قهوه دات کام

فروش قهوه , اسپرسو ساز , خرید تجهیزات کافی شاپ , انواع بلندر , قهوه ساز , دانه قهوه , لوازم آشپزخانه فروشگاه قهوه دات کام

قهوه دات کام

فروش قهوه , اسپرسو ساز , خرید تجهیزات کافی شاپ , انواع بلندر , قهوه ساز , دانه قهوه , لوازم آشپزخانه فروشگاه قهوه دات کام

قهوه دات کام

فروش بهترین قهوه ها , فروش انواع اسپرسو ساز خانگی در قهوه دات کام , خرید ارزان تجهیزات کافی شاپ , فروش اینترنتی انواع بلندر , پر طرفدار ترین قهوه ساز ها , تجربه خوشمزه ترین دانه های قهوه در فروشگاه اینترنتی قهوه دات کام
بی نظیرترین قهوه ها با اسپرسو ساز های صنعتی در فروشگاه قهوه دات کام , خرید اینترنی متنوع ترین فرانسه ساز ها در فروشگاه ما , تجربه به یاد ماندنی مزه قهوه با خرید انلاین اسپرسو ساز های صنعتی قهوه دات کام , لوازم آشپرخانه فروشگاه قهوه دات کام شامل با کیفیت ترین وافل ساز ها، اسنک و ساندویچ ساز، کف زن و خامه سازه ها است , بهترین خرید اینترنتی لوازم باریستا
ارزان ترین قیمت انواع قهوه ساز فروشگاه , طعم خاص قهوه با انواع متفاوت قهوه ساز ها , نرم ترین دانه های قهوه با آسیاب قهوه های قهوه دات کام

۴ مطلب در خرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

موکاپات

این قهوه ساز یک ویژگی عالی دارد و آن این است که شما با خرید موکاپات، مهم نیست که کجا هستید، در دفتر کار یا در حال گردش. مهم این است که قهوه شما در کوتاه ترین زمان ممکن آماده است تا خستگی را از تن تان بیرون کند. اما در زمان استفاده از آن بهتر است نکاتی را رعایت کنید تا علاوه بر اینکه عمر دستگاه بیشتر می شود، باعث بهتر شدن طعم قهوه هم خواهد شد.
هرچه قدر دمای آب مصرفی بیشتر باشد، بهتر است. حتی اگر از آب جوش هم استفاده کنید، مشکلی به وجود نمی آید. این کار به این دلیل توصیه می شود که به جوش آمدن آب در موکاپات کمی زمان می برد و امکان دارد قهوه بیشتر از حد لازم دم بکشد. مخزن آب را باید تا زیر سوپاپِ کنترل فشار یا درچه اطمینان پر کرد. زیرا اگرچه سوپاپ از جمع شدن بیش از حد فشار آب در مخزن جلوگیری می کند، ولی شما باید این احتمال را بدهید که اگر به هر دلیلی سوپاپ خوب عمل نکرد، از ترکیدن موکاپات جلوگیری می کنید.
قبل از خرید موکاپات حتما به این نکته توجه داشته باشید که برای تهیه ی چه تعداد فنجان در طول روز قهوه دم میکنید. اگر فکر می کنید که با موکاپات ۳ کاپ می توانید برای ۶ نفر قهوه آماده کنید، و یا برعکس با ریختن مقدار کمی قهوه آسیاب شده، در مخزن قهوه می توان قهوه ی کمتری دم کرد، کاملا اشتباه می کنید. پس از آسیاب کردن قهوه با آسیاب قهوه، در مخزن قهوه نه پودر قهوه ی کمی بریزید و نه آن را پر کرده و فشرده کنید.
کم بودن قهوه باعث رقیق شدن قهوه می شود و زمانی که پودر قهوه زیاد باشد به دستگاه موکاپات فشار وارد می شود، زیرا آب به جوش آمده باید با فشار بیشتر از بین ذرات قهوه عبور کند. فقط کافی است پس از اینکه میزان مناسب قهوه اسیاب شده را در مخرن ریختید، با انگشتان دست سطح آن را صاف کنید. همچنین از آسیاب کردن زیاد قهوه خوداری کنید. زیرا نیاز نیست پودر قهوه مانند دستگاه اسپرسو ساز بسیار نرم باشد.
زمانی که موکاپات را روی شعله قرار می دهید باید حواستان باشد که شعله از کنار موکاپات بالا نیاید و در حدی باشد که فقط مخزن آب حرارت ببیند. اگر برای کنترل شعله به مشکل برمیخورید، موکاپات برقی این مشکل را به راحتی حل کرده است. سعی کنید شعله‌ ی گاز را قبل از اینکه قهوه تا دهنه‌ ی لوله ‌ی خروجی قهوه بالا بیاید خاموش کنید تا عصاره قهوه آرام آرام درون محفظه‌ ی قهوه بریزد.
source: بهترین روش استفاده از موکاپات

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

قهوه اسپرسو

بسیاری از قهوه ‌های دستگاه اسپرسو ساز منشا ایتالیایی دارند، اما کورتادو یک قهوه اسپانیایی است که شما را با طعم جدید آشنا میکند. کورتادو یک نوع قهوه اسپرسو، می باشد که از مقادیر مساوی اسپرسو و شیر فوم دار تشکیل شده است. برخلاف سایر قهوه های ترکیبی با شیر، شیر حجم زیادی ندارد و تقریبا بدون کف شیر تهیه می شود. قهوه کورتادو یک تازه وارد به دنیای قهوه به خصوص قهوه اسپرسو است و در چند سال اخیر فقط روی تابلو های کافی شاپ ها ظاهر شده است. 
کورتادو یک نوشیدنی اسپرسو با تعادل کامل شیر و اسپرسو است! این یک ترکیب منحصر به فرد صاف است که بافتی ابریشمی و محکم دارد. برخلاف سایر نوشیدنی ‌های قهوه، یک کورتادو همیشه حجم ثابتی دارد. یعنی یک دبل شات اسپرسو و ۲ اونس شیر. حال اگر برای نوشیدن قهوه جدید آماده اید، مراحلی که در بیان کردیم را انجام دهید تا یک کورتادوی خوشمزه درست کنید.
با دستگاه اسپرسو ساز خانگی یا نیمه صنعتی دو شات اسپرسو درست کنید. ¼ فنجان شیر کامل را با استفاده از نازل بخار اسپرسو ساز فوم دار کنید. اسپرسو را در یک لیوان کوچک بریزید، سپس شیر را به اندازه ۲ اُنس روی آن قرار دهید. 
حالا ممکن است بیشتر دچار سردگمی شده باشید که تفاوت کورتادو کافی با سایر قهوه ترکیب شده با شیر چیست؟ وقت آن است که تفاوت ‌های کورتادو کافی را با دیگر قهوه ها بررسی کنیم. تفاوت اصلی در میزان اسپرسو و شیر است. در دیگر نوشیدنی های قهوه معمولا میزان حجم شیر بیشتر از قهوه می باشد که این برخلاف کورتادو کافی است.
source: خرید قهوه اسپرسو کورتادو

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

خرید قهوه ساز

برای خرید قهوه ساز ویژگی های خاص را در نظر بگیرید. به طور مثال  قهوه سازی می خواهید که قابل حمل باشد (مانند نانو پرسو، …) یا ثابت (انواع اسپرسو ساز، …)؟ میزان تنظیم زمان عصاره گیری بصورت دستی وجود دارد یا خیر؟ امکانات جانبی دستگاه قوه ساز چیست؟ شما یک دستگاه می خواهید که دارای استارت و خاموشی خودکار باشد؟ دستگاهی می خواهید که بر روی روند عصاره گیری از قهوه کنترل داشته باشید یا این کار به صورت اتوماتیک پیش رود؟ یا با یک دستگاه کافی میکر بتوانید قهوه های دیگر را درست کنید یا فقط یک نوع قهوه را؟
به هزینه بلند مدت فکر کنید. خرید قهوه ساز هزینه ای یکباره نیست. به طور مثال برای دستگاه نسپرسو ساز به کپسول قهوه یا غلاف قهوه نیاز دارید. درنتیجه به ‌طور مداوم برای خرید غلاف ‌ها و کپسول‌ ها باید هزینه ‌کنید که این هزینه بسته به برند کپسول متفاوت است. اگر دستگاه قطره‌ای، فیلتری یا به اصطلاح دمی  بخرید، به فیلترهای مخصوص قهوه ساز هم نیاز دارید و باید آنها را به طور مدام تهیه کنید. به این فکر کنید که چقدر دسترسی و تمیز کردن آن آسان است. به این نکته حتما توجه کنید که روند تمیز کردن دستگاه چگونه است. 
زیرا هرقدر در تمیز و نگهداری دستگاه فعال باشید، عمر قهوه ساز بیشتر می شود. همچنین همیشه قهوه ای خوش طعم خواهید داشت. پس اگر متوجه شدید دستگاهی به شست و شوی زیاد نیاز دارد، اما مطمئن نیستید هر روز بتوانید این کار را انجام دهید، به سراغ کافی میکر دیگری بروید. اگر بیش از یک فنجان قهوه می نوشید، باید قهوه ساز های بزرگ تری را بخرید. مانند انواع اسپرسو ساز ها، برخی از فرانسه ساز ها و … . اما اگر در طول روز یک فنجان می نوشید، یک دستگاه تک نفره می تواند برای شما عالی باشد. مانند موکاپات های تک نفره یا قهوه ساز V60.
دمای دم کردن را بررسی کنید. دمای ایده آل دم کردن یک قوری قهوه ۱۹۶ درجه فارنهایت تا ۲۰۵ درجه فارنهایت است. بنابراین اگر واقعا به قهوه خوش طعم علاقه دارید، باید مطمئن شوید دستگاهی که می خرید می تواند در این حرارت بالا  قهوه دم کند. البته این درجه دما برای هر دستگاه کافی میکر متفاوت است. نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که دمای مناسب برای آماده کردن قهوه مورد علاقه تان چقدر می باشد؟ و براساس آن اقدام به خرید دستگاه قهوه ساز کنید. بر روی جعبه بیشتر دستگاه ها، دمای دم کردن قهوه درج شده است.
فروشندگان و فروشگاه های خرید خود را مقایسه کنید. خدمات پس فروش، تعویض و مرجعوعی، میزان قیمت دستگاه قهوه ساز، نحوه خرید از فروشگاه، … مسایل و نکاتی هستند که باید به آنها توجه کنید. این نکته برای فروشگاه های آنلاین نیز مهمتر هم می شود چراکه امکان کلاه برداری فراهم است.
source: نحوه خرید انواع قهوه ساز

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

خرید پرتافیلتر

میزان آسیا کردن دانه های قهوه با آسیاب قهوه، توزیع یکنواخت قهوه در بسکت پرتافیلتر، یا میزان فشار وارد شده بر ذرات قهوه برای تمپ کردن، مواردی هستند که بر روی یکنواختی قهوه اسپرسو تاثیر می گذارد. به همین دلیل بیشترین دلیلی که برای استفاده از پورتافیلتر برهنه ذکر می شود این است که به ما اجازه می دهد در مورد یکنواختی استخراج قهوه قضاوت کنیم. در نتیجه می توانیم اسپرسو های خوشمزه تر و سازگارتری درست کنیم. دهانه های یک دسته گروپ معمولی جهش و کانال را پنهان می کنند، اما این کانال ها در یک فیلتر عریان به وضوح قابل مشاهده است.
زمانی که باریستا بر روند عصاره گیری از قهوه کنترل بیشتری دارد و می تواند به مرور عیوب عصاره گیری خود را از بین ببرد، به مراتب قهوه ای بسیار خوشمزه تر و با عطر بیشتری تهیه می کند. افزون بر این همه ما به خوبی می دانیم که پورتافیلتر های معمولی به سختی تمیز می شوند. به خصوص در قسمت زیر بسکت و خروجی ها. و پرتافیلتر کثیف با گذشت زمان بر روی طعم قهوه تاثیر می گذارد. درنتیجه با حذف این قسمت ها، به راحتی می توان بسکت را تمیز کرد و از طعم قهوه لذت برد. همچنین همانطور که کاملا مشخص است روند عکاسی از پرتافیلتر نیکد خیلی بیشتر، زیبا به نظر میرسد.
مزیت بعدی پورتافیلتر عریان، افزایش فاصله فنجان از بسکت است که فراهم می کند. این امر به ویژه در هنگام استفاده از ترازو دیجیتالی به جهت اندازه گیری عصاره قهوه مفید است. در دسته گروپ های معمولی به سختی می توان فنجان را روی ترازو، و فنجان و ترازو را زیر پورتافیلتر قرار داد. اما از طرف دیگر، فاصله بیشتر ممکن است منجر به ایجاد حباب های ریز بر روی اسپرسو شود. در این صورت فقط کافی است قبل از سرو فنجان، یک ضربه به فنجان بزنید تا آن حباب ها ناپدید شوند.
یک باریستای باتجربه با دانه های قهوه تازه و یک پورتافیلتر عریان تقریبا ۵۰% کرما تولید می کند. چرا؟ پاسخ ساده است. زیرا عصاره قهوه بعد از خروج از بسکت مستقیما وارد فنجان می شود و با هیچ سطح دیگری برخورد نمی کند. درنتیجه کرمای بهتر و پایدارتری ایجاد می شود. لازم به ذکر است درمورد این موضوع باید تحقیقات بیشتری صورت گیرد. در انتها باید بگویم عصاره گیری از قهوه با پرتافیلتر نیکد سخت تر از پورتافیلتر های معمولی می باشد. اما قطعا استفاده از آن تجربه ای خاص و فوق العاده برایتان خواهد داشت.
source: قیمت پرتافیلتر نیکد

  • کورش نیکزاد