قهوه دات کام

فروش قهوه , اسپرسو ساز , خرید تجهیزات کافی شاپ , انواع بلندر , قهوه ساز , دانه قهوه , لوازم آشپزخانه فروشگاه قهوه دات کام

قهوه دات کام

فروش قهوه , اسپرسو ساز , خرید تجهیزات کافی شاپ , انواع بلندر , قهوه ساز , دانه قهوه , لوازم آشپزخانه فروشگاه قهوه دات کام

قهوه دات کام

فروش بهترین قهوه ها , فروش انواع اسپرسو ساز خانگی در قهوه دات کام , خرید ارزان تجهیزات کافی شاپ , فروش اینترنتی انواع بلندر , پر طرفدار ترین قهوه ساز ها , تجربه خوشمزه ترین دانه های قهوه در فروشگاه اینترنتی قهوه دات کام
بی نظیرترین قهوه ها با اسپرسو ساز های صنعتی در فروشگاه قهوه دات کام , خرید اینترنی متنوع ترین فرانسه ساز ها در فروشگاه ما , تجربه به یاد ماندنی مزه قهوه با خرید انلاین اسپرسو ساز های صنعتی قهوه دات کام , لوازم آشپرخانه فروشگاه قهوه دات کام شامل با کیفیت ترین وافل ساز ها، اسنک و ساندویچ ساز، کف زن و خامه سازه ها است , بهترین خرید اینترنتی لوازم باریستا
ارزان ترین قیمت انواع قهوه ساز فروشگاه , طعم خاص قهوه با انواع متفاوت قهوه ساز ها , نرم ترین دانه های قهوه با آسیاب قهوه های قهوه دات کام

۳ مطلب در مهر ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

قهوه کلد برو

راز یک قهوه سرد عالی با دانه های قهوه عالی شروع می شود. دانه های قهوه با کیفیت بالا و تازه بو داده شده خریداری کنید. سپس آسیاب قهوه را به درستی انتخاب کنید. برای دم کردن قهوه سرد، باید از آسیاب درشت استفاده کنید، اندازه ای مشابه شکر خام یا نمک دریا. آسیاب خیلی ریز می تواند منجر به استخراج بیش از حد دانه های قهوه شود. یک آسیاب قهوه با کیفیت خوب، اندازه آسیاب صحیح را تضمین میکند و قهوه کلد برو شما را صاف و خوشمزه نگه می دارد.
وقتی صحبت از قهوه کلد برو می شود، نسبت قهوه به آب بسیار مهم است. ما نسبت ۱:۸ را توصیه می کنیم. به راحتی می توانید این نسبت را بر اساس ترجیح شخصی خود تغییر دهید. حالا وقت آن است که ذرات قهوه و آب را ترکیب کنید. این مراحل را دنبال کنید: قهوه آسیاب شده را در ظرفی که شبیه به کوزه یا پارچ است، بریزید. البته راحت ترین کار خرید قهوه ساز کلد برو خانگی است. آب سرد یا هم دما با محیط را به آرامی اضافه کنید. روی شیشه یا پارچ را با درب یا پلاستیک بپوشانید و بگذارید ۱۲ تا ۲۴ ساعت در یخچال یا در دمای اتاق بماند.
هنگامی که قهوه سرد شما به عصاره گیری مورد نظر رسید، وقت آن است که قهوه را صاف کنید و لذت ببرید. به این صورت که: یک الک یا پارچه توری ریز روی یک ظرف یا قهوه ساز قرار دهید. آب سرد را به آرامی از صافی عبور دهید تا تفاله ها از عصاره قهوه جدا شوند. دم کرده سرد خود را به یک لیوان یا طرف تمیز منتقل کنید و آن را تا دو هفته در یخچال نگهداری کنید. آن را سرو کنید.
source: قهوه ساز کلد برو و کاربرد آن

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

کتل قهوه

کافی است به انواع کتری های موجود نگاهی بیندازید تا متوجه تفاوت کتری مخصوص قهوه با سایر کتری ها شوید. انواع کتل قهوه عموما با دهانه بلند و باریکشان که تا حدودی خمیده نیز هستند متمایز می شوند. به کتری هایی با این گردن منحنی بلند و منحصر به فرد، یقه غازی یا گاهی اوقات کتری گردن قو هم نیز می گویند. این شکل جالب دهانه کتل فقط به دلایل زیبایی شناختی نیست. 
هرچند که با تمام کتری ها می توان بر روی ذرات قهوه آب ریخت، اما دهانه مخصوص کتل قهوه به شما این امکان را می دهند که جریان آب را در حین ریختن کنترل کنید. به این معنی که می توانید در مورد سرعت ریزش و نحوه حرکت آب خود بر روی قهوه های آسیاب شده دقیق تر باشید. با استفاده از این روش می توانید استخراج بسیار یکنواخت تر، دقیق تر و خوش طعم تر داشته باشید.
چرا استخراج یا عصاره گیری از قهوه مهم است؟ هنگامی که آب داغ با آن دانه های ریز شده قهوه تعامل میکند، ترکیبات را از دانه بیرون می کشد و آن ترکیبات را در آب حل می کند. اولین طعم هایی که ظاهر می شوند کاملا اسیدی هستند. پس از آن طعم های شیرین و میوه ای می آیند و در نهایت طعم تلخ. قهوه ساز کمکس، قهوه سازV60 ، ایروپرس، فرنچ پرس، قهوه ساز سایفون، انواع قهوه ساز کلد برو انواع قهوه ساز هایی هستند که برای دم کردن قهوه با آنها به کتل نیاز است. 
وقتی با این قهوه ساز ها قهوه دم می‌کنید، هدف اصلی این است که مقداری اسیدیته به همراه تمام طعم‌ های خوب در لایه های میانی دانه قهوه و تمام تلخی را از بین ببرید. به این می گویند استخراج یکنواخت و ایده آل. حال برای رسیدن به این هدف، باید به موارد زیادی دقت کنید. مانند: هر یک از آن دانه ‌های قهوه تقریبا به یک اندازه باشند، مدت زمان مناسبی ذرات قهوه با آب در تماس باشند، … . یکی از مهمترین فاکتورهایی که باید به آن توجه کنید، جلوگیری از عدم بروز کانال سازی (channeling) در قهوه است. 
چنلینگ زمانی اتفاق می‌افتد که نقاط ضعیفی در بستر قهوه شما وجود داشته باشد. درواقع آب می تواند به سرعت یا خیلی کُند، از این نقاط عبور کند و باعث شود قهوه استخراج سریع یا بسیار آهسته داشته باشد. که نتیجه هردوی آنها می شود قهوه ای بد مزه و بد طعم. تکنیک ریختن صحیح و اصولی آب جوش می تواند از کانال شدن قهوه جلوگیری کند. این کار به راحتی و با یک کتل انجام می شود. به این صورت که برای اطمینان از استخراج یکنواخت، باید آب را به مکان های مناسب روی بستر قهوه هدایت کنید.
source: قیمت کتل قهوه دمی

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

فرنچ پرس

یکی از مهم‌ترین عواملی که در دم کردن بی‌نقص قهوه شما نقش دارد، نسبت قهوه به آب است، حتی در قهوه هایی با حجم آب زیاد. در حالی که هیچ نسبت دقیق و کاملی برای قهوه ساز فرنچ پرس وجود ندارد، بهترین راهنما چیزی بین ۱:۱۲ و ۱:۱۶ قهوه به آب است. وقتی نسبت قهوه به آب را در نظر می گیرید، مهم است که درمورد طعم دلخواه و مورد پسندِ خود فکر کنید. افزودن قهوه بیشتر و آب کمتر طعم قوی تری را ارائه می دهد و برعکس آن نیز صادق است.
اگر طرفدار طعم قوی هستید، این هوشمندانه است که با نسبتی در انتهای قوی تر شروع کنید یعنی نزدیک به ۱:۱۲٫ زیرا اگر قهوه طعم دلخواه تان را نداشت، همیشه می توانید با اضافه کردن کمی آب داغ برای رقیق کردن فنجان قهوه، طعم آن را بهتر کنید. مهمترین نکته در نحوه اندازه گیری دقیق نسبت قهوه به آب، به تجهیزاتی که دارید و میزان دقیقی که می خواهید انجام دهید بستگی دارد. استفاده از یک ترازوی دیجیتالی کوچک، دقیق ترین روش خواهد بود.
و اگر می خواهید نسبت ۱:۱۲ توصیه شده توسط Bluebottle Coffee را استفاده کنید، برای هر ۳۰ گرم قهوه به ۳۶۰ گرم آب داغ نیاز خواهید داشت. اگر استفاده از ترازو برای شما خیلی سخت است، روش دیگری را به شما پیشنهاد می دهیم. با در نظر گرفتن نسبت آب به قهوه ۱:۱۲ برای استفاده در فرنچ پرس، می توانید به سادگی از یک قاشق اندازه گیری یا یک پیمانه اندازه گیری استفاده کنید.
به این صورت که به ازای هر یک قاشق غذاخوری قهوه آسیاب شده، به ۳/۴ فنجان آب نیاز دارید. هنگامی که این نسبت را کامل کردید، می توانید به سادگی قهوه آسیاب شده را داخل فرنچ پرس ریخته و مستقیما آب را بر روی آنها اضافه کنید.
source: قیمت فرنچ پرس و نسبت آب و قهوه

  • کورش نیکزاد