قهوه دات کام

فروش قهوه , اسپرسو ساز , خرید تجهیزات کافی شاپ , انواع بلندر , قهوه ساز , دانه قهوه , لوازم آشپزخانه فروشگاه قهوه دات کام

قهوه دات کام

فروش قهوه , اسپرسو ساز , خرید تجهیزات کافی شاپ , انواع بلندر , قهوه ساز , دانه قهوه , لوازم آشپزخانه فروشگاه قهوه دات کام

قهوه دات کام

فروش بهترین قهوه ها , فروش انواع اسپرسو ساز خانگی در قهوه دات کام , خرید ارزان تجهیزات کافی شاپ , فروش اینترنتی انواع بلندر , پر طرفدار ترین قهوه ساز ها , تجربه خوشمزه ترین دانه های قهوه در فروشگاه اینترنتی قهوه دات کام
بی نظیرترین قهوه ها با اسپرسو ساز های صنعتی در فروشگاه قهوه دات کام , خرید اینترنی متنوع ترین فرانسه ساز ها در فروشگاه ما , تجربه به یاد ماندنی مزه قهوه با خرید انلاین اسپرسو ساز های صنعتی قهوه دات کام , لوازم آشپرخانه فروشگاه قهوه دات کام شامل با کیفیت ترین وافل ساز ها، اسنک و ساندویچ ساز، کف زن و خامه سازه ها است , بهترین خرید اینترنتی لوازم باریستا
ارزان ترین قیمت انواع قهوه ساز فروشگاه , طعم خاص قهوه با انواع متفاوت قهوه ساز ها , نرم ترین دانه های قهوه با آسیاب قهوه های قهوه دات کام

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نانوپرسو

در اینجا تفاوت ها و شباهت های بین این قهوه ساز های درخشان، کوچک و جمع و جور که برای کار یا مسافرت عالی هستند را بررسی خواهیم کرد. و خواهیم دید که کدام یک برای شما مناسب تر هستند.

کوچک، سبک وزن و حمل آسان می باشند. طعم قهوه بی نظیری دارند. هیچ کدام به برق نیاز ندارند. هر دو برای تهیه قهوه به پودر قهوه آسیاب شده با آسیاب قهوه و آب جوش نیاز دارند. هردو قهوه ساز از متریال محکم ساخته شدند، بنابراین لازم نیست نگران شکستن آنها باشید. به راحتی تمیز می شوند و می توان تمام قطعات شان را جدا کرد و عمیقا با یک دستمال تمیز و مرطوب آنها را تمیز کرد.

در حالی که این دو شباهت های زیادی دارند، تفاوت های قابل توجهی هم نیز وجود دارد. نانو پرسو بسیار گران‌تر از موکاپات است. (البته قیمت موکاپات های برقی به میزان قابل توجهی بیشتر از موکاپات های گازی می باشد). میزان درجه آسیاب کردن قهوه برای نانو پرسو، ریز تر از موکاپات است. قهوه ای که با نانو پرسو آماده می شود دارای کرما است اما قهوه موکاپات فاقد کرما می باشد.

موکاپات قهوه سازی کوچک است که با طراحی هشت ظلعی و مکانیزم ساده خود،در عرض چند دقیقه یک قهوه خوب و غنی آماده میکند. موکاپات ها مدل های متنوعی دارد و بنا بر نیاز و سلیقه مصرف کننده می تواند اکثر سلیقه ها را پوشش بدهد. از نظر جنس بدنه هم دارای جنس آلومینیومی، استیل، سرامیک و شیشه می باشند. اما این قهوه ساز بسیار کاربردی و کوچک مدل های برقی هم نیز دارد که روند عصاره گیری بصورت اتوماتیک می باشد.

موکاپات در اصل بر پایه فشار بخار آب ایجاد شده بر اثر حرارت چه به صورت گازی چه برقی کار میکند. بدین صورت که بخار آب از مخزن آب به سمت سبد قهوه حرکت میکند. پس از ترکیب شدن آب و قهوه، قهوه عصاره‌گیری شده از یک دریچه قیفی شکل به سمت محفظه فوقانی حرکت میکند.

نانو پرسو و مینی پرسو از معروف ترین دستگاه های برند واکاکو می باشند که می توانند همان کار یک اسپرسو ساز بزرگتر را انجام دهند. با این تفاوت که در زمان و پول شما صرفه جویی می شود و مهم تر از همه اینکه در حین حرکت شما می توانید قهوه آماده کنید. حال نانو پرسو یک قهوه ساز محبوب با پرس دستی است که آب جوش و تفاله قهوه را با استفاده از یک پمپ دستی با فشار بالا و بدون زحمت به یک اسپرسویی عالی تبدیل میکند.

source: موکاپات بهتر است یا نانوپرسو

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

انواع قهوه

پرمصرف ترین قهوه در جهان، قهوه اسپرسو می باشد که با دستگاه اسپرسو ساز درست می شود. زیرا خود، یک نوع قهوه است، پایه بسیاری از قهوه های دیگر می باشد. و طرز تهیه آن را می توان جز آسان ترین روش های درست کردن قهوه معرفی کرد. اسپرسو در اوایل قرن بیستم در تورین ایتالیا ابداع شد. این قهوه با عبورِ آب نزدیک به نقطۀ جوش، با فشار زیاد از میان ذرات قهوه تهیه می ‌شود.

در نهایت در فنجان قهوه، یک مایع سیاه رنگ و غلیظ دارید که بر روی آن یک لایه کرما به رنگ نارنجی تا قهوه ای رنگ وجود دارد. مشخصه اصلی اسپرسو کافی، همین کرما می باشد. متنوع ترین دستگاه های قهوه ساز هم از لحاظ ظاهر و هم از لحاظ روش تهیه قهوه، در دسته قهوه های دمی هستند. چراکه درست کردن قهوه بصورت دمی، بسیار هیجان انگیز و خاص می باشد. سازوکار قهوه ساز های دمی معمولا به ۲ صورت می باشد.

پُرآوِر یا دریپ (چکه ای): سبکی است که با ریختن آب داغ بر روی پودر قهوه داخل فیلتر، قهوه آماده می شود. این شیوه به جاذبه امکان می دهد تا آب به سمت قهوه کشیده شود و در آخر عصاره آن از فیلتر مخصوص عبور میکند. از آنجایی که عصاره قهوه بصورت چکه ای از فیلتر خارج می شود، به این نام شناخته می شوند. قهوه ساز کمکس، V60،  و کالیتا (Kalita) از رایج ترین قهوه ساز های این گروه هستند.

غوطه وری در آب: اما دم کردن قهوه به روش غوطه وری اینگونه است که به ذرات قهوه اجازه می دهید قبل از فیلتر کردن، برای مدت زمان مشخصی در آب بمانند (برخلاف چکه ای که آب سریع از قهوه ها عبور میکند). قهوه ساز های فرنچ پرس و ایروپرس به این صورت کار می کنند.

قهوه ترک از قدیمی ترین و سنتی ترین روش های درست کردن قهوه در جهان می باشد. در روش ترکیش کافی، دانه های قهوه بسیار ریز آسیاب می شوند. طرز تهیه این قهوه در کشورها و مناطق مختلف با کمی تفاوت انجام میگیرد. اما بطور کلی برای درست کردن قهوه ترک، قهوه آسیاب شده، داخل یک قهوه ساز کوچک مخصوص که جذوه ( یا ایبریک Ibrik) نامیده می شود، به همراه آب به جوش می آید.

قهوه فرانسه از جمله قهوه‌ های دمی ست که چون موقع دم‌ کشیدن، آب و قهوه مدت بیشتری در مجاورت هم قرار می گیرند، کافئین خوبی دارد. از طرفی قهوه سبکی است و مخصوصا برای وعده صبحانه یک انتخاب خوب به حساب می آید. زیرا رست و برشتگی دانه های قهوه فرانسه ملایم است.

source: طرز تهیه قهوه با انواع قهوه ساز

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

معرفی قهوه دمی

قهوه دمی

بصورت کلی قهوه فیلتری (قهوه دمی) و قهوه اسپرسو ساز یکی هستند. یعنی اصول اولیه یکسان است: آب داغ روی ذرات قهوه ریخته می شود، آب از تفاله ها عبور میکند و در ظرف یا فنجان ریخته می شود. اما تفاوت اصلی در کافی فیلتر شده و اسپرسو در این است که به جای اینکه آب با فشار وارد ذرات قهوه شود، فقط به دلیل جاذبه از میان قهوه ها عبور میکند.
درنتیجه فرآیند دم کردن کافی، برای بدست آوردن یک طعم یا نتیجه متفاوت، اما همچنان فوق العاده، کمی بیشتر طول می کشد. بنابراین به حجم قهوه و آب بیشتری نیز نیاز است. به همین دلیل است که هیچ قهوه دمی یا فیلتری با حجم ۳۰ میلی لیتری وجود ندارد. در تعریف کلی، قهوه فیلتر شده هر قهوه ای است که عصاره گیری آن از طریق نوعی فیلتر انجام می شود.
زمان دم کردن و غوطه ور شدن قهوه فیلتری همان چیزی است که پیچیدگی های آن را آشکار میکند. این فرآیند با خیس کردن ذرات قهوه آسیاب شده و منتظر ماندن برای “شکوفه دادن” قهوه برای حداقل ۳۰ ثانیه آغاز می شود. شکوفه دادن یا بلومینگ اجازه می دهد تا دی اکسید کربن آزاد شود و جریان آب بهتر در طول فرآیند عصاره گیری، حرکت کند. باقیمانده فرآیند (پس از بلومینگ) تقریبا ۲-۱ دقیقه طول می کشد. 
به این صورت که آب جوش در ۲-۱ مرحله، به آرامی و کاملا یکنواخت بر روی ذرات قهوه ریخته می شود. سپس اجازه می دهید تا عصاره گیری تمام و کمال انجام شود. البته نحوه درست کردن فیلتر شده بسته به نوع دستگاه قهوه ساز کمی متفاوت می شود. برای آماده کردن قهوه های دمی، قهوه ساز های مختلفی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. مانند: Chemex، Clever Dripper، Kalita Wave، V60 … . 
source: معرفی قهوه دمی

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

قهوه جوش

زمانی که برای خرید قهوه ساز مخصوصا قهوه جوش اقدام می کنید و برای اطلاع از قیمت یا دیدن مدل ها، نام قهوه جوش را می برید، از شما پرسیده می شود کدام قهوه جوش مدنظر شماست؟ چراکه که دستگاه های زیادی هستند که در بین ایرانیان به نام قهوه جوش شناخته می شوند. درصورتی که این موضوع اشتباه است. تنها قهوه سازی که قهوه جوش برای آن به درستی استفاده شده است، جذوه یا ایبریک قهوه ترک می باشد. 
ایبریک یا جذوه یک ظرف دسته ‌بلند فلزی (بیش‌تر از جنس مس یا برنج) مخروطی شکل با دهانه‌ی کوچک ‌تر است. پودر قهوه، آب و شکر مستقیما در این ظرف با هم ترکیب و قهوه دم‌ آوری می‌ شود. ایبریک در مدل ها و اندازه های مختلف ساخته می شود اما بهترین مدل های آن جذوه های مسی با دسته چوبی هستند. همچنین روش سنتی آن اینگونه است که قهو ترک را دروه ماسه بسیار داغ آماده می کنند، اما امروزه بر روی حرارت قرار می دهند. خوشبختانه ایبریک های فلزی قابلیت استفاده در هر دو روش را دارند.
موکاپات یک قهوه ساز بسیار ساده برای تهیه قهوه می باشد که به اشتباه در بازار ایران به نام قهوه جوش شناخته می شود. چراکه در این قهوه ساز، اصلا قهوه به جوش نمی آید بلکه با عبور آب جوش نسبتا تحت فشار، از قهوه های آسیاب شده، دم آوری قهوه انجام می شود. همینطور بسیاری بر این باورند که قهوه ای که با موکاپات آماده می شود، قهوه اسپر سو می باشد. درصورتی که این باور هم اشتباه است. زیرا این قهوه ساز نهایتا با ۲-۱ بار فشار بخار آب عصاره گیری را انجام می دهد. 
درنتیجه کرما و غلظت قهوه اسپرسو را نخواهد داشت. موکاپات ها در مدل ها و جنس های مختلفی تولید می شوند. اما برخلاف جذوه و دله، مدل های برقی هم نیز دارد. درنتیجه تنوع این قهوه ساز بیشتر از آنها می باشد. دَله قهوه، ظرف مسی است که به عنوان قهوه جوش توسط عرب ها در اکثر مراسم رسمی و غیررسمی برای تهیه قهوه استفاده می ‌شود. در ایران از دله قهوه عربی در استان خوزستان، جزایر و غرب هرمزگان و مناطق عرب نشین بوشهر مورد استفاده قرار می گیرد.
دله قهوه ساز قهوه عربی، ظرفی است که معمولا از جنس مس ساخته می ‌شود و به رنگ طلایی است. قهوه عربی از نظر ماهیت شبیه به قهوه ترک است ولی به دلیل جوش خوردنِ بیشتر، از قهوه ترک سنگین‌تر است و ادویه ‌های مختلفی هم دارد. مانند مثل: میخک و هل. این ۳ قهوه ساز از رایج ترین و پرفروش ترین قهوه جوش ها می باشند. با مراجعه به مقالات قبلی قهوه دات کام می توانید با طرز تهیه قهوه با این دستگاه ها آشنا شوید. همینطور هرگاه دچار شک شدید که سازوکار هر دستگاه قهوه ساز چگونه است، به طرز کار آن دقت کنید.
source: کاربرد انواع قهوه جوش چیست

  • کورش نیکزاد