قهوه دات کام

فروش قهوه , اسپرسو ساز , خرید تجهیزات کافی شاپ , انواع بلندر , قهوه ساز , دانه قهوه , لوازم آشپزخانه فروشگاه قهوه دات کام

قهوه دات کام

فروش قهوه , اسپرسو ساز , خرید تجهیزات کافی شاپ , انواع بلندر , قهوه ساز , دانه قهوه , لوازم آشپزخانه فروشگاه قهوه دات کام

قهوه دات کام

فروش بهترین قهوه ها , فروش انواع اسپرسو ساز خانگی در قهوه دات کام , خرید ارزان تجهیزات کافی شاپ , فروش اینترنتی انواع بلندر , پر طرفدار ترین قهوه ساز ها , تجربه خوشمزه ترین دانه های قهوه در فروشگاه اینترنتی قهوه دات کام
بی نظیرترین قهوه ها با اسپرسو ساز های صنعتی در فروشگاه قهوه دات کام , خرید اینترنی متنوع ترین فرانسه ساز ها در فروشگاه ما , تجربه به یاد ماندنی مزه قهوه با خرید انلاین اسپرسو ساز های صنعتی قهوه دات کام , لوازم آشپرخانه فروشگاه قهوه دات کام شامل با کیفیت ترین وافل ساز ها، اسنک و ساندویچ ساز، کف زن و خامه سازه ها است , بهترین خرید اینترنتی لوازم باریستا
ارزان ترین قیمت انواع قهوه ساز فروشگاه , طعم خاص قهوه با انواع متفاوت قهوه ساز ها , نرم ترین دانه های قهوه با آسیاب قهوه های قهوه دات کام

۵ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

قهوه اسپرسو

نوع دانِ قهوه و نوع دستگاه قهوه ساز در طعم و عطر قهوه تاثیر گذارند، ولی میزان رست قهوه، عطر و طعم جدیدی به نوشیدنی های قهوه می دهد. رست قهوه به معنای برشته کردن قهوه می باشد و بر اساس میزان برشتگی، دانه های قهوه به سه دسته اصلی: رست روشن (LIGHT ROAST)، رست متوسط (MEDIUM ROAST)، رست تیره (DARK ROAST) تقسیم می شوند.

در رست روشن روغن قهوه از آن خارج نشده، اسیدیته و کافئین قهوه بسیار زیاد است تلخی کمی در قهوه موجود می باشد.در لایت رست، دانه های قهوه از 196 تا 205 درجه سانتیگراد حرارت می دهند. در رست متوسط رنگ دانه های قهوه، به قهوه ای ملایم تغییر پیدا کرده است، میزان اسیدیته و تلخی قهوه درحالت تعادل قرار دارند. درجه حرارت بین 230-210 درجه است.

در دارک رست درجه حرارت هم ۲۴۰ تا ۲۴۵ درجه سانتیگراد می باشد. قهوه اسیدیته بسیار کم و تلخیه بسیار زیاد دارد. و رنگ دان قهوه کاملا به قهوه ای سوخته تبدیل شده است.

source: انواع درجه رست قهوه اسپرسو

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

قهوه ساز دستی

قهوه ساز های مانند ایروپرس، قهوه ساز کمکس، سایفون، وی ۶۰، فرنچ پرس، … از جمله ی مهمترین قهوه ساز های جدید هستند که به بازار عرضه شدند تا نیاز علاقه مندان به قهوه های مختلف را کمتر کنند.
تا چندین سال پیش تنوع دستگاه های قهوه ساز، قهوه ساز دمی و نوشیدنی های قهوه به اندازه امروز نبود. معمول ترین قهوه ها، قهوه ترک و اسپرسو بودند که با قهوه ساز های جذوه و اسپرسو ساز های ساده آماده می شدند. اما با پیشرفت تکنولوژی و افزایش تعداد افراد علاقه مند به قهوه نیاز به دستگاه های قهوه سازِ کاربردی را بیشتر کرد.
این قهوه ساز ها علاوه بر اینکه قهوه ای جدید با طعم و عطر قوی درست می کنند دارای دو ویژگی مهم هم می باشند. قهوه ساز دمی به دلیل داشتن ابعاد کوچک و وزن سبک، قابل حمل هستند. درنتیجه دیگر لازم در سفر و تفریح که به کافه ها دسترسی ندارید، خود را از خوردن قهوه محروم کنید.

و از آنجایی که درست کردن قهوه با این قهوه ساز ها تماما با دست انجام می شود، باعث می شود کنترل و نظارت بیشتری بر روند درست کردن قهوه داشته باشیم. و همین مورد منجر به درست کردن قهوه ای خوشمزه تر می شود.
source: قیمت قهوه ساز دستی باکیفیت

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

شیکر باریستا

بارتندر فردی است که به صورت تخصصی، انواع نوشیدنی های سرد را با وسایل مخصوص خود (مثل شیکر، …) برای مشتریان یک کافه یا بار، آماده و سرو می کند. این کار به همین سادگی نبوده و قطعا متصدی بار سرد از ابزارِ بارتندری و تجهیزات آن برای رسیدن به بهترین طعم در نوشیدنی استفاده می‌ کند. نه تنها بارتندر، بلکه افرادی هم که دوست دارند در خانه این نوشیدنی ها را آماده کنند، باید این ابزار را داشته باشند. تجهیزاتی مانند:

قاشق بار قاشق های بلند هستند که دارای بدنۀ مارپیچ بوده و برای مخلوط کردن مایعات به صورت هم زدن و یا گارنیش و اعمال آن به کار می رود. علت مارپیچ بودن آن اینست که زیبا باشد و هم در دست به راحتی بچرخد و همچنین هنگام هم زدن تلاطم در مایع به وجود نیاید.

دومین وسیله جیگر است. یک بارتندر حرفه ای، همیشه مقدار دقیقی از مواد اولیه نوشیدنی را با هم ترکیب می کند تا آنها به خوبی با هم میکس شوند و طعم جدید و دلنشینی را ایجاد کنند. جیگر ابزاری برای اندازه گیری مقدار مایع های نوشیدنی همانند سیروپ ها و آبمیوه ها است. 

شیکر ابزار مهم بعدی است. شیکر در حقیقت وظیفه خنک سازی و ترکیب کردن نوشیدنی ها را دارد و یکی از پرکاربرد ترین ابزار و لوازم بارتندری است. کاربرد آن به این گونه است که مواد مانند سروپ ها و آبمیوه ها توسط جیگر اندازه گیری می شوند و به همراه یخ داخل شیکر ریخته می شوند. 

مادلر استوانه ای کشیده است که کارایی شبیه به گوشت کوب دارد و از جنس چوب، پلاستیک و یا استیل می باشد. کاربرد مادلر به این صورت است که موادی مانند میوه ها و گیاهان مثل نعنا را می کوبند تا عصاره، طعم، عطر آن ها را در نوشیدنی داشته باشیم.

بعد از اینکه مواد با ابزاری که در بالا معرفی کردیم میکس شدند باید داخل لیوان سرو ریخته شوند اما بدون تکه های میوه و گیاهان. اینجاست که صافی به کار می آید.  هر چه فنر استرینر ریز تر باشد، صافی ریزتری به حساب می آید و پالپ و اجزای جامد بیشتری را از نوشیدنی را به خود جذب می کند.

source: وسایل بارتندر چیست؟

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

نانوپرسو

نانوپرسو یک گَجت دم آوری قهوه جدید و تقریبا ناشناخته است و برای درست کردن قهوه با آن فقط به آسیاب قهوه دستی، قهوه و آب جوش نیاز است. نحوه عملکرد این دستگاه به این صورت می باشد که فقط کافیست با پمپ دستی که در آن تعبیه شده است، آب جوش را وارد مخزن پودر قهوه کنید تا قهوه اسپرسو آماده شود.

حال شرکت واکاکو (سازنده نانوپرسو) ادعا کرده است که با طراحی و ساخت یک سیستم پمپ جدید، قدرت فشار بار را افزایش داد است. که نتیجه این تغییر آماده شدن بهترین قهوه با عملکردی بهتر برای شما می باشد. یک قهوه ساز بسیار سبک و قابل حمل است و به دلیل این که دارای ابعاد کوچکی است، جای کمی را در کیف، سبد دستی، چمدان، … به خود اختصاص می‌ دهد. دستگاه نانوپرسو با پلاستیک مقاوم، مستحکم و کیفیت بالا ساخته شده است، ... از دیگر ویژگی های نانوپرسو هستند.

جالب است بدانید کوچک ترین دستگاه اسپرسو ساز در دنیا، قهوه ساز یا اسپرسو ساز نانوپرسو می باشد. یک قهوه ساز همراه که تمام قابلیت های اسپرسوساز های موجود در بازار را دارد. حتی اسپرسویی که آماده می کند دارای کرما است، کرمایی که همه طرفدارش هستند.

source:  قمیت نانوپرسو کافی میکر

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

پیچر شیر

برای دستیابی به مهارت در لته آرت با دستگاه اسپرسو ساز، در قدم اول نیاز به آموزش دارید. اما با این وجود پیچر های متفاوتی در بازار وجود دارد که مناسب برای هر فردی است. از فردی با مهارت کم تا یک باریستای حرفه ای. شاید فکر کنید اولین وسیله ای که برای درست کردن قهوه‌ های مثل کافه لاته، کاپوچینو، موکا، ماکیاتو ، … نیاز دارید خرید اسپرسو ساز خانگی است.

چراکه به شیر فوم دار و فومِ شیر نیاز دارید. یک شیر فوم دار غلیظ و با قوام که بتوان با آن طرح جذابی روی قهوه ایجاد کرد. درصورتی که اینگونه نیست. قطعا نمی توان اهمیت دستگاه اسپرسو ساز را کم دانست اما تنها ابزاری که می توان با آن لته آرت را اجرا کرد، پیچر می باشد.

پیچر ابزاری کاربردی برای فوم گیری شیر است که دارای یک دهانه بزرگ و یک دسته می باشد. با اینکه پیچر ساختاری بسیار ساده دارد اما ایجاد لته آرت با آن به این سادگی نمی باشد.

پیچر طرح موتا: این پیچر یکی از بهترین پیچرها برای افرادی است که لته آرت بَلد نبوده یا در این امر خیلی مبتدی هستند. نوع و میزان زاویه دهانه خروجی، و طراحی دسته آن دقیقا به گونه ای طراحی شده است که این افراد بتوانند پایه ترین طرح ها را اجرا کنند.

پیچر ترمودار یا دماسج دار: پیچر ترمودار مناسب افرادی است که نه مبتدی هستند و نه حرفه ای. این افراد تا حدودی می توانند آرت اجرا کنند، اما کنترلی روی دمای شیر در زمان فوم گیری ندارند که معمولا هم با مشکل افزایش دمای شیر مواجه می شوند. این پیچرها به این صورتند که با تغییر دما شیر درون ظرف، دمای موجود را با تغییر رنگ درجه، بر روی پیچر نشان میدهد.

source: خرید پیچر لاته آرت

  • کورش نیکزاد