قهوه دات کام

فروش قهوه , اسپرسو ساز , خرید تجهیزات کافی شاپ , انواع بلندر , قهوه ساز , دانه قهوه , لوازم آشپزخانه فروشگاه قهوه دات کام

قهوه دات کام

فروش قهوه , اسپرسو ساز , خرید تجهیزات کافی شاپ , انواع بلندر , قهوه ساز , دانه قهوه , لوازم آشپزخانه فروشگاه قهوه دات کام

قهوه دات کام

فروش بهترین قهوه ها , فروش انواع اسپرسو ساز خانگی در قهوه دات کام , خرید ارزان تجهیزات کافی شاپ , فروش اینترنتی انواع بلندر , پر طرفدار ترین قهوه ساز ها , تجربه خوشمزه ترین دانه های قهوه در فروشگاه اینترنتی قهوه دات کام
بی نظیرترین قهوه ها با اسپرسو ساز های صنعتی در فروشگاه قهوه دات کام , خرید اینترنی متنوع ترین فرانسه ساز ها در فروشگاه ما , تجربه به یاد ماندنی مزه قهوه با خرید انلاین اسپرسو ساز های صنعتی قهوه دات کام , لوازم آشپرخانه فروشگاه قهوه دات کام شامل با کیفیت ترین وافل ساز ها، اسنک و ساندویچ ساز، کف زن و خامه سازه ها است , بهترین خرید اینترنتی لوازم باریستا
ارزان ترین قیمت انواع قهوه ساز فروشگاه , طعم خاص قهوه با انواع متفاوت قهوه ساز ها , نرم ترین دانه های قهوه با آسیاب قهوه های قهوه دات کام

۵ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

خرید قهوه ساز

رفتن به تفریح و گردش و سپری کردن زمان در طبیعت به همراه خرید قهوه و نوشیدن آن کاری بسیار لذت بخش است. به خصوص در این روزها که افراد به حدی درگیر کارهای روزانه خود هستند که فراموش می کنند چند ساعتی را به تجدید نیروی ذهنی و بدنی خود اختصاص دهند.

کاری در کشور فنلاند به صورت یک رسم انجام می شود. تهیه قهوه روی آتش در فضای باز، یک رسم قدیمی فنلاندی است و هنوز هم بخشی اساسی از گردش، پیشاهنگی، … در این کشور می باشد.

اگر شما خواهان انجام این رسم هستنید، یا اهل طبیعت گردی چه به صورت فردی و چه با گروه و کمپ کردن، این مقاله برای شماست. چون قرار است طرز تهیه قهوه بر روی آتش را در زمان کوتاه آموزش دهیم.

طرز تهیه قهوه روی آتش

قهوه ساز هایی زیادی برای تهیه قهوه برای گردش و طبیعت گردی وجود دارد اما همه آنها را نمی توان بر روی آتش قرار داد. با خرید قهوه ساز موکاپات روگازی و قهوه جوش به راحتی می توانید قهوه آماده کنید. اما درست کردن قهوه با این دو قهوه ساز متفاوت است که هر کدام را به صورت جداگانه توضیح می دهیم.

  • قبل از حرکت، دان قهوه را با آسیاب قهوه و با درجه ریز (کمی درشت تر از قهوه اسپرسو) آسیاب کنید. سپس زمانی که قصد تهیه کردن قهوه را دارید، مراحل زیر را انجام دهید.
  • ابتدا مخزن آب موکا‌پات را تا زیر سوپاپ پر کنید.
  • مخزن قهوه موکاپات را با قهوه پر کرده و سطح آن را با دست یا پیمانه قهوه صاف کنید. (یادتان باشد قهوه را فشرده نکنید).
  • مخزن قهوه را روی مخزن آب گذاشته و آن را می بندید.
  • موکا‌پات را روی شعله آتش گذاشته تا فرآیند عصاره گیری شروع شود. (بهتر است موکاپات را طوری قرار دهید که حرارت به کل سطح آن یکنواخت منتقل شود و همچنین بهتر است حرارت زیاد نباشد).
  • پس از چند دقیقه عصاره قهوه از خروجی موکا‌پات خارج می‌ شود. عصاره گیری را تا زمانی ادامه می‌دهیم که رنگ قهوه خروجی کاملا روشن شود.
  • درانتها موکاپات را از روی شعله برداشته و داخل فنجون قهوه بریزید.

source: طرز تهیه قهوه روی آتش

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

خرید اسپرسو ساز

انتخاب و خرید اسپرسوساز کاملا سلیقه ای صورت می گیرد. اما زمانی که در حال جست و جو به دنبال دستگاه مورد نظرتان هستید، ۲ مورد حتما برایتان جلب توجه میکند.

  • تنوع بسیار زیاد دستگاه های اسپرسو ساز
  • محبوب و پر طرفدار بودن بعضی از دستگاه ها در مقایسه با دیگر اسپرسو ساز ها

در این مقاله قرار است به معرفی و مقایسه دو اسپرسو ساز بپردازیم که هر دوی این فاکتور ها را دارند. یعنی اسپرسو ساز دلونگی مدل ۶۸۵ و اسپرسو ساز مباشی ۲۰۱۶. با دیدن این دو قهوه ساز برقی متوجه خواهید شد که شباهت های بسیار زیادی دارند. و احتمالا این سوال برایتان پیش می آید که با این میزان از شباهت، خرید کدام بهتر است؟ و اصلی ترین تفاوت هایشان در چیست؟

در ابتدا لازم است دلایل محبوب بودن اسپرسو ساز دلونگی ۶۸۵ را بیان کنیم. این قهوه ساز در مقایسه با اسپرسوساز های دیگر ظاهر و ابعاد کوچکی دارد. که همین امر باعث شده است فضای کمی را اشغال کند.

از طرف دیگر اندازه کوچک این دستگاه باعث نشده است که توان موتور آن کم شود. بنابر نظر بیشتر کارشناسان این حوزه دلونگی ۶۸۵ عصاره گیری خیلی خوبی دارد. و مورد آخر قیمت بسیار مناسب این دستگاه است که میتوان آن را به راحتی خرید.

اگر بخواهیم از تفاوت های ظاهری شروع کنیم به ۲ مورد نمایشگر فشار و تفاوت رنگ بدنه آنها بر می خوریم. اسپرسو ساز مباشی ۲۰۱۶ دارای نمایشگر فشار است که این ویژگی را دلونگی ۶۸۵ ندارد.

در مقابل دلونگی ۶۸۵ دارای تنوع رنگ بیشتری است. جنس استیل که در هر دو دستگاه موجود است اما دلونگی دارای رنگ های دوست داشتنی مشکی و قرمز هم می باشد. و تفاوت دیگر در میزان بار آنها می باشد. مباشی دارای ۲۰ بار است و دلونگی دارای ۱۵ بار.

suorce: تفاوت ۲ اسپرسو ساز دلونگی EC685 و مباشی ECM2016

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

خرید قهوه ساز

اگر برای خرید قهوه ساز جست و جو کرده باشید حتما متوجه شده اید که در بین قهوه ساز های دمی، دو قهوه ساز بسیار شبیه به هم هستند. این دو قهوه ساز، قهوه ساز کمکس و قهوه ساز V60 هستند.

این دو دستگاه از خانواده قهوه ساز های نسل سوم هستند که به این دسته از قهوه ساز ها، قهوه ساز دمی هم گفته می شود. اما به کمکس و V60، قهوه ساز های چکه ای یا پوراور هم گفته می شود. و این نام گذاری به دلیل روش دم آوری قهوه با آنها است.

دم کردن قهوه با هر دو دستگاه مراحل یکسانی دارد. کافی است قهوه را آسیاب کنید، فیلتر مخصوص دستگاه را بر روی آن قرار دهید، آب جوش را به صورت مرحله ای بر روی پودر قهوه بریزید و سپس اجازه دهید عصاره گیری قهوه کامل شود.

اما با وجود یکسان بودن این مراحل قهوه دمی با کمکس و V60 از لحاظ طعمی کمی متفاوت هستند (فارغ از نوع قهوه ای که در زمان خرید قهوه میخرید). قهوه کمکس به دلیل عبور از فیلتر کاغذی ضخیم تر، طعم خالص تری دارد. زیرا ضخامت بیشتر کاغذ باعث می شود روغن و مواد حلال در آب قهوه بیشتر گرفته شوند، درنتیجه قهوه طعم خالص تری خواهد داشت.

تفاوت دیگر در ظاهر آنها است. V60 را باید بر روی فنجان قهوه قرار داد تا عصاره قهوه با داخل لیوان ریخته شود. همچنین جنس های متفاوتی هم دارد. مانند شیشه ای، پلاستیکی، سرامیکی، … . و چون ابعاد و وزن کمتری دارند میتوان آن را به محل کار، تفریح، سفر، … به همراه برد.

source: تفاوت قهوه ساز کمکس و قهوه ساز V60

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

خرید قهوه ساز

قهوه فرانسه از جمله رایج ترین انواع نوشیدنی قهوه در دنیا است. زیرا برای آماده کردن این قهوه، نیاز به خرید قهوه ساز مخصوص به آن می باشد. همچنین با روشی متفاوت از سایر قهوه ها یعنی قهوه اسپرسو و قهوه ترک و تقریبا قهوه دمی آماده می شود.

ویژگی مثبت دیگر قهوه فرانسه این است که هم میتوان آن را ساده نوشید و هم میتوان با شیر ترکیب کرد. چه شیر ساده باشد و چه فوم دار.

قهوه فرانسه چیست؟ 

وقتی به منوی کافی شاپ ها نگاه میکنید، حتما چشم تان به قهوه فرانسه خورده است. قهوه فرانسه، قهوه ای است که برای اولین بار در شور فرانسه و در سال ۱۷۱۰ متولد شد. و فرانسوی ها با قهوه سازی به نام فرنچ پرس آن را تهیه می کردند.

به مرور زمان نوشیدن این قهوه نه تنها در کشور فرانسه رواج پیدا نکرده بلکه به سرعت در دنیا طرفدار پیدا کرد. به ویژه در قاره اروپا و آمریکا. یادتان باشد فرانسه کافی یک روش تهیه قهوه است. پس، از مراجعه به قهوه فروشی و خرید قهوه (دانه قهوه) پرهیز کنید.

طرز تهیه: قهوه ساز مخصوص قهوه فرانسه، فرنچ پرس و فرانسه ساز که ما در اینجا با فرنچ پرس این کار را انجام میدهیم. آماده کردن قهوه فرانسه در زمان کوتاهی انجام می شود و کافی است مراحل زیرا انجام دهید.

  • خرید قهوه و آسیاب کردن آن با درجه درشت
  • استفاده از آب با درجه ۹۳-۹۰ درجه سانتیگراد
  • ریختن آب جوش در قهوه ساز فرنچ پرس برای گرم کردن قهوه ساز
  • ریختن قهوه آسیاب شده درون فرنچ پرس ( برای هر فنجان ۲-۱ قاشق غذاخوری)
  • ریختن آب جوش بر روی قهوه (آب باید روی سطح قهوه را بپوشاند).
  • تقریبا ۳۰ ثانیه صبر کنید تا قهوه های آسیا شده به اصطلاح شکوفه بزنند.
  • اضافه کردن مابقی آب به صورت دورانی و تا میزان لازم.

بعد از گذشت ۵-۳ دقیقه قهوه آماده است.

source: طرز تهیه قهوه فرانسه

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

خرید اسپرسو ساز

اگر عاشق اسپرسو هستید و هر روز برای خرید قهوه اسپرسو به قهوه فروشی مراجعه میکنید یا با خرید اسپرسوساز خودتان اسپرسو آماده میکنید، حتما با کرمای قهوه آشنا هستید. و جز آن دسته از افرادی هستید که کرمای قهوه برایتان اهمیت بسیار زیادی دارد.

کرما چیست؟

چه قهوه اسپرسو دوست داشته باشید چه نه، حتما دیده اید که قهوه اسپرسو به طور کلی ۲ بخش دارد. قسمتی که خوده قهوه است و قسمت دوم یک لایه کم رنگ که بر روی قهوه قرار دارد. این لایه کم رنگ کرمای قهوه است.

در واقع کرمای قهوه، لایه و یا کف برنزه رنگی (کف نارنجی تا قهوه ای رنگی است) است که در بالای یک شات تازه اسپرسو تشکیل می شود. هنگامی که حباب های هوا با روغن های محلول در قهوه ترکیب شوند، کرما ایجاد می شود.

در هر قهوه سازی این ترکیب ایجاد نمی شود. بلکه با خرید اسپرسوساز است که میتوان کرما را بر روی قهوه اسپرسو ایجاد کرد. البته در دستگاه های قهوه ساز دیگری مانند موکاپات های برقی، موکا کرم ها، … بر روی قهوه کرما ایجاد می شود؛ اما به اندازه کرمای اسپرسو در دستگاه اسپرسوساز کیفیت ندارند.

ویژگی کرمای باکیفیت

کرمای قهوه جز آن دسته از ویژگی های قهوه است که هم مهارت باریستا بر کیفیت آن تاثیر دارد و هم کیفیت دان قهوه. و به طور کلی اگر بخواهیم مشخصات کرمای باکیفیت را برشماریم، به موارد زیر بر می خوریم.

  • زود محو نشود. (نباید کرما کمتر از ۱ دقیقه از بین برود).
  • رنگ طلایی-قهوه‌ای داشته باشد. (قهوه‌ای پر رنگ نشان از کیفیت بد قهوه است).
  • ضخامت کرما باید ۱۰/۱ از حجم قهوه باشد.

source: چگونه قهوه خامه دار درست کنیم؟

  • کورش نیکزاد