قهوه دات کام

فروش قهوه , اسپرسو ساز , خرید تجهیزات کافی شاپ , انواع بلندر , قهوه ساز , دانه قهوه , لوازم آشپزخانه فروشگاه قهوه دات کام

قهوه دات کام

فروش قهوه , اسپرسو ساز , خرید تجهیزات کافی شاپ , انواع بلندر , قهوه ساز , دانه قهوه , لوازم آشپزخانه فروشگاه قهوه دات کام

قهوه دات کام

فروش بهترین قهوه ها , فروش انواع اسپرسو ساز خانگی در قهوه دات کام , خرید ارزان تجهیزات کافی شاپ , فروش اینترنتی انواع بلندر , پر طرفدار ترین قهوه ساز ها , تجربه خوشمزه ترین دانه های قهوه در فروشگاه اینترنتی قهوه دات کام
بی نظیرترین قهوه ها با اسپرسو ساز های صنعتی در فروشگاه قهوه دات کام , خرید اینترنی متنوع ترین فرانسه ساز ها در فروشگاه ما , تجربه به یاد ماندنی مزه قهوه با خرید انلاین اسپرسو ساز های صنعتی قهوه دات کام , لوازم آشپرخانه فروشگاه قهوه دات کام شامل با کیفیت ترین وافل ساز ها، اسنک و ساندویچ ساز، کف زن و خامه سازه ها است , بهترین خرید اینترنتی لوازم باریستا
ارزان ترین قیمت انواع قهوه ساز فروشگاه , طعم خاص قهوه با انواع متفاوت قهوه ساز ها , نرم ترین دانه های قهوه با آسیاب قهوه های قهوه دات کام

۴ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

خرید قهوه ساز

با بزرگ تر شدن صنعت قهوه و گسترش فرهنگ قهوه نوشی در دنیا، افراد بیشتری روز خود را با نوشیدن قهوه آغاز می کنند. حال برای اینکار یا خود اقدام به خرید قهوه ساز می کنند یا به قهوه فروشی ها مراجعه کرده و از قهوه های آماده آنها استفاده می کنند.

اگر جز افراد دسته دوم هستید که هر روز قهوه های آماده می نوشید، توصیه می کنیم خودتان دستگاه قهوه ساز خریداری کنید. با این کار هم در زمان و هزینه به میزان قابل توجهی صرفه جویی کردید، و هم از کیفیت و طعم اصلی قهوه تان اطمینان خاطر پیدا می کنید.

برای این کار کافی است به بازار مراجعه کنید و دستگاه مورد نظرتان را بخرید. اما قبل از خرید باید به نکاتی توجه کنید که در انتها از خریدتان راضی باشید. این نکات عبارتند از:

اولین و مهمترین فاکتوری که باید به آن توجه کنید این است که به چه قهوه ای علاقه دارید و آن قهوه را چه قهوه سازی آماده میکند. به طور مثال اگر طرفدار قهوه های دمی هستید باید از دستگاه هایی مانند قهوه ساز کمکس، سایفون، ایروپرس، V60، … استفاده کنید.

اما اگر به اسپرسو یا قهوه های ترکیب شده با شیر علاقمند هستید، باید از حتما از اسپرسو ساز استفاده کنید. زیرا تنها دستگاهی که هم میتوان با آن قهوه درست کرد و هم شیر را فوم دار، انواع اسپرسوساز ها هستند.

حتما به تعداد فنجان قهوه ای که روزانه درست می کنید توجه کنید. این مورد بیشتر در قهوه ساز های برقی اهمیت دارد. البته در قهوه ساز های دستی، باید به مخزن دستگاه توجه کنید که معمولا تعداد فنجان قهوه ای را که میتوان با آنها درست کرد، بر روی دستگاه درج شده است.

source: خرید قهوه ساز باکیفیت

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

خرید موکاپات

برای داشتن یک شات اسپرسوی خوشمزه لازم به خرید اسپرسو ساز نیست. موکاپات، قهوه ساز بسیار کاربردی است که می توان با آن یک قهوه اسپرسو خوشمزه تهیه کرد. کار با این دستگاه بسیار راحت بوده و از ویژگی های دیگر موکاپات به قابل حمل بودن آن می توان اشاره کرد.

این ویژگی باعث شده موکاپات طرفداران زیادی پیدا کند، زیرا با داشتن این وسیله، مهم نیست که شما کجا هستید، در دفتر کار یا در حال گردش، مهم این است که قهوه شما در کوتاه ترین زمان ممکن آماده است تا خستگی را از تن تان بیرون کند. اکنون ما قصد داریم در این جا نکاتی را بازگو کنیم که علاوه بر اینکه عمر موکاپات را بیشتر می کند، باعث بهتر شدن طعم قهوه هم می شود.

قبل از خرید موکاپات حتما به این نکته توجه داشته باشید که برای تهیه ی چه تعداد فنجان در طول روز قهوه دم میکنید. اگر فکر می کنید که با موکاپات ۳ کاپ می توانید برای ۶ نفر قهوه آماده کنید، و یا برعکس با ریختن مقدار کمی قهوه آسیاب شده، در مخزن قهوه می توان قهوه ی کمتری دم کرد، کاملا اشتباه می کنید.

هرچه قدر دمای آب مصرفی بیشتر باشد، بهتر است. حتی اگر از آب جوش هم استفاده کنید، مشکلی به وجود نمی آید. این کار به این دلیل توصیه می شود که به جوش آمدن آب در موکاپات کمی زمان می برد و امکان دارد قهوه بیشتر از حد لازم دم بکشد.

مخزن آب را باید تا زیر سوپاپِ کنترل فشار یا درچه اطمینان پر کرد. زیرا اگرچه سوپاپ از جمع شدن بیش از حد فشار آب در مخزن جلوگیری می کند، ولی شما باید این احتمال را بدهید که اگر به هر دلیلی سوپاپ خوب عمل نکرد، از ترکیدن موکاپات جلوگیری می کنید.

پس از آسیاب کردن قهوه با آسیاب قهوه، در مخزن قهوه نه پودر قهوه ی کمی بریزید و نه آن را پر کرده و فشرده کنید. کم بودن قهوه باعث رقیق شدن قهوه می شود و زمانی که پودر قهوه زیاد باشد به دستگاه موکاپات فشار وارد می شود، زیرا آب به جوش آمده باید با فشار بیشتر از بین ذرات قهوه عبور کند.

فقط کافی است پس از اینکه میزان مناسب قهوه اسیاب شده را در مخرن ریختید، با انگشتان دست سطح آن را صاف کنید. همچنین از آسیاب کردن زیاد قهوه خوداری کنید. زیرا نیاز نیست پودر قهوه مانند دستگاه اسپرسو ساز بسیار نرم باشد.

بهترین جنس بدنه برای موکاپات، استیل می باشد، زیرا اگرچه از موکاپات آلومینیومی گران تر است، ولی بر روی طعم قهوه اثر نمی گذارد و عمر طولانی تری دارد.

source: خرید موکاپات و طرز استفاده از آن

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

خریدا قهوه

لازم نیست که حتما عاشق قهوه باشید و خودتان اقدام به خرید قهوه کرده باشید، تا بدانید قهوه انواع مختلفی دارد. از نوع دان و روش دم آوری گرفته تا انواع نوشیدنی های قهوه. اما شاید نام قهوه اسپشیال یا اسپشیال کافی را نشنیده باشید.

همانطور که می دانید قهوه راه بسیار طولانی و پیچیده ای را طی میکند تا به دست ما برسد و ما آن را دم کرده و از نوشیدنش لذت ببریم. با اینکه این مسیر برای همه قهوه ها یکسان است اما این مسیر برای برخی از انواع قهوه کمی متفاوت عمل میکند.

متفاوت نه از این جهت که کارهای متفاوتی در زمان تولید قهوه روی آن صورت می گیرد، بلکه از نظر نحوه انجام مراحل تولید قهوه. قهوه اسپشیال یکی از این قهوه ها است که مسیر تولید قهوه اهمیت بسیار زیادی دارد.

مهم نیست قهوه با چه دستگاه قهوه ساز آماده می شود، مهم این است که قهوه از انجمن تخصصی قهوه آمریکا (SCA)، نمره ای بالاتر از ۸۰ از ۱۰۰ را بگیرد. بنابراین برای بدست آوردن چنین نمره ای و خرید قهوه ای با این کیفیت نیاز به نظارت بسیار دقیق در هر مرحله می باشد.

تولید قهوه اسپشیال از چنان اهمیتی برخودار است که تک تک مراحل بالا با دقت بسیار بالا انجام می شود. به طور مثال اگر در زمان رست قهوه، میزان حرارتی که به قهوه داده می شود، چند درجه، کم یا زیاد شود، قهوه اسپشیال از بین می رود و زحمت تمام افراد از کشاورز و افراد آن تا خریدار ها از بین می رود.

به همین دلیل است که قهوه اسپشیال گران قیمت تر بوده و به راحتی نمی توان آن را تهیه کرد. زیرا همانطور که متوجه شدید، این قهوه برای افراد خاص تولید می شود.

source: قهوه اسپشیال چیست؟

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

خرید اسپرسو ساز

برای درست کردن یک فنجان قهوه اسپرسو خوشمزه نیاز به خرید اسپرسو ساز دارید. فرقی نمی کند که می خواهید در خانه برای خودتان اسپرسو آماده کنید یا برای مشتری هایتان در کافی شاپ. دستگاه اسپرسو ساز حتما باید باشد.

اسپرسو ساز ها آب را به نقطه‌ ای نزدیک به جوش رسانده و با عبور دادن آن از فیلتر مخصوص، قهوه اسپرسو را آماده می‌سازند. برای اینکه قهوه کیفیت عالی داشته باشد باید از یک دستگاه خوب و لوازم جانبی استفاده کنید. این ابزار های ساده اما ضروری شامل لوازم زیر می باشد.

لولر قهوه وسیله ای است که برای اسپرسو ساز ها طراحی و ساخته می شود. با استفاده از این وسیله سطح قهوه را در پرتافیلتر صاف و یکدست کرده و قهوه را برای تمپ کردن آماده میکند.

لولر قهوه انواع مختلفی دارد از سایز آن گرفته تا نوع سطح لولر و نوع طراحی اش. سطح برخی از لولرها صاف و یکدست است و برخی دیگر دارای زاویه هستندکه هر کدام از آنها کاربرد مخصوص به خود را دارند.

یکی از مهم‌ترین و ضروری ترین ابزارهایی که برای درست کردن قهوه اسپرسو به آن نیاز می باشد، تمپر قهوه است. با استفاده مرحله مهم تمپینگ انجام می شود. و تمپینگ قهوه هم مرحله ای است که پودر قهوه در پرتافیلتر به قرص قهوه تبدیل می شود به وسیله فشرده کردن ذرات ریز قهوه.

با فشرده کردن پودر قهوه در پرتافیلتر به آب به راحتی از میان ذرات قهوه عبور نکرده و درنتیجه عصاره گیری صحیحی از قهوه خواهید داشت. در غیر این صورت با عبور راحت آب جوش از میان پودر قهوه، عصاره گیری خیلی سریع انجام شده و قهوه بد طعم و بی کیفیت خواهید داشت.

علاوه بر این، اگر قهوه را دسته گروپ تمپ نکرده باشید، زمانی که پرتافیلتر را به هد گروپ دستگاه وصل میکنید، به دلیل ورود با فشار آب جوش به پرتافیلتر، ذرات قهوه پخش شده و از دسته گروپ خارج می شوند.

زیر تمپری که به تمپر مت هم شناخته می شود، وسیله ای است بسیار کاربردی که به سالم ماندن تمپر و لولر بسیار کمک میکند. همچنین با قرار دادن پرتافیلتر بر روی آن و تمپ کردن قهوه، علاوه بر این که پرتافیلتر آسیب نمی بیند، تمپینگ بسیار بهتری خواهید داشت.

زیرا هرچقدر سطح زیر پرتافیلتر محکم، صاف و مناسب باشد، میزان نیرویی که از دست به قهوه وارد می شود، یکنواخت تر خواهد بود. درنتیجه قهوه ای با کیفیت تر خواهید داشت. برخی از تمپر مت ها جایگاه مخصوص برای پرتافیلتر، لولر و تمپر هستند و برخی دیگر فقط برای تمپر و لولر می باشد.

source: لوازم جانبی اسپرسو ساز

  • کورش نیکزاد