین اولین نکته ای که در زمان خرید آسیاب قهوه باید به آن توجه کنید، نوع دستگاه قهوه ساز است. حال اگر چندین دستگاه قهوه ساز دارید باید از گرایندر های برقی استفاده کنید. این گرایندرها درجه بندی دارند و می توانید با توجه به دستگاه قهوه ساز، دانه قهوه را آسیا کنید.
source: خرید بهترین آسیاب قهوه برقی

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

اسپرسو ساز

اکنون که شما تصمیم گرفتید یا آماده خرید اسپرسو ساز خانگی هستید، در بین انتخاب های بیشماری که خواهید داشت، غرق می شوید. اسپرسو ماشین ‌های خانگی خوبِ زیادی در بازار وجود دارد، اما باید این نکته را بدانید دستگاهی که از نظر یکی خوب کار میکند ممکن است برای دیگری جواب ندهد.
در این مواقع بهترین کار این است که قبل از خرید دستگاه اسپرسو ساز، آنچه را که از دستگاه خود نیاز دارید در نظر بگیرید و سپس شروع به بررسی دستگاه ها کنید. چه مواردی را باید در نظر داشته باشید؟ کیفیت اسپرسو، زمان آماده سازی، لوازم جانبی مورد نیاز، اتوماتیک یا دستی بودن دستگاه، نوشیدنی هایی که آماده میکند، ترجیحات شخصی (طراحی، سازنده، کشور تولید کننده و غیره)، قیمت.
اگر به طور مرتب در راه رفتن سر کار قهوه می خورید، یک دستگاه اسپرسوساز خانگی می تواند سرمایه گذاری خوبی برایتان باشد. اما می خواهید چقدر زمان و تلاش به درست کردن فنجان روزانه خود اختصاص دهید. هنگام انتخاب اسپرسو ساز خانگی ملاحظات مختلفی وجود دارد.
به طور مثال همه اسپرسو ماشین های خانگی بعد از گذشت مدت زمانی به تعمیر و رسوب زدایی نیاز دارند. اما این قدرت و امکانات دستگاه است که زمانش را تقریبا مشخص میکند. امکانات جانبی (مثل تنظیم کردن زمان، نوع سختی آب، فوم گری اتوماتیک یا دستی، …) دستگاه چیست؟ دستگاه دارای آسیاب است یا خیر؟
source: معرفی اسپرسو ساز خانگی

  • کورش نیکزاد